Da neki regionalni modni brand može pronaći put do svetskih faca je danas više retkost na našim prostorima nego pravilo.

Ali Roger Moore je pri svakoj poseti Dubrovniku kupovao njihove kravate, Monica Belluci nosila torbice, a Jamie Foxx heritage marame.

(Selma Starfinger: O modi, mladim dizajnerima i ženama na Balkanu)

Inspirisan Dubrovačkom republikom & njenom gospodom, između ostalog poznatoj po tome sto su svetu predstavili kravatu (o.p.a. dubrovacki pisac i dandy Ivan Gundulić prva osoba ikad portretirana s kravatom 1622), ovaj regionalni brend promoviše umetnost i kulturu življena kroz svoje modne aksesoare. 

U pitanju je dubrovački brand Art Go’den iza kog stoji Dejan Babić. 

(Kako piše regija: 4 naslova koja su osvojila književnu scenu Bosne i Hercegovine)

Naša saradnica Danijela popričala je sa Dejanom o stilu, odevanju muškaraca na prostoru ex-Juge i filozofiji iza brenda. 

Art Go’den. Zašto baš to ime?

Art Go’den je u principu spoj dve reči, umetnost + akronimi mog i bratovljevog imena (brata se zove Goran). U prenesenom značenju bilo bi “umetnost Gorana i Dejana”. 

Po čemu ste drugačiji na prvi pogled?

Eklektika mediteranskih boja, proizvodi od prirodnih materijala od svile i kože poput: torbica, svilenih marama, šalova, leptir mašni, kravata, novčanika, remena, čine bazu naših proizvoda. Sve ono što spada u modnoj terminologiji kao klasični modni akseosoar je ono što radimo. Vodimo jako računa o prefinjenosti materijala koje koristimo, kao i o izradi istih, te dizajnu koji je definitivno unikatan jer se naslanja na motive Dubrovnika. Dizajn naših proizvoda je svojevrstan ‘hommage’ Dubrovniku.

S obzirom da je reč o unikatima, da li je to filozofija vašeg brenda?

Svaki naš proizvod ako je reč npr. o torbicama, se radi u pet komada po boji, drugim rečima mogućnost da će neka žena imati istu torbicu kao i vi je zaista mala. To je nešto što je definitivno prednost ako znamo koliko je aktuelan “fast-fashion” trend, mi danas nudimo jedan drugačiji koncept koji stavlja naglasak na kvalitet i dizajn koji je poprilično bezvremenski i klasičan. Verujemo da je za dobar izgled bitno i uloženo vreme, nije floskula al za sve dobro u životu treba vremena i truda. Tako je i sa našim proizvodima.

foto: Promo

Rođeni ste u Dubrovniku, živeli ste svugde po svetu od Amerike, UK, Italije, Kariba, Kine pa i uostalom i Sarajevu, kako gledate na odevanje ljudi u svetu u odnosu na regiju?

U načelu su naše žene ali i muškarci prirodni lepi. Nije mit, zaista je tako. Valjda puno vremena i energije ulažu u svoj izgled, jer kod nas je važnije izgledati dobro, nego osećati se dobro. Međutim zbog slabe kupovne moći, kao i činjenice da nismo prošli određene evolucijske-modne procese koji se opet naslanjaju na one sociološke, patimo od isticanja marki, često i onog s prefiksom "fake", valjda zbog manjka sopstvenog identiteta. I jedan i drugi su asimptomatični svaki na svoj način. Vani su ljudi manje opterećeni time, valjda je evolucija odradila svoje i u tom kontekstu. Regija (lepota) vs Svet (moda) - 1:1. Pratimo dalji ishod priče…

Kako bi opisali svoj stil u par rečenica… Ko su po tebi najbolje odeveni muškarci danas? 

Savremeni dendizam (smeh)… Volim Fitzgeraldov roman “The Great Gatsby”, koji je započeo jedan pomalo kicoški stil, međutim suprotno generalnom mišljenju da je isti isprazan kao i samo odevanje, kicoška spoljašnjost treba da bude ujedno simbol intelektualne superiornosti samog duha osobe koja je nosi. Posle se nastavio kroz klasike - bomber jakne od kože koje je nosio Steve McQueen, trenč mantile koje je nosio Humphrey Bogart, blejzere na duplo kopčanje od tvida i flanela koje su nosili Gianni Agnelli i Aristotel Onassis, Ray-Ban naočare kao neizostavni klasik u stilu Jacka Nicholsona. Većina muškaraca koji su izgradili nekakav prepoznatljiv stil nisu više sa nama. Nažalost, tako je... 

Žene?

Što se žena tiče, ne pada mi niko napamet u ovom trenutku osim Peggy Gou, koreanske dj-ice, koju znam još iz perioda kad sam živeo u Aziji. Ono sto je bitno da su muškarci tada bili muškarci, kako stilom odevanja tako i življenja, i imali su taj džentlmenski stav koji je za muškarca nužan. Bez tog stava teško da i jedan statusni odevni predmet ili krpica može dati neku konkretnu dodatnu vrednost na nečiju ličnost.

Tekst: Danijela Golijanin 

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/