Tekst: Ana Stefanović

U njenim kolekcijama uživamo od 2006. a njena radnja u Belgrade Design Districtu podseća na neki mali zavučeni vintage chic londonski butik...

Koji svoj komad izdvajaš kao najkarakterističniji za svoj dizajn?
Trudim se da svaki ponaosob proizvedeni model, kao jedna celina, može da oslika i okarakteriše moj senzibilitet dok stvaram. Ne bih mogla da izdvojim jedan komad koji je karakterističniji od drugih.

Koje druge oblasti umetnosti te najviše inspirišu?
Inspiracija za mene predstavlja slobodu izražavanja umetnika kroz svoj rad, kao i način i jezik kojim priča. Često me inspirišu najrazličitije oblasti umetnosti, nauke... muzika, film, mitovi, nestvarna bića, različite kulture, neke sasvim obične stvari i događaji; ponekad su to i sami ljudi, emocije, osećanja. Način na koji ih doživljavam prikazuje moj svet i sve to se prenosi u slike samih modela.

Koliko su ti važni komentari drugih na tvoj rad? Koliko se prilagođavaš sredini, tendencijama?
Bilo da su pozitivni ili negativni, komentari pomažu da se približite doživljaju drugih na ono što prezentujete, što može biti veoma korisno da biste se unapredili. A prilagođavanje sredini i tendencijama je neka vrsta nepotrebnog ograđivanja i sputavanja, što sebi ne dozvoljavam jer mi ne dopušta da funkcionišem kroz svoj rad na način na koji želim i koji predstavlja mene kao dizajnera. Spoznajući sebe kao tvorca svojih dela, naučila sam da bez straha izrazim svoje emocije i osećanja, jer to i predstavlja moju najveću slobodu.

Šta je najteži, a šta najzanimljiviji deo tvog posla?
S obzirom na to da se bavim poslom koji volim, za mene ne postoje teškoće dok radim, eventualno su to neki problemi koji mogu da nastanu tokom procesa realizacije, mada je to neka vrsta izazova za samog dizajnera. Najzanimljiviji deo je kada se prepustim praznom papiru. Poigravanje sa raznim materijalima, formama, oblicima vrlo je zanimljivo jer samim tim istražujete svoje mogućnosti.

Šta je po tvom mišljenju poslednja najveća/najuticajnija promena u modi?
Moda je izuzetno podložna promenama i često volim da kažem da je moda začarani reciklirani krug, stalno se iznova rekonstruiše. Trenutno mislim da je najuticajnija promena proistekla iz velike ponude najrazličitijih materijala koji poprimaju sasvim drugačiju formu, kao i samih tekstura od kojih su sastavljeni. Ta dostupnost dizajnerima kao vizionarima dopušta da možda na neki sasvim drugačiji način prenose ideje u oblike koji su vizuelno potpuno nestvarni.

Kako komentarišeš sve veći procvat konceptualne umetnosti?
Svakako je postojanjem konceptualne umetnosti proširen horizont umetničkog stvaralaštva. Iako može da deluje kao pretenciozna, smatram da je izuzetna podloga za razvijanje novih umetničkih formi. Podržavam sve što vredi i izaziva određene emocije i divljenje.

Najvažnije što si naučila o dizajnu?
Veoma bitna karakteristika dizajna jeste ta da bude kompletan – da pored estetskih osobina sadrži i funkcionalnost, koja je neophodna da bi dizajn došao do izražaja i naglasio efekat koji se želi postići. Bar je tako kada je moda u pitanju.

Kako dizajn menja svet?
Jednostavno, čini ga lepšim! Menja svet na bolje, udobnije, humanije... drugačije, mesto prilagođeno masi.

Opiši nam ukratko svoje viđenje modne sezone proleće/leto 2012?
Kolekcija na kojoj radim i koju privodim kraju već se u naznakama može videti u radnji koja se nalazi u Belgrade Design Districtu. Koncept je poigravanje transparentnošću materijala kroz krojeve i boje koja pokreće liniju i njenu putanju kroz drapiranje. Prelamanje svetlosti kroz valere pastelnih boja ističe ženstvenost, pre svega formirajući siluetu.

Gde vidiš sebe kao modnog dizajnera za deset godina?
Želela bih da ideje i planove koje sam započela ostvarim i zaokružim, kao i da težim ka novim saznanjima otkrivajući nepoznate elemente stvaralaštva. I zaista bih volela da želja za stvaranjem i novim izazovima nikada ne prestane. Težim da s vremenom dosegnem neke nove ciljeve i da se moj rad prepoznaje pravom vrednošću.