U modnoj zajednici, Instagram se pokazao kao najbolja platforma za obradu i postavljanje fotografija. Bilo da delimo snimke od naših najnovijih #ootd ili pretražujemo druge profile ljudi koji imaju predivne postove sa revija, zabava i drugih glam dešavanja, Instagram je sveprisutan. 

(Da li je Instagram još uvek zabavan kao što je bio?)

Postavljanje fotografija na Instagram je poprilično jednostavan zadatak. Jedini izazov se javlja kada treba da vešto smislimo savršeni naslov koji treba da prati sliku. Neke od naših omiljenih IT devojaka su veoma dobre u tome. I dok svakodnevno dobijamo inspiraciju sa najpopularnih profila, mislili smo da bi bilo dobro čuti mišljenja eksperata za socijalne medije. Upravo to smo i uradili. 

Razgovarali smo sa Michael Kwolek, direktorom istraživanja društvenih medija u firmi Room 214. Zamolili smo ga da sa nama podeli svoje znanje koje se tiče različitih vrsta Instagram captiona uz pomoć kojih ćete imati savršenu fotografiju.

(6 mobilnih aplikacija za savršen Instagram profil)

Pogledajte koji su najvažniji saveti za pisanje savršenog Instagram naslova. 

Kratak naslov

"Kratak naslov je od ključne važnosti", kaže Kwolek. "Volim kada ljudi jednostavno koriste naslove poput “ovo” (koji ide zajedno uz postavljenu sliku). Nešto super kratko je uvek dobar izbor", dodao je on. Naslov bi trebalo da bude kraći od tweeta. 

Maksimum dva haštaga na jednom postu

Svi oni ljudi koji vole da #haštaguju #svaku #reč #u #njihovim #Instagram #postovima- rade to pogrešno.

"Nemojte da haštagujete svaku reč u naslovu", ističe Michael. To je veliko ne! Haštagovi bi trebalo da budu relevantni. Na primer, #ootd je uvek super značajan, pogotovo kada je pretraga u pitanju. Kada ga koristite, osećaćete se kao deo velike konverzacije. Haštag koji nema značaja će samo odvući pažnju i ometati. U slučaju da je veći broj haštagova zaista značajan za pretragu na Instagramu, onda je postavljanje takvog naslova u redu.

(Učite od njih: Kako modne blogerke edituju svoje fotografije na Instagramu)


Pravilan pravopis i gramatika

Prema Kwoleku, ako je vaš Instagram naslov napisan nečitko, to može biti veoma loša stvar.

Pravilan pravopis i gramatika su uvek važni ljudima. Ako želite da neko pročita ono što ste napisali, morate da pišete čitko. To je osnovna i veoma važna stvar koju ljudi često zanemaruju. Postoji mnogo duhovitih i zanimljivih slengova koji neprestano nastaju i šire se (pogotovo na Instagramu) i oni su potpuno u redu, ali kada koristite skraćenicu za svaku reč koju koristite i pravite gramatičke greške, ljudi vas ne mogu najbolje razumeti, te će zaobići vaš profil i otići dalje.

Naslov treba da doda vrednost slici

Učinite sliku još vrednijom, tako što ćete napisati dobar naslov. "Kada skrolujem postove na Instagramu, ne čitam nužno i natpise. Ako želite da imate naslov koji će ljudi zapravo želeti da pročitaju, morate prvo da krenete od slike koju ćete upotpuniti tekstom", naglašava Michael. Poenta je da ljudi kažu: "Pogledaću ovu sliku, ali ću takođe pročitati i naslov."

Pa kako to da uradite?

"Mislim da je veoma bitno da izrazite jak stav o nečemu," kaže on. Vi zaista želite da čujete i upoznate nečiji personaliti kroz instagram feed. Kada neko postane previše pretenciozan na Instagramu, to može biti loše za njega i njegov profil.

(10 Instagram profila koje morate da pratite ako vas zanima KOSA!)

Nemojte koristiti hashtagove koju su značajni samo za vas ili vaš događaj

Za sve koji su se pronašli u ovome, moramo da naglasimo: Specifični haštagovi za vaš privatni event su jadni!

"Kada ljudi počnu da koriste haštagove sa njihovog odmora ili venčanja, to me ubija," on priznaje. "To definitivno nije moj vajb - i to mi se čini previše pretencioznim. Niko nije toliko poseban da će da uspe da pokrene novi haštag trend zato što je bio na odmoru na Floridi. Plus, vizuelno odaje sliku nereda. Slika bi trebalo da priča sama za sebe. Pokažite najlepše što imate," savetuje on.

Slike bez naslova su veliko DA

A la Beyonce, Instagram fotografije bez naslova vladaju na samom vrhu!

Kada haštagujete neku sliku, vi se zapravo obraćate Internetu- "nadam se da drugi ljudi vide ovo". Kada ne stavljate haštag, to je kao da govorite: "Postavljam ovu sliku da govori sama za sebe, i ko god je vidi, video je." Beyonce ne koristi Instagram caption jer joj ne treba. Možemo svi da težimo da budemo više kao ona.

Tekst: Kristina Milošev