Tekst: Ana Stefanović

Stajling: Nenad Janjatović

Svake sezone na srpskoj modnoj sceni osvane pregršt novih dizajnerskih imena sa svežim autorskim kolekcijama. Domaća moda još uvek gazi dečjim koracima i polaže veliku nadu u nova imena.

Zato ELLE s vremena na vreme voli da napravi presek i iz gomile izdvoji nekoliko najtalentovanijih. Ove zime predstavljamo vam četiri žene, četiri dizajnerska pečata i četiri nova pravca u kojima se kreće budućnost domaće modne scene.

Na slici (s leva na desno): Dejana Ivanišević, Jovana Marković, Gordana Manojlović i Ines JankovićPageBreak


Gordana Manojlović: Bunt

Diplomirala je na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu, na odsecima za modni dizajn i kostimografiju. Svoje znanje o modnom dizajnu i marketingu usavršavala je i na St. Martinsu u Londonu, a na njen dizajnerski potpis dominantno je uticala londonska scena. Avangardni način života kombinuje sa elegancijom, oslobađanjem forme i buntom protiv stereotipa. Gordana pravi modele za ženu koja je bezobrazno uverena u svoj seksepil, a uživa u dizajnu jer ima priliku da njime uvek kaže nešto novo i drugačije i da, igrajući se sa novim izazovima, nesvesno ostaje dosledna sebi.

„Slušala sam kada su drugi govorili o mom dizajnerskom stilu – pominjali su arhitektonsku liniju, akcentovanje pročišćene forme i naglašenu erotičnost. Kad pogledam, bili su u pravu“, kaže Gordana. PageBreak


Ines Janković: Elegancija

Nakon školovanja na italijanskim univerzitetima IED u Firenci i Rimu i Istituto Marangoni u Milanu, Ines je započela karijeru dizajnera enterijera, a ubrzo i karijeru modnog dizajnera u Srbiji. Njene kreacije prepoznatljive su po eleganciji i suptilnosti, čistom i jasnom dizajnu. „Stil kao stav“ je moto kojim se vodi u svojim kreacijama namenjenim damama sa prefinjenim ukusom i izraženim karakterom. Svrhu dizajna pronalazi u isticanju suštinske lepote osobe koja nosi taj dizajn. Kada dizajnira kolekciju, Ines posebnu pažnju posvećuje istraživanju kolorita i kvalitetu materijala.

„Verujem da je prava lepota u stvari energija koju nosimo u sebi, dok nam stil pomaže da je prezentujemo spoljnom svetu“, zaključuje Ines.PageBreak


Dejana Ivanišević: Romantika 

Dejana Ivanišević je diplomirala na Visokoj tekstilnoj strukovnoj školi za dizajn. Nakon srednje tekstilne škole počela je da radi kao asistent Milana St. Markovića u Salonu visoke mode. Tu je mnogo naučila o ručnom radu, koji je kasnije provlačila kroz svoje kolekcije, dajući im tako notu romantike. Do sada je imala pet samostalnih kolekcija i dve kolekcije u sklopu modne kuće St. George. Radila je i na filmu Flashback kao asistent kostimografa Mirte Gracin, kao i na projektu filma 6 days of dark kanadske produkcije, kao asistent kostimografa Adele Jovanović. Svoj rad definiše kao spoj savremenog i scenskog kostima, protkan sa dosta ručnog rada. Dejana uživa u tome što svakoga dana radi posao koji voli i koji joj dopušta da oslika svoje emocije, razmišljanja, ideje, stvarajući različite oblike i površine i prezentujući ih kroz svoj rad.

„Veliki je uspeh kada neko može da prepozna način na koji pričate kroz svoj rad“, zaključuje ona.PageBreak


Jovana Marković: Eklektika

Pored nagrade za najboljeg dizajnera na Fashion Selectionu 2007. godine, Jovana svojim najvećim dostignućem smatra otvaranje samostalne radnje u okviru Belgrade Design Districta. Njene modele karakteriše oštar kroj sa dosta sečenja, kombinovanje pank stila i ženstvenih krojeva četrdesetih i pedesetih godina. Jovana se pored modnog, bavi i filmskim kostimom, u kojem se oprobala radeći na filmovima Last Drop Miroslava Lakobrije i Stranac Dušana Tolmača.

"Volim da proučavam razne kulture i vere. Trenutno mi je interesantan stil amiša, u kojem pronalazim inspiraciju za sledeću kolekciju“, konstatuje Jovana, čija aktuelna kolekcija evocira džokeje, konje i modu četrdesetih godina prošlog veka.