Lady Gaga, zvezda našeg doba

Foto: Bang media

Na Twitteru je prati više od petnaest miliona ljudi, verni fanovi su uvek uz nju i ima modni uticaj zahvaljujući kojem sve što obuče ubrzo postane najprodavanije.

Prevela: Vesna Zorić

Ispod tanke haljine Simone Rocha potpuno je naga. Gomila odeće spremna je za ovo slikanje. Tu je i trideset pari cipela. Šeširi, aksesoar, mnogo nakita. Izabrala je čipkanu tkaninu kao povez preko lica, kratku platinastu periku, veo od providnog zelenog tila kao haljinu, a ispod toga… ništa. „Ovo je tako smešno“, kaže i vragolasto se smeši. „Pre minut sam vas izbacila napolje da se presvučem, a sada na sebi imam samo ovu providnu haljinu.“ Uzima tamnozeleno piće koje slamčicom ispija iz plastične čaše.

„Piće ti se slaže s haljinom“, kažem joj. Malo sam se izgubio. Poslednji put sam video svaki centimetar tela jedne dvadesetpetogodišnjakinje kada sam ja imao 25 godina. Ali ta devojka nije bila toliko natprirodno samouverena kad je u pitanju njeno telo, niti je imala devet tetovaža. Šta je ovo, pitam pokazujući na njenu levu butinu.

„To je moj jednorog. Svako bi trebalo da ima jednu zanimljivu tetovažu. A ovo je moj tata“, kaže za malo srce na svom levom ramenu unutar kog je ispisano DAD, a koje izgleda kao da je našvrljano hemijskom olovkom. Tu su i bela ruža, violinski ključ, buket belih rada, još jedno srce – u kom je ispisano Tokyo Love, maleni labud, simbol mira na ručnom zglobu i ogromni citat nemačkog pesnika Rilkea na unutrašnjem delu njene leve ruke: ’Muss ich schreiben’ – moram li da pišem?“

Da budem iskren, ne slušam baš šta govori. Odlutao sam. Ne shvatate koliko je lepa kada je na sceni. Na svojoj turneji Monster Ball 2010. izgledala je kao ogromna sveća sa kićankama. Zatim kao velika rozikasta puslica sa zastrašujućim elektronskim krilima. Onda kao mešavina Dartha Vadera i Barbre Streisand, sa pocepanim mrežastim čarapama i šlemom. Potom je bila i sva u krvi. Bila je to senzacionalna pozornica za 20.000 nestvarno obučenih party frikova. Njihova predvodnica bila je samouverena i seksi, ali nikad nisam mislio da je tako lepa. Svesna je toga kako sada deluje na mene, jedinog heteroseksualca u prostoriji. Neubedljivo je pitam za tajnu nege njene kože. „Orgazmi, puno orgazama.“ Ispija sok od ceđenog povrća i
podiže ga uvis. „Orgazmi i spanać! Ne, tajna je u stvari u napornom radu i prolivenom znoju.“ Veruje li ona u bilo šta od toga što je rekla? I ako je tako, u šta tačno – seks i spanać, ili u naporan rad? Da li je Gaga manipulativna koketa koja pokušava da zaludi muškarca novinara u nekim godinama? Da li je ona jedna od onih zvezda koje venu poput cveta bez vode ako nisu u centru pažnje? Ili je to samo čista, neiskvarena istina? Kako je došla dovde? Zašto sad? Zašto ona? Kako je dvadesetpetogodišnja Stefani Germanotta s Menhetna postala najveći pop fenomen na planeti, kompulzivni egzibicionista s malo toga što može da je preporuči osim talenta za sviranje klavira, glavnih uloga u srednjoškolskim mjuziklima, diplomskog rada na temu Damiena Hirsta i neprimetne uloge u skrivenoj kameri MTV-a Boiling Points? Ona je briljantna pevačica i dovitljivi komercijalni tekstopisac, ali upravo su je samouverenost i stručno poimanje mode lansirali u orbitu. Intervjuisao sam neke od njenih muzičkih heroja, poput grupe Queen, Stinga, Eltona Johna, Michaela Jacksona, tri člana Beatlesa i Davida Bowieja (za kojeg Gaga kaže da može da stoji mirno a opet uzdrma zemaljsku kuglu) i video sam sve ostale spektakularne turneje, uključujući i turneje Princea, Madonne i Beyoncé, ali niko od njih nije ni blizu Lady Gage kada je reč o zapanjujućim spektaklima.

Za većinu toga, naravno, zaslužna je tehnologija. Osvetljenje i tehnika njenih gigantskih bina bili bi nezamislivi u bilo kojoj drugog epohi, ali postoji još jedna ključna razlika. Bowie, Prince, Madonna, Queen, svi oni stvaraju pesme koje možete primeniti na svoj život. Ali Gaga je drugačija. Njeni albumi nisu toliko neprekidni blokovi nove muzike, koliko novi nastavci jednog filma u kojima glavnu ulogu tumači ista devojka. Mogli biste da slušate Madonnu dok peva Into the Groove i ne bi vam bilo potrebno nikakvo dodatno objašnjenje. To je pesma o emocionalnom vrtlogu klupskog života, osećaju koji svako može da ima. Ali Gaga koja izlazi iz razlupanog vagona metroa na Monster Ballu i nosi na sebi kaluđersku kapuljaču, kandže zombija i providnu gumu uz hanzaplaste na bradavicama, e to – osim ako ste stvarno nesrećni – neće imati nikakve veze s vašim životom. Ona ne ulazi u vaš svet, već vi u njen. „Koristim svoja iskustva i prebacujem ih u domen fantazije“, kaže.

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 3 Sledeća ›

KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin