Reinvencija brendova

Foto: lanvin / Promo

Mnogi su pokušavali, ali samo su retki uspeli da od posrnulih ili zaboravljenih imena naprave moderne i profitabilne modne kuće koje diktiraju trendove i vladaju tržištem.

GIVENCHY
Ko: Riccardo Tisci
Kada: 2005.

Promena: Pre njega bili su Galliano, McQueen i Macdonald. Nepoznati Riccardo Tisci došao je na čelo modne kuće Givenchy sa misijom da pronađe pravac u kojem ovaj brend treba da se razvija i da definiše kojoj ženi se ova kuća obraća. Nakon lutanja njegovih prethodnika i njegove kolekcije se dočekuju na nož. Ipak, posle nekoliko godina, sudeći po broju ljudi koji su nosili njegove stvari u prvim redovima i na crvenim tepisima, svima je postalo jasno da je uspeo. Postaje neprikosnoveni kralj svega što je cool, a pomama u bekstejdžu nakon njegovih kolekcija je neopisiva. Učinio je brend profitabilnim insistirajući na svojoj estetici i mašti i zahvaljujući mračnoj inspiraciji. Kada je on došao Givenchy Haute Couture je imao 5 klijenata. Sada ih ima 29.

LOUIS VUITTON
Ko: Marc Jacobs
Kada: 1997.

Promena: Da li ste ikada pomislili da će brend koji proizvodi luksuzne kofere i torbe postati najpoznatija modna marka na svetu? Malo ko je to mogao zamisliti, ali se upravo to desilo kada je Louis Vuitton preuzeo Marc Jacobs i postao kreativni director ove modne kuće. On dizajnira prvu njihovu ready to wear kolekciju i saradnjom sa raznim umetnicima, kocka pare ali i osvaja nagradu i učetvorostručuje profit LV. Sve što Marc takne (u pauzama partijanja) pretvara se  u zlato.

BALENCIAGA
Ko: Nicolas Ghesquière
Kada: 1997.

Promena: Zaostavština španskog genija dugo nije mogla da nađe pravu osobu koja bi je preuzela sve dok se nije pojavio Nicolas. On je bio drugi izbor, pošto ih je odbio Helmut Lang. Sam Balenciaga je dizajnirao za neustrašive žene i Nicolas potpuno usvaja tu filozofiju, baš kao i princip da isključivo određen broj ljudi može prisustvovati reviji. Takođe, insistira na stvaranju umesto praćenju trendova. Od najveće haute couture modne kuće svojom vizijom, korišćenjem novih materijala i sci-fi inspiracija on pravi hip brend i komade koji su na listi must have or die komada.

LANVIN
Ko: Alber Elbaz
Kada: 2001.

Promena: Madame Jeanne Lanvin je osnovala najstariju francusku modnu kuću koja je nakon njene smrti uporno išla silaznom linijom. Kineski biznismen Shaw-Lan Wang 2001. dovodi Albera kako bi ovom brendu udahnuo novi život. Do 2004. Alber stiče armiju obožavalaca koja se ogledala u uspešnim, pametnim, seksi glumicama i modelima koje su obožavale njegovo drapiranje, krojeve i  bogato ukrašavanje. Chloë Sevigny je postala veliki fan objašnjavajući da će ti modeli podneti test vremena i biti fantastični i za 20 godina. Njegovo insistiranje na lepoti i savršenoj nesavršenosti probudilo je uspavanu prošlost ove modne kuće i pružilo joj glamuroznu sadašnjost.

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
POVEZANE VESTI
Inicijalizacija u toku...


Magazin