Ekskluzivni intervju: Alessandro dell’Acqua o budućnosti mode, svojim počecima, čuvenom brendu N°21 i inspiraciji

Foto: Press

U ekskluzivnom intervjuu sa Petrom Spasojevićem specijalno za ELLE Srbija, Alessandro dell’Acqua govori o svojim počecima i prvih 10 godina brenda N°21, onome što ga inspiriše, ali i o promenama i budućnosti industrije kakvu smo do sada poznavali

On je pravi veteran modne scene. Kreativni direktor milanskog brenda N°21, a donedavno i kreativni direktor francuske modne kuće Rochas odlučio je da iznese svoje stavove vezane za budućnost, kao i da istakne šta je to što bi uradio kada bi sada započinjao svoju karijeru. Njegovo veliko iskustvo i prepoznatljiva estetika minimalizma koja ističe ženstvenost na jedan potpuno drugačiji način čini njegov rad jedinstvenim, a njegovo poznavanje mode čini ga jednim od najistaknutijih dizajnera današnjice.

Ove godine slavite 10 godina brenda N°21. Kako biste definisali tu prvu deceniju?

Brend je nastao, prošao i prolazi kroz deceniju jednog istorijskog perioda koji je još teško definisati i razumeti do kraja. N°21 komunicira i ističe jedan poseban identitet; to je identitet snažne žene koja pokazuje svoje najbolje „ja“ kroz jednostavne forme. Neki ih tumače kao stroge, dok su za druge upravo simbol bunta protiv trendova i standarda. To je potvrda da se uvek isplati biti veran samom sebi naročito kada to činimo iz srca.

Kako se estetika brenda menjala svih ovih godina?

N°21 se bazira na jednom konceptu, a to je kontrast između linija i materijala u želji i sa ciljem da se pre svega istakne ličnost, pa tek onda lepota i spontana senzualnost pre nego neprirodna strana iste. 

Imao sam priliku da u Milanu prisustvujem reviji za kolekciju jesen-zima 2020. Koja je bila osnovna inspiracija za nju?

Počeo sam od muške košulje na pruge koja se nosi uz odelo. Sačuvao sam kako formu tako i njenu dužinu i na njoj iscrtao figuru žene. Vodio sam se time da je to žena koja ne voli klišee, pravila i standardizovane dimenzije, već ona koja zapravo ukršta i kombinuje forme. Imao sam u vidu devojku koja živi život po sopstvenim pravilima, ima istančan ukus i snažne stavove. Izabrao sam nesvakidašnji pristup da kombinujem raznolike i pomalo suprotne inspiracije. Polazna ideja za mene je bila dama koja ne dozvoljava da je društvene uloge zaustave i da stereotipi društva pobede. Ona kombinuje proporcije i nastavlja da se ponaša na sebi sopstven i prirodan način.

Dizajnirate kako za žene tako i za muškarce. Šta je to što muškarci danas žele?

Novu dimenziju odnosa prema telu i muškoj figuri, bez stereotipa i već utvrđenih standarda, želju za otkrivanjem neočekivanog.

Ove godine predstavili ste i poslednju kolekciju za Rochas. Šta je bila najbolja stvar u šest godina dugoj saradnji sa francuskom modnom kućom?

Rochas mi je pružio mogućnost da povežem svoje ime sa brendom koji ima dugu istoriju i tradiciju. Imao sam priliku da eksperimentišem kako na polju dizajna, tako i sa materijalima koji pripadaju couture nasleđu, kombinujući ih sa jednostavnošću i čineći ih nosivim. 

Kao modni veteran sa neprocenjivim iskustvom, recite koja su to nova imena na koja treba da obratimo pažnju u narednim sezonama?

Tokom perioda kućne izolacije dosta sam se bavio istraživanjem o novim dizajnerima što u normlnim okolnostima nemam vremena da radim. Otkrio sam dva interesantna profila, a to su: Nensi Dojaka, albanska dizajnerka koja je nedavno diplomirala na Central Saint Martins u Londonu i AC9, dizajner iz Milana.

Trenutno možemo videti velike promene u modnoj industriji. Kako vam to izgleda? Šta je sledeće?

Mislim da ćemo biti više fizički distancirani, a sve više povezani digitalno. Moraćemo bolje da se povežemo na lokalnom nivou, kako kada je reč o talentima i dizajnerima, tako i kada govorimo o proizvodnji. 

Da li je moda postala previše brza?

Definitivno ćemo morati da se fokusiramo na manji broj kolekcija u toku godine, manje linije, ali veći kvalitet i više kreativnosti. Takođe, treba da sa odgovornošću prihvatimo i usvojimo etička ponašanja na svim nivoima.

Kakvo je vaše mišljenje o kratkotrajnim trendovima i kako se adaptirate na tako brze promene u industriji?

Morate biti hrabri i znatiželjni, odani svom stilu i nikada ne pratiti trendove koji se menjaju iz sezone u sezonu. Ne smemo nikako zaboraviti na prepoznatljive elemente koji nas čine takvima kakvi jesmo. Njima je potrebno dodati notu svežine i inovacije kroz stajling, detalje i kombinaciju materijala.

Da sve treba da počnete danas, šta biste uradili drugačije?

Uklonio bih sve što je neesencijalno, nepotrebno i prekomerno. 

Razgovarao: Petar Spasojević


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...