U Galeriji ARTGET, Trg republike 5/I, otvorene je izložba FREDERIKA BRENERA, DIJASPORA.

Frederik Brener (Frédérick Brenner, 1959, Pariz), francuski fotograf svetskog renomea, laureat Prix Nièpce 1981, veliki deo svog opusa je posvetio dokumentovanju jevrejske dijaspore na kraju dvadesetog veka.

Prvobitno nameravajući da zabeleži jevrejske zajednice pre nego što su nestale, projekat je postao istraživanje u potrazi za mnoštvom disonantnih identiteta pojedinih Jevreja i jevrejskog naroda među većinskim narodima u više od 40 zemalja, o čemu je objavio sedam foto-monografija.

Na osnovu pretposlednje objavljene knjige Diaspora – Homelands in Exile | 1978–2003 (Dijaspora: Domovine u egzilu | 1978– 2003), načinjen je izbor od 33 fotografije koje će biti premijerno predstavljene domaćoj publici u prisustvu autora, antropologa po obrazovanju, i čuvenog foto-laboranta Vojina Mitrovića.

Umetnički direktor Galerije Artget u 2019. je Milena Marjanović

U Likovnoj galeriji, Knez Mihailova 6, posetioce očekuje izložba MILOVANA DESTIL MARKOVIĆA, BARKODIRANA SLIKA

Kustos izložbe je Danijela Purešević. Destil Marković sliku ne stvara niti promišlja kao samostalni entitet, već uvek kao segment kompleksne ambijentalne vizije. Tako je i izložba osmišljena za prostor Likovne galerije KCB jedinstven iskaz, koji se temelji na dramaturgiji snažnog značenjskog naboja i dinamike.

Sva izložena dela pripadaju ciklusu Transfigurativnih radova koje on kroz različita poglavlja ostvaruje od 1994. godine (serije Karminke, Selfshaves, Tekst portreti, Barkodirane slike).

Šifrovani jezik barkodova, kao osnovni jezički kôd tržišno-ekonomskog sistema neoliberalnog kapitalizma, koga mogu da odgonetnu samo inicirani, on preuzima kao temeljni jezički kôd vlastitog slikarstva. Barkodovi koji se ukazuju u zavodljivim kolorističkim interpretacijama, nisu apstraktna, prazna semantička polja, već vizuelna polja krcata šifrovanim sadržajima i značenjima.

Kroz svoja platna i ambijentalne celine, Destil Marković vešto prodeva nit kontinuiteta, koja odlikuje vekove trajanja civilizacije, ostvarujući visoko referentno, snažno kritički intonirano svedočanstvo i tumačenje savremenog sveta – totalitarnog dehumanizovanog neoliberalnog kapitalističkog modela gde se različitim metodama nadziranja i kontrole sprovodi savremena inkvizicija nad slobodom duha i mišljenja.

Projekat  je realizovan u saradnji sa Muzejom savremene umjetnosti Republike Srpske, Banja Luka i Udruženjem građana SEEcult.org. Podrška: Ministarstvo prosvjete i kulture Republike Srpske, Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Grad Beograd – Sekretarijat za kulturu, Summa Artium, Budimpešta, Mađarska.

U Galeriji Podroom, Knez Mihailova 6/-1 (ulaz kroz Beogradski izlog) otvorena je izložba ANE ADAMOVIĆ, HODNIK.

Novi rad Ane Adamović pod nazivom Hodnik bavi se idejom smrti tematizujući je pre svega kao agoniju protoka vremena. Kroz prikaz samo jedne scene – bolničkog hodnika, gde je jedina konstantna i vidljiva aktivnost tokom skoro osam časova trajanja rada, pomeranje brojčanika na satu koji se nalazi u hodniku, rad tematizuje smrt kao dramu protoka vremena – čekanje.

Dok slika prati samo jednu, gotovo nepromenljivu scenu, zvukovi dopiru iz bolničkih soba, pomoćnih prostorija, okolnih hodnika, nagoveštavajući da potpuni mir i praznina hodnika mogu biti poremećeni u bilo kom momentu.

Reč je o specifičnoj dvokanalnoj video i osmokanalnoj audio instalaciji, koja će se puštati u realnom vremenu, te će i radno vreme galerijskog prostora biti prilagođeno trajanju rada, koji počinje u 11.07, a završava se u 18.55. Video i audio instalaciju će biti moguće videti isključivo sat vremena pre najavljenog otvaranja novembarskih izložbi, od 18 do 18.55., kada će se slika i zvuk ugasiti, a na zidu ostati tekst dijaloga vođen sa umetnicom, koji izdvaja jedno od ključnih pitanja koje ovaj rad otvara, a to je na šta pristajemo dok čekamo?

Rad je realizovan uz podršku Filmskog centra Srbija, Doma Bežanijska kosa, KBC „Dr Dragiša Mišović – Dedinje“, KBC „Zemun“, Kliničkog centra Srbije.

Izložbe su otvorene do 28. novembara 2019.