Tattoo: Tetoviranje kao mejnstrim

Foto: Imaxtree

Nekada rezervisano samo za istinske buntovnike, tetoviranje je danas toliko ušlo u mejnstrim tokove da je postalo prihvatljivo (poželjno) čak i u poslovnoj areni!

Koliko duboko biste išli kako biste odbranili svoja uverenja? Duboko ispod kože?!

Tetoviranje je nekada bio način da se konzervativnom društvu i konvencionalnim normama pokaže srednji prst, ali danas smo kilometrima daleko od toga. Tetovaža ne mora nužno imati viši smisao - vaše telo, vaša stvar! Ukoliko ste poželeli da imate kineska slova sumnjivog značenja, ili raspeće Isusa u mastiloplavoj boji, mi nemamo šta da dodamo. Stigli smo u novu eru slobode gde nam je bespogovorno ostavljeno pravo da biramo kako ćemo (ili nećemo) ukrasiti svoje telo. Ta mogućnost izbora počela je napokon da se preliva u poslovnu arenu. Tetovaže su nekada značile instant kraj za bilo kakvu ozbiljnu karijeru, ali ta stigma (za razliku od trajnog mastila) polako bledi. 

O Sharon Latour, mladoj direktorki agencije Marketing Bee, obično rukovanje govori mnogo više nego o drugim ljudima. Naime, kad ona prijateljski pruži ruku, svima pruža jasan pogled na tetovažu na zglobu gde stilizovanim slovima piše: „Infinitum Integrita“, u prevodu ‒ beskrajni integritet. I njoj ni na pamet ne pada da prikriva svoj tattoo!

„Taj moto demonstrira način poslovanja moje kompanije, fokusirani smo na transparentnost i autentičnost kada je o poslu reč. A pored toga, ta tetovaža pokazala se kao sjajna tema za početak razgovora“, otkrila je Sharon. 

Nova slika sveta

U korporativnom svetu pre desetak godina, ukoliko biste došli na razgovor za posao sa tetovažom, to bi značilo samo jedno, okrenite se na peti, izađite i ponesite svoj CV sa sobom! Ipak i sivi poslovni svet u kome vladaju momci u odelima sa frizurama Dona Drapera lagano se menja. 

Svetska agencija za distribuciju fotografija Getty oduševila je svet saradnjom sa organizacijom Lean In, a njihov cilj bio je da oforme kolekciju fotografija koje prikazuju moderne žene u svakodnevnim situacijama. Između ostalih, tu je i fotografija mlade majke koja opušteno radi na kompjuteru u kućnoj kancelariji dok joj je beba na krilu, a obe ruke su joj do ramena prekrivene šarenim tetovažama. Kolekcija broji više od 2.500 vizuala koji slave moćne devojke, a namenjena je marketinškim agencijama i medijima. 

Ova značajna promena pravca u percepciji poslovnog imidža došla je kao logična posledica stanja u društvu. Studija koju je objavio Pew Research centar otkrila je da čak 40 odsto millennialsa ima bar jednu tetovažu. Brojke dalje kažu kako polovina od njih ima između dve i pet, a 18 odsto više od šest tattooa. Brojke su jasne, ako biste iz svoje kompanije pokušali da udaljite sve one koji imaju tetovažu, verovatno biste morali da se odreknete velikog procenta mladih talentovanih ljudi. Nekada je to bio znak bunta i problematičnog stava, a danas se većina slaže kako je uz toliko veliki broj ljudi koji na sebi nose trajni zapis, tetovaža prešla u kategoriju konformizma. 

Ljudski bilbordi

Richard Branson izjavio je da njemu laska činjenica kako je dosta zaposlenih u kompaniji Virgin ideju za svoju tetovažu pronašlo u kompanijskom logou i bojama. Jedan od zaposlenih inženjera na svojoj ruci nosi lik Bransonove majke Eve, jer je upravo ona bila inspiracija za logo prvog Virgin aviona namenjenog putovanju u svemir, čiji je logo on precrtao.   

Za mnoge, čak i u krutom koorporativnom svetu, tetovaža predstavlja znak ponosa. Uz rapidno rastuću popularnost društvenih mreža, granica između onoga kakvi smo na radnom mestu, a kakvi postajemo u privatnom životu skoro je nestala. Generacija Y želi više, u potrazi za poslom oni traže kompaniju u kojoj ih niko neće osuđivati kada je reč o fizičkom izgledu i gde će im biti dopušteno da u potpunosti izraze svoje stavove. 

Online platforma za pronalaženje posla OneShift svim svojim korisnicima nudi opciju da prilikom kreiranja profila upišu imaju li vidno istaknutu tetovažu, a ponuđene su im opicije: da, ne, ili neodređeno.

Neki poslovni ljudi nemaju ništa protiv mastila na koži, baš suprotno! Oni tetovažu vide kao ljudski hodajuči bilbord. Jo Davies CEO Zak Media grupe, kreativne agencije koja proizvodi sadržaj za društvene mreže, bolje od svih zna koliki je značaj vizuala i zato je 2013. godine tetovirao logo Zak Media grupe – na vratu!

Ima neka tajna veza...

Sada ključno pitanje menadžera za ljudske resurse ne treba da glasi: „Imate li tattoo“, već „da li se kajete zbog toga?“  Iako malo ko razmišlja na taj način, moramo se složiti kako postoji jaka veza između stava o tetovažama i stava prema poslu. Ukoliko je neko godinama birao svoj crtež i dobro porazmislio o tome, velike su šanse da će takvu promišljenost i koncentraciju pokazati i u poslovnoj areni. Odnosno, ako je neko tako bitnu odluku doneo brzopleto i zbog toga se kaje, znači li to kako neće postojano stajati iza svojih poslovnih izbora? 

Dobro razmislite kakav aksesoar u obliku trajnog mastila želite jer možda će to biti i razlog zbog koga ćete (ili nećete) ući u neku kompaniju. Razigrane, šarene, arty tetovaže pravih majstora sada predstavljaju dodatni poen, posebno kada se radi o kreativnim zanimanjima. Više nikog ne zanima imate li, ili nemate tetovažu. Sada svi procenjuju njen izgled i značenje pa zato vodite računa šta želite da kažete. 

Tekst: Jelena Karakaš


KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin