Pre deset godina na You Tubeu se pojavio video s imenom "How To Be A Hypebeast" koji je ismejavao kulturu američkih tinejdžera opsednutih određenim oblikom odeće koju su nudili Supreme i Nike, a posebno sportskim patikama. Video je pogledalo oko pola miliona ljudi, a tzv. hypebeast danas, izgleda, postaje nova subkultura koja bi mogla da zameni hipstere.

Urban Dictionary definiše reč "hypebeast" kao osobu koja prati trendove kako bi se odevala u određenom stilu, kako bi bila "stajliš". 

Stil koji hypebeasts nose uvek je otprilike isti - poslednje it patike, oversized duks, preko toga prevelika jakna nekog nepoznatog japanskog brenda, kačket i zlatni nakit. Njihov stil se može posmatrati kao povratak bruklinskog gangsta stila iz 90-ih, ali nikako nije isti.

Druga definicija u rečniku kaže da su hypebeasts adolescenti koji nose određenu odeću i cipele samo kako bi impresionirali svoje vršnjake. Brendovi koje nose uključuju Stüssy, Supreme, Vans, Alife i druge slične "ulične" brendove.

Hypebeast je na neki način nastavak kulture hipstera. 

foto: Instagram/kanyewestwears

I jedna i druga subkultura prate trendove i ono što je popularno u tom trenutku, pa im je stalo do određenih statusnih simbola. Kod hipstera je to savršena brada, klasična bela ili crna majica i naočari za vid (iako im je vid možda savršen), dok je kod hypebeasta to neka pocepana dukserica u stilu Yeezy kolekcija Kanyea Westa i adidas patike iz neke ograničene serije. 

Ukratko, razlika je u tome što hipsteri vole sve ono nepoznato, što niko drugi ne nosi ili ne sluša, dok hypebeasts vole isto to, ali žele da predvode trendove, žele da ono što oni nose postane mainstream.

Hypebeast je subkultura koja je vrlo brzo ušla i u svet mode.

foto: Instagram/vetements_official

Kanye West ima svoju reviju kojom po običaju poremeti čitav raspored Nedelje mode u New Yorku, Supreme je pristao na saradnju s kućom Louis Vuitton, a reper Lil Yahti je u januaru postao kreativni direktor brenda Nautica. 

Njihov uticaj prelazi granice mode i prisutan je i u svetu muzike, sporta i biznisa - postali su sveprisutni, baš kao i trendovi koje propagiraju.

foto: Instagram/vetements_official

Jedna od važnih oznaka osobe koja  preferia hypebeast jeste to da ono što nose zapravo nije ništa posebmo, ali je ključna prisutnost logoa koji predstavlja svojevrsni statusni simbol.

Što je zapravo odraz jedne infantilne kulture, koja je možda i prirodna reakcija na depresivne promene u društvu.

foto: Instagram/yeezyv2s

Vaša Supreme majica koju ste uspeli da "ulovite" iz ograničene kolekcije, koja u radnje stiže svakog četvrtka, daje vam osećaj uspešnosti - kao da vam se u garaži nalazi električni japanski auto, dok vas Kanye uveče zove kako bi vas pitao za savet - mada je tužna činjenica da još uvek živite s roditeljima.

Ono što je najgore u ovom trendu, jeste što je to što mladi na ovaj način beže od realnosti, a isto tako bilo je i sa klincima koji su odlazili u klubove osamdesetih i fanovima heroin chica u devedesetim, pa i hipsterima. I ne, hipsteri zato neće nestati, samo su naučili da se brane od spektakularne stvarnosti, a da su pritom vrlo pomodno odeveni.



Izvor: buro247.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/