Sem što predstavlja sjajan i dražestan način da se rešimo dokilice, televizija ume i da podseti na svoje pretke, da nas podstakne da uzmemo knjige u šake, pre ili posle gledanja.

Pa, da vidimo da li „Sharp Objects“, „The Truth About the Harry Quebert Affair“ i najnoviji „Vanity Fair“ mogu barem u nekoj meri da se nose sa dobro znanim istoimenim literarnim predlošcima.

Sharp Objects

Šta: Autodestrukciji i ozbiljnim depresijama sklona novinarka se suočava sa demonima vlastite prošlosti kada se vrati u svoj rodni gradić kako bi izveštavala o gnusnom ubistvu.

Zašto: Na prvom mestu zato što su tu Amy Adams, Patricia Clarkson, Chris Messina i drugi izvrsni glumci. Potom, jer je reditelj Jean-Marc Vallée i ovde odličan, i stoga što je Sharp Objects, uz sve nedostatke, artikulisan i fino upakovan televizijsko-serijski proizvod u samo osam epizoda.

Ali: Naprosto, literarni predložak Gillian Flynn. (autorke i bestselera Gone Girl) nije pružio dovoljno materijala za ovaj gabarit i ovu minutažu, te bi film svakako bio izdašniji i prirodniji medij za Sharp Objects. Ovako, reditelj hteo-ne hteo srlja u repetitivnost, iznova i iznova pojašnjavajući kontekst i potcrtavajući atmosferu, a glumci nužno potežu za istim ili sličnim rešenjima na bis.

The Truth About the Harry Quebert Affair

Šta: Mladi pisac, na nizbrdici i pod teškim bremenom kreativne blokade, biva uvučen u središte istrage ubistva od pre nekoliko decenija za koje je optužen njegov mentor i pokrovitelj, uvaženi američki romanopisac.

Zašto: Zato što je, ukupno uzev, reč o prijatnoj i dovoljno uzbudljivoj i razgranatoj misteriji, koja ostavlja bolji utisak nego previše raspričan bestseler Jorl Dicker, koji je poslužio kao osnova za ovu novu mini-seriju. Osim toga, uvek je dobro nanovo videti Patricka Dempsey-ja, a tu su i Virginia Madsen, Joshua Close...

Seriju od takođe osam epizoda režirao je nekada veliki Jean-Jacques Annaud (Ime ruže, Ljubavnik, Sedam godina na Tibetu) a prija videti ga ponovo u dobroj formi.

Ali: Uz sve svoje neosporne kvalitete, ovo je ipak tek vešto skockana konfekcija, koja brzo može da padne u zasenak postojećih radova sličnog žanrovskog i drugog profila.

Vanity Fair

Šta: Prikaz uspona, padova i turbulencija u životu mlade, šarmantne, borbene i nepokolebljive Beki Šarp u njenim naporima da prevaziđe nimalo naklonjene polazne porodične, klasne i društvene okolnosti.

Zašto: Autori ove varijacije na temu čuvenog knjiškog klasika iz pera Williama Thackeraya mudro su dosta vere položili u sugestivnost i već više puta potrvrđeni magnetizam mlađane Olivia Cooke. Njena poletna, sigurna i razigrana gluma lako može biti ključni adut ove britanske produkcije, ali, ostavimo li to na stranu, za svaku pohvalu su još ponajmanje dve značajne stavke.

To su upečatljivost sa kojom autori i ovog viđenja Vašara taštine prikazuju neprolaznu zavodljivost društvene vrteške u strogo kodiranom društvu u punom zamahu, kao i lakoću sa kojom povezuju tadašnje sa sadašnjim stanjem stvari pomoću dominantnih slabosti i naravi. 

Ali: Ako pristanemo na sud ili utisak da ova serija ipak ne donosi ništa novo ili prevratničko, nema ovde ubedljivijih osnova za iole gromko ’ali’.

Izvor: City magazin

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/