Bob Fosse je bio mnogo toga: legendarni rediteljpoznat po filmovima Cabaret i All the Jazz, i nizu Brodvejskih hitova.

Inovativni koreograf koji je uveo nov stil plesa koji se i danas slavi. 

Vrlo zanimljiva figura plesa i filma, čiji su profesionalni i lični momenti zabeleženi u novoj FX mini-seriji Fosse/Verdon

(ODBOJAVAMO: 9 ključnih pitanja na koja čekamo odgovore u finalu serije "Game of thrones")

Evo nekoliko obaveznih činjenica o revolucionarnom koreografu uoči premijere Fosse/Verdon.

1. Drži rekord po broju Tony nagrada za koreografiju

Tokom svog života, Fosse je osvojio ukupno osam Tony nagrada za koreografiju, što ga čini najnagrađivanijom osobom svih vremena u ovoj kategoriji. Njegova prva pobeda došla je 1955. godine za originalnu Brodvejsku produkciju The Pajama Game, a kasnije je pobedio zahvaljujući predstavama Sweet Charity i Pippin.

1973. Fosse je osvojio još jednu nagradu, postajući jedina osoba koja je osvojila nagrade Tony, Oscar i Emmy iste godine.

Sve tri nagrade bile su za režiju: Pipin na Brodveju, filmska adaptacija Kabarea i televizijski koncert Liza witha a Z sa Lizom Minnelli u glavnoj ulozi. Do danas, Fosse je još uvek jedina osoba koja je osvojila EOT (EGOT minus Grammi) u jednoj godini.

2. Počeo je kao plesač

Fosov idol bio je Fred Astaire, i na početku karijere bio je plesač sa težnjama da sledi Astaireove korake. Nakon plesnih tačaka u nekoliko turnejskih produkcija, Fosse je "preselio" ples na ekran, i bio je pod ugovorom s MGM neko vreme pre nego što je prešao na Broadvejsku scenu.

Njegova prva predstava kao koreografa bila je The Pajama Game 1954.

"Kada sam počinjao, želeo sam da budem Fred Astaire," rekao je za Dance Magazine 1969, "a posle toga Jerome Robbins. Ali onda sam shvatio kako uvek postoji neko od koga plesač ili koreograf mora da prima naređenja. Tada sam odlučio da želim ipak da postanem reditelj, i to neko kao George Abbott, ali kako sam stario, prošlo me je obožavanje heroja, nisam želeo da oponašam nikoga. Samo sam želeo da radim ono za šta sam sposoban i da se pritom dobro zabavljam".

3. Ženio se tri puta

Fossov prvi brak je bio sa plesnom partnerkom Mary Ann Niles 1947. godine, kada je imao svega 20 godina.

1952. oženio je plesačicu Joan McCracken, od koje se razveo 1959. godine s obzirom da joj je bio konstantno neveran sa Gwen Verdon. Upravo sa njom je imao treći i najduži brak. Gwen je bila plesačica i glumica sa kojom je Foss sarađivao na Damn Yankees 1955., drugom Brodvejskom mjuziklu koji je on režirao. 

Prema biografu Samu Wassonu, Fosse je bio skeptičan kada je trebao Verdonovoj da poveri glavnu žensku ulogu, te su morali dosta da vežbaju zajedno pre saradnje, kako bi se uverio da će funkcionisati.

Iz tog sastanka proizašla je ljubavna i profesionalna veza.

Venčali su se 1960. godine, i iako su se rastali 1971. usled nekoliko Fossovih prevara, ostali su u braku do Fossove smrti 1987.

4. Jedno od njegovih najpoznatijih dela je autobiografsko

Iako možda ranije niste čuli za Fossa, nemoguće je da ne znate njegovo čuveno delo, film All That Jazz, koji prati život koreografa-reditelja Joea Gideona dok se bori s alkoholizmom, radoholizmom i zavisnošću o drogama. To je duboko lični i iskreni autoportret, i osvojio je četiri nagrade Američke akademije za film, kao i Oscara za najbolju režiju.

5. Bolovao je od epilepsije i depresije

Dijagnostikovana mu je epilepsija 1961., kada je dobio napad tokom probe za The Conquering Hero. Takođe je patio od depresije.

6. Postoji specifična pozadinska priča iza Fossovog prepoznatljivog stila

Obeležja tipičnog Fossovog stila uključuju crne šešire, bele rukavice i vrlo neobične pokrete plesačica koje ističu svoje udove ili bokove, ili izoluju samo jedan deo svog tela u jednom trenutku, stil koji je Fosse uveo. Prema pisanju New York Times-a iz 1996. godine, Fosse je rekao da je favorizovao šešire jer je počeo da ćelavi od svoje 17 godine, ali magazin sugeriše "da je to bilo istina, on nikada ne bi podigao šešir u vazduh, ili ih konstantno naguravao, elegantno, sa dva prsta, ili ih je potpuno odbacio. Razlog zbog kojeg je voleo šešire bio je taj što je pomogao da se skrene pažnja na anatomsku karakteristiku koja je najvažnija za njegovu koreografiju, glavu."

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/