U eri ličnog brendiranja, granica između onog što je prihvatljivo, i onog što nije prihvatljivo da se postavi na društvene mreže je malo mutna. Izgradnja sopstvenog brenda i uzdizanje karijere je danas jednostavnije nego ikad sa alatkama kao što su LinkedIn, Twitter, Instagram i Facebook (ovo su samo neke od mreža), ukoliko ih koristite na pravi način.

Evo nekih nedopustivih grešaka u digitalnom svetu.  

Žaliti se na posao, kolege ili šefa. 

Iako vam ovo ne deluje kao neka velika mudrost, žaliti se i deliti negativne reakcije u vezi sa trenutnim poslom, zaposlenima ili saradnicima je prva i osnovna greška koju možete da napravite. Ne sumnjajte da će budući (ali i sadašnji) poslodavci "podići crvenu zastavu" na bilo koji loš komentar koji uoče na vašem Twitteru, Fejsu, Instagramu, LinkedInu i drugim mrežama. Čak i komentar kao što je: "plaši me odlazak u kancelariju" ili "dosadno mi je na poslu", predstavlja loš način da predstavite i brendirate sebe u bilo kom poslu. 

Ukoliko delite previše informacija.

Treba da znate gde da povučete granicu između svog privatnog i digitalnog života. Status vaše veze, lični problemi i suviše informacija o sebi, bolje je ostaviti za privatni razgovor nego da te lične stvari budu povezane sa vašim ličnim profesionalnim karakteristikama na mreži. 

Ne bi trebalo da postavljate sve fotografije sa sinoćne žurke #AboutLastNight. 

Nema ničeg lošeg u tome da postavite zabavnu fotografiju iz noćnog provoda sa prijateljima. Međutim kada vaš Instagram ili Facebook profil počne da liči na skup izbačenih scena iz filma The Hangover, to je već problem. Potencijalne i aktuelne poslodavce će odbiti ovakve fotografije i iako vi mislite da to samo predstavlja dobru zabavu, ne želite da vas posmatraju kao kandidata za posao koji je "party manijak".  

foto: Profimedia

Upuštanje u kontroverzne konverzacije. 

U redu je da iskažete svoje mišljenje ali bi bilo dobro da se klonite tema ili vesti koje su kontroverzne - npr. teme koje se tiču religije, rase, politike. Ukoliko bi vaše mišljenje moglo biti uvredljivo, bilo bi dobro da ga ne prenosite i ne širite putem interneta. Kontroverzne izjave su loš signal za potencijalnog poslodavca i mogle bi da vas koštaju razgovora za posao iz snova. 

Govor pun osuđivanja. 

Možda vam deluje primamljivo da se aktivno i neprestano žalite putem Twitter ili Facebook mreža, ali, ne biste želeli da negativne strane vaše online ličnosti preovladaju nad pozitivnim. Držite svoje emocije pod kontrolom, duboko udahnite i razmislite pre nego što pošaljete neke loše vibracije koje bi mogle negativno da se odraze na vašu budućnost. 

Agresivno poslovno umrežavanje zbog poslovnog razgovora. 

LinkedIn i Twitter su odlične alatke za poslovno umrežavanje sa drugim stručnjacima iz vaše branše, ali postoji velika razlika između poslovnog umrežavanja i uznemiravanja. Neprestano slanje poruka ili zahteva za posao potencijalnim poslodavcima, putem društvenih mreža, neće vam doneti novi posao nego će delovati vrlo neprofesionalno. Koristite društvene mreže da potražite savet ili započnete konverzaciju a ne da molite za posao. 

Upućivanje na nezakonite aktivnosti. 

Još jedna, ne tako velika mudrost, bilo da se radi o fotografiji ili ne ("šale" na Twitter ili Facebook mreži se takođe podrazumevaju)- bilo šta što ne biste rekli pred policajcem, ne bi trebalo da ide na društvene mreže. Smatrajte da je to najbrži način da sabotirate svoju karijeru i lični "brend".  

Priredila: Lena Sudar

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija