Životna priča Karla Lagerfelda: Prezirao je decu sa kojom je odrastao i voleo samo jednog čoveka koji ga je varao

Foto: Profimedia

"Kada bih majku zamolio da mi pročita priču, odgovorila bi mi: “Nauči da čitaš”. A kada bih ja odlučio da ispričam priču, rekla bi mi: “Ti možda imaš četiri godine, ali ja nemam” ...

On je 1983. (više od nekoliko decenija nakon smrti osnivačice Coco Chanel) Karl Lagerfeld, preuzeo kreativnu kontrolu nad modnom kućom Chanel, ona je postala jedan od najprofitabilnijh luksuznih brendova na svetu.

Njena zarada procenjuje se na više od četiri milijarde dolara godišnje, čime premašuje zaradu svih ostalih modnih kuća. Ali kako je reč o kompaniji u privatnom vlasništvu, nikada nisu objavljeni tačni podaci. Veliki deo prihoda dolazi od prodaje modnih dodataka, šminke i kultnog parfema Chanel No. 5 koji je kreirala lično Coco Chanel 1921. godine. Ali aksesoari i parfemi nisu dovoljni da modni brend zadrži prestiž - kompanija mora da ulaže u ekstravagantne modne revije, za šta je zaslužan Karl. Iako je gotovo dvostruko stariji od ostalih kreativnih direktora svetskih modnih kuća, Lagerfeld i dalje izbacuje atraktivne kolekcije.

"Njegova snaga krije se u tome što je njegova sadašnja kolekcija puno bolja od prošle i tako ne daje ljudima povoda da misle kako je njegovo vreme isteklo", objasnio je Michale Roberts, modni urednik Vanity Fair-a i Karlov dugogodišnji prijatelj.

Drugi napominju da se njegova snaga krije i u spoznaji što u poslednjih pet decenija nije gubio razum zbog posla, kao što je to slučaj s njegovim rivalom Iv Saint Laurentom,  koji je sve do penzije 2002., često doživljavao nervne slomove.

"Iv je bio nalik pesniku koji pati zbog umetnosti. Ne mogu zamisliti da bi Karl proveo i jednu minutu sedeći i pateći zbog umetnosti. A i zašto bi?", objašnjava nadalje Roberts. 

Sve donedavno Karl je godišnje proizvodio čak osam kolekcija za Chanel - što ready-to-wear, što haute couture, pet za italijanski luksuzni brend Fendi, čiji je takođe kreativni direktor i nekoliko za brend s vlastitim imenom. Sposobnost da osmisli toliko kreacija za tri različita brenda čini ga jedinstvenim modnim dizajnerom, a uz sve to bavi se i fotografijom. 

Karlove fotografije objavljuju su u najvećim modnim časopisima, sam snima Chanelove kampanje i kataloge, a tu je i umetnička fotografija koju neretko izlaže u galerijama. Govori četiri svetska jezika - nemački, francuski, engleski i italijanski - te izdaje knjige. U Francuskoj je, osim fotostudija, otvorio i knjižaru 7L i štampariju Édition 7L koja je do sada objavila više od četrdeset naslova. Reč je uglavnom o knjigama čiju tematiku sam preferira - uz modu i fotografiju, tu su literatura, humor, oglašavanje, muzika, novine, mitologija, ilustracije i arhitektura. Njegova knjiga ‘The Karl Lagerfeld Diet’, koju je 2002. objavio u saradnji s lekarom . Jean-Claude Houdretom, prodata je u više od milion primeraka.

"Ako vam problemi sa suvišnim kilogramima nisu važni, ako ne žalite za tim što ne možete da nosite trendi odeću malih konfekcijskih brojeva, onda ova knjiga nije za vas", napisao je u predgovoru.

"Ja sam smršao, a moj lekar je zaradio. Prodali smo gotovo milion primeraka. Nikada ne jedem šećer, sir, hleb... Bila je to jako dobra, zdrava odluka, moj najbolji potez u životu. Srećom, nisam više u opasnosti, nemam slabosti. Kada vidim tonu hrane u studiju, čini mi se kao da je sve to napravljeno od plastike. Čak mi i ne padne na pamet da bi čovek išta od toga mogao da stavi u usta. Osećam se poput životinje u divljini, one ne diraju ono što nemaju nameru da pojedu", objašnjava.

Održavati takvu liniju nije teško delomično i zato što ima privatnog kuvara koji pazi što mu poslužuje. Iako je Lagerfeld poznat po surovim komentarima na račun izgleda brojnih javnih osoba, ne može mu se osporiti da se ne zna kritički osvrnuti i na sopstveni odraz u ogledalu. Tako je o pevačici Adel rekao da je malo predebela, o Pippa Middleton, sestri vojvotkinje od Camridge-a, da bi uvek trebala da pokazuje samo zadnji deo tela, a o preminulom umetniku Amdy Warholu, svom nekadašnjem prijatelju, da je fizički izuzetno odbojan. Ali ne kritikuje samo druge nego i sebe. Tako je prirodnu boju svoje kose opisao žutom poput pišaćke, a sebe nazvao karikaturom.

"Kada je o meni reč, karneval u Veneciji traje celu godinu", rekao je o svom izgledu koji podseća na aristokratu iz 18. veka koji se vremenskom kapsulom prebacio u 21. vek. Od 1976. ima istu frizuru, a njegov je ormar krcat belim košuljama visokog okovratnika "Hilditch & Key" uz koje redovno nosi crne sakoe i pantalone, kravatu, sunčane naočare i rukavice s potpisom francuskog brenda "Causse", unikatne čizme od krokodilske kože "Massaro" i elegantne lepeze. Ne smemo da izostavimo ni ukrasne broševe i gomilu atraktivnog prstenja s potpisom "Chrome Hearts" ili "Lydia Courteille". Svoje odevne kombinacije oplemenjuje novim elementima, kombinuje klasiku s trenutno popularnim dizajnerima kao što su Haider Ackermann i Sakai, ponekad razbijajući standardni outfit zlatnom bejzbolskom jaknom kuće Dior ili kaputom s kapuljačom.

"Volim modu, a moda se ne odnosi isključivo na odeću nego i na razne promene. Probao sam sve. Ništa s ranamenicama na ramenima, jer sam imao osećaj da izgledam kao patuljak. Ali isprobao sam hipijevski stil, lance i slične stvari, zatim krznene kape, čizme iznad kolena... Svašta" ,kaže Lagerfeld koji ne podnosi japanke i čarape.

Ostatak teksta pročitajte na sledećoj stranici:

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 3 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...