Playboy je u ovo doba prošle godine stavio tačku na svoje višedecenijsko prikazivanje žena kao seksualnih objekata, da bi to kasnije zamenio polovično golišavom slikama. U pokušaju da se modernizuje u politički sve svesnijem svetu i za sebe nađe mesto u ulozi "polu-odevenog" časopisa dok je internet prepun golišavih slika, Playboy je "pokrio" grudi i intimne delove i ovim činom proglasio kraj golotinje u magazinu koji se proslavio upravo zbog obnaženih fotografija devojaka.

Razlozi za vraćanje na staro su sasvim razumljivi. Naime, prodaja je dodatno opala nakon prelaska na ovu "polovičnu golotinju".

Kako Huffington Post izveštava broj čitalaca je već bio na broju od 800.000 kada je proglašena zabrana, a od tada je prodaja nastavila pad i to do brojke od 700.000, krajem prošle godine."

"Prvi ću priznati da je način na koji je časopis predstavljao golotinju bio zastareo, ali sama golotinja nikada i nije bila problem jer ona to jednostavno nije. Danas vraćamo svoj identitet i ponovo postajemo ono što smo bili", izjavio je u zvaničnom obrazloženju Hugh Heffnerov dvadesetpetogodišnji sin Cooper i novi kreativni direktor Playboya.

I znate šta? U pravu je.

Heff junior kaže da golotinja kao takva nije problem. I nije. To je zaista istina, problematično je predstavljanje kroz muški pogled. Ali i u kontekstu članaka o automobilima i sličnim temama koje su obradili muškarci, na jedan pomalo subjektivan način.

Međutim, promene u posmatranju obnaženosti kroz druge oči, već su vidljive. U poslednje vreme Instagram stranica ovog brenda slikovito je predstavila svoju poentu. I da, shvatili smo: golotinja je lepa i može biti presudna u umetnosti.

Da li bi ove slike i kulturna baština bili to što jestu bez vidljivih bradavica i ostalog? Moramo priznati da su zaista odlično objasnili svoj stav.

I, kako će onda Playboy izlečiti objektifikaciju na svojim stranicama?

Čini se da je ženama u novoj verziji časopisa data veća platforma za izražavanje i da je to as u rukavu koji Playboy trenutno ima, a sa kojim mudro planira da odigra novu ulogu u svetu mileniumaca.

Kako Playboy uz pomoć žena pokušava da vrati  staru slavu, otkrijte na nerednoj stranici:

PageBreak

foto: Instagram/playboy

Scarlett Byrne (pojavila se i u Harry Potteru) je zvezda članka "The Feminist Mystique", koji se našao i na naslovnoj stranici Playboya za mart/april 2017. Naslov je uzet iz kanonskog teksta iz šezdesetih, pod istim nazivom, koji je napisala poznata američa feministkinja Betty Freidan.

U časopisu se nalazi i intervju sa još jednom moćnom i glasnom feministkinjom - Scarlett Johansson, a tu su i njene fotografije (na kojima je odevena).

Dok su iza objektiva žene fotografi, poput visoko cenjene Ellen Von Unworth.

Znate šta? Za sada je dobro.

Očigledno je došlo do pravog i odlučnog pokušaja da se promeni kontekst i izgled slika. Sa puno ženskog učešća, mišljenja i komentara ovaj novi Playboy izgleda kao da je odlučan da raskine sa prošlošću.

Pokušaji da se zaradi na feminizmu nisu ništa novo, i nismo u potpunosti protiv toga. Bavljenje politikom se u današnje vreme isplati, i iako najciničniji među nama vide da brend ili ličnost počinju da se bave politikom radi zarade, krajnji efekat je pozitivan. U poenti, biti informisan i brižan postaje cool, ali morate u tome istrajati.

foto: Instagram/playboy

Kao što je Pandora Sykes istakla u svom eseju Do Nude Selfies Negate Feminism? sa sve većim brojem slika u cirkulaciji, kakva god namera bila, efekat može biti potpuno suprotan.

Samo zato što je reč "ohrabrujuća" ili "izbor" zalepljena pored slike to ne mora ništa da znači kad se repostuje na drugom profilu, ili dođe pred oči neobaveštenog čitaoca.

Međutim, kako slika sama po sebi može biti "feministička", i da li novi Playboy uspeva u tome?

Pa, ako podrazumevamo da "feministička slika" na neki način treba da sabotira ili ospori patrijarhalne ideje lepote, prvo morate fotografisati modele koji nisu belkinje-mršavice u dvadesetim godinama, u formi, bez ijedne dlake (ispod vrata na dole, na glavi treba da imaju što više kose je moguće).

A kad pogledamo Playboy Instagram stranicu, tamo postoji jedan kalup golotinje koji je normalan za taj časopis.

Tako da, Heff Juniore, to je dobar početak, ali dug je put pred tobom.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/