Božo Vrećo: Poznati umetnik otkrio svoje omiljene filmove

foto: Marko Sovilj

Poznati umetnik specijalno za ELLE otkrio je svojih top 6 na #movielist...

Posednutost

Obožavam ovaj film, fantastičnu glumu Isabelle Adjani i režiju Andrzeja Zulawskog. Ona glumi zaposednutu ženu čiji je svaki pokret u ovom horor trileru kao ples Pine Bausch.

Klavir

Sve je savršeno od kostima do muzike i glume. Oduvek sam se poistovećivao sa tom ulogom neme Ade koja putuje iz Škotske za Novi Zeland po ugovorenom braku i sa sobom u miraz nosi samo klavir.  Dve scene posebno su mi drage: kada se njena crna haljina raširi u blatu na kiši i kada joj muž zbog preljube odseče prst… Naprosto obožavam svaki deo te fantastične unutarnje borbe za ljubav. 

Sveta planina

"Nemoguće je reći tko sam, jer sam istovremeno ono što jesam i ona osoba koja govori o tome tko sam. Oko vidi samo drugo oko.“ Jodorowsky je 1973. snimio film čija se radnja vrti oko potrage za prosvetljenjem. Sve je počelo kao igrani film, koji je na kraju postao dokumentarni. Ukratko - razotkrivanje stvarnosti. Kostimografija je perfektna i svaki detalj je masterpiece.

(Savremena etno bajka: Zavirite u dom sarajevski stan Bože Vreće)

Zaljubljen sam u protagoniste, tj. Alena Delona i Monicu Vittei. Dijalozi su vrhunski, kadrovi izuzetni, a tek moda... Sniman je u Veroni i Rimu za koji Scorcese kaže da nije ispričana priča već pesma.

Ogledalo 

Poezija Arsenyja Tarkovskog, rediteljevog oca, protkana je sećanjima i snimljena tako kao da progovara iz mene. Sviđa mi se mističnost i iskrenost u svakom segmentu filma, on nema početak i kraj i kako je Tarkovsky neko koga najviše volim, njegovi filmovi su mi inspiracija za pisanje i video spotove.

(Božo Vrećo: Sevdalinkama sam se otvorio jer bude u meni nemir...) 

Salò, or the 120 Days of Sodom

Film Piera Paola Pasolinija, rađen kao adaptacija knjige Marquisea de Sadea, progovara o politici, korupciji, sadizmu, brutalnosti, seksualnosti, perverziji i svemu što zapravo svako društvo iznova donosi na videlo. Delom je to priča i Danteove Božanstvene komedije i takođe novele Marcela Prousta U potrazi za izgubljenim vremenom. Doba koje se prikazuje je ratno i sve me zapravo vratilo u detinjstvo i proživljeni rat. Genijalan Pasolini sigurno je neko ko je na mene jako uticao u pisanju mog drugog autobiografskog romana koji izlazi u februaru.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...