Jesmo li dotakli dno? Poznata influenserka ozbiljno se požalila kako fotografije njenog deteta nemaju dovoljno lajkova

Foto: Profimedia

Nezavisno od toga koliko puta sebi ponovimo da nas u današnjem svetu više ništa ne bi trebalo iznenaditi, ponekad nas može razuveriti već jedan brzinski pogled na portale sa vestima.

Nobelove nagrade za mir dele se ljudima koji su usred ratnih intervencija na tuđoj teritoriji, a jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svetu za tinejdžere, zvezde pravi od ljudi koji, pazite sad, objavljuju videa sebe kako "lip sync-uju" (ako vas baš zanima, zove se Musically). Dobar deo tih bizarnih vesti na koje nailazimo se tiču i razvoja tehnologije, odnosno načina na koje on utiče na naš život ili bi tek mogao uticati. 

I dok ljubitelji teorija zavera nikako ne mogu dočekati da svi budemo čipovani i da se prati svaki naš korak, baš kao što su nas upozoravali da će se dogoditi, mašta jednog čoveka postaje zaista sve bliža našoj stvarnosti. 

Riječ j naravno, o Charlieju Brookeru, tvorcu sjajne distopijske serije "Black Mirror", koja prikazuje potencijalne verzije društva koje je neraskidivo vezano uz tehnologiju, odnosno društvu čijim životima ona uglavnom upravlja. 

Kada je serija 2011. prvi put emitovana, prikovala nas je uz TV ekrane (paradoksalno, prva epizoda prikazuje upravo opasnosti koje proizlaze iz činjenice da se ne odvajamo od televizora) i naterala nas na razmišljanje, ali još uvek nismo ni slutili da će neke buduće epizode sve više početi da liče na vesti koje čitamo. 

Tako je poslednja neverovatna vest na koju smo naišli ona koja neodoljivo podseća na prvu epizodu treće sezone ove serije, naziva "Nosedive", u kojoj je prikazano društvo u kome se ocenjuje baš svaka interakcija, a svaka osoba ima svoj rating koji je svima vidljiv i prema kome ga vrednuju. 

O tome da su ljudi postali opsednuti lajkovima i spoljnim valorizacijama uglavnom je bespredmetno uopše govoriti, ali slučaj Katie Bower nas je još jednom naterao da preispitamo granice do kojih takve tendencije idu. 

O čemu je tačno reč? Katie Bower američka je blogerka i influenserka koju prati nešto više od 53 hiljade ljudi na Instagramu, a koja se uglavnom bavi temama poput roditeljstva i "Do It Yourself" tutorijalima. Majka je petoro dece, a povodom šestog rođendana jednog od svojih sinova, preko svog profila odlučila je da mu čestita, a sa pratiocima podeli podužu šokantnu poruku.

Na početku je sve delovalo relativno nevino i normalno; Bower je pisala kako je njen sin  dete za poželeti, kako ima jedinstvenu ličnost koja osvaja, veliko srce i nikada mu nije teško pomoći bilo kome, kako voli biti kod kuće, a ne voli vožnje automobilom, te kako posebno uživa u aktivnostima povezanim sa sportom i umetnošću. 

A onda objava odjednom počinje poprimati vrlo čudan ton. Bower, naime, piše kako je odlučila da bude brutalno iskreno i sa svojim pratiocima podeli da je "ubija" što Instagram zajednica nikad nije dovoljno "lajkovala" njenog sina, i pritom to misli bukvalno!

Njegove fotografije nisu generisale lajkove, a sa statističke tačke gledišta (!) jednostavno nije prolazio poput druge dece, što bi jednog dana moglo da mu utiče na samopouzdanje. Razlozi za to bi, kako nastavlja, mogli bi biti u tome što se algoritam Instagrama promenio ili to što ljudi jednostavno preferiraju više fotografije beba, a čitavo vreme pritom sebi (i nama)ponavlja kako za loše rezultate nije kriv on, nego ona (!!).

Povodom njegovog rođendana, moli svoje pratioce da konačno krenu da ispravljaju navedenu nepravdu i posvete se "lajkovanju" nekih od njegovih budućih fotografija, jer on to "stvarno zaslužuje", nezavisno od toga što podrška dolazi od nekih nepoznatih ljudi.

Za kraj, a ovo je možda i najbizarnije, piše kako je zahvalna što danas shvata da je njena porodica "Milion puta lepša i bolja nego što bi ijedna fotografija na Instagramu mogla to da prikazuje". Potpuno očekivano, objava je pokrenula lavinu negativnih reakcija. Korisnici društvenih mreža su se uglavnom iščuđavali tome što jedna majka govori o statističkom učinku svoje djece na Instagramu te joj poručili kako djetetovo samopouzdanje potencijalno neće biti narušeno zbog manjka "lajkova", već eventualno takvog načina vaspitanja. 

Katie Bower je na napade odlučila reagovati putem serije Instagram story-ja, u kojima govori kako je potpuno krivo shvaćena te da je zapravo želela reći kako su joj trebale godine rada na sebi da shvati da nije bitno šta drugi o njoj i njenoj porodici misle, uprkos svom poslu blogerke koji zahteva stalnu saradnju s brendovima i koji nalaže da je mišljenje pratitelja i te kako bitno. Rekla je i kako su deca dovoljno pametna da shvate da se njihova vrednost ne meri brojem "lajkova" niti da treba da se uspoređuju sa drugima. Ovim je istupom pokazala kako pojam kriznog menadžmenta poznaje tek vrlo porvšno, nikoga nije uverila da je prva objava zapravo snažno prosvetljena, a sve je završilo tako što ju je obrisala rekavši kako je sve skupa izmaklo kontroli.

Međutim, da li njen slučaj baš toliko jedinstven? Jesu li vrednosti koje ona propagira toliko šokantne? 

U svetu u kome influenseri redovno svojoj dvogodišnjoj deci guraju usisavač u ruke ne bi li dobili što slađu sponzorisanu objavu i u kojem izmišljaju predivne priče kojima je cilj zapravo upakovati plaćeno partnerstvo sa nekim proizvođačem pelena, objava Katie Bower bi se mogla posmatrati tek kao brutalno iskrena.

 Bower je eksplicitno rekla ono što i drugi influenseri verovatno misle; danas se baš sve može meriti brojem virtealnih znakova podrške. 

Štaviše, sebe verojatno smatra hrabrom i požrtvovnom majkom, koja svoje dete bezuvetno voli, čak i ako joj ono ne donosi nikakvu poslovnu korist i ako nema tu "Insta-worthy" pojavnost. 

Izvor: buro247.hr
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...