Ušuškan u glavnom gradskom jezgru, Višnjićevoj ulici, modni atelje Petlja kao da je rešio tog sivog i kišovitog dana da širi oko sebe svu pozitivnu energiju i lepotu kojom odiše.

Upravo tu je bio epicentar mode, dobrog razgovora, fotografisanja, ali i sjajne priče koju je sa nama podelila Zoe Kida, članica benda Zemlja gruva koja je nakon muzičkih voda, rešila da zaviri u dizajn.

Kao podvojena ličnost, kako sama kaže za sebe, ona je zajedno sa dizajnerkom Tijanom Cvetković hrabro zakoračila u novi poduhvat i okuša se u jednoj novoj sferi, a samim tim ostvari svoju želji koja ju je oduvek pratila.

Od same ideje do realizacije, ove dve dame su prošle kroz dosta toga. Uz dosta vere, pozitivnih misli i energije, one su uspele da stvore koncept radnju koja se može pohvaliti unikatnom garderobom, delovima nameštaja, aksesoarima, ali i posebnom energijom prostora, za koji je zaslužan sam enterijer.

Daleko od skupocenog stilskog nameštaja i dizajnera koji bi bio zadužen za osmišljavanje prostora, Zoe i Tijana su zajednički u hodu osmislile enterijer i izvele sve bez pomoći majstora, podarivši sebi ali i svima nama savršen kutak u kome vladaju unikatne stvari, razne rukotvorine i umetnine koje su već privukle pažnju Beograđana. 

Od nedavno, Beograd je bogatiji za još jedni modni atelje pod nazivom Petlja, koji je nastao kao rezultat saradnje između tebe i dizajnerke Tijane Cvetković. Kada se rodila ideja za pokretanjem cele ove priče i koliko je potrebno petlje za upuštanje u taj projekat?

Ideja se rodila u februaru ove godine u jednoj neformalnoj atmosferi kada smo se Tijana i ja videle posle dužeg vremena. Upravo tada je Tijana izrazila želju da se ozbiljnije posveti svom poslu, odnosno da otvori radnju. S obzirom da je dizajn nešto što me zanima celog života, nosila sam se mišlju da se upustim u stvaranje nečeg autentičnog, poput unikatnih lejzi begova koje sam ranije dizajnirala. Tada smo shvatile da definitivno treba da zajedno uđemo u taj projekat. I to je bio pravi korak, jer smo se poklopile energetski i što je najvažnije, stilski. Zaključak bi bio: kada skupiš petlju, onda ti se stvari same otvaraju.

Prateći svetske modne tokove, u poslednje vreme i kod nas su koncept radnje postale veoma popularne i svojom drugačijom ponudom utiču na tržište mode, dizajna ali i umetnosti u širem smislu. U čemu se Petlja razlikuje od ostalih?

Tijanina garderoba nije komercijalna, što znači da ne može da se nađe na svakom koraku. Svaka od haljina i bluza je unikat, kao i većina ostalih stvari poput majici, aksesoara, nakita, lejzi begova, pa i torbi za jogu... O drugačijoj ponudi dovoljno govore uspesi koje smo postigle za veoma kratko vreme. U startu smo same pozivale dizajnere, a danas nam se oni masovno sami javljaju, sa željom da prodaju kod nas. Za nepuna tri meseca Petlja je postala veoma prepoznatljiva, upravo po svojim unikatima. 

foto: Dženet Koko

Kada pominjemo sam početak projekta i saradnju sa Tijanom Cvetković, šta je ono što vas je motivisalo da pokrenete modni atelje? Da li ste imale neku zajedničku ideju?

U startu kada smo ušle u čitavu priču, mnogi su nas pitali šta je vaš koncept, a mi smo rekle da ga nemamo. To je nastajalo u hodu. Mi nismo otvorile ovu radnju da bismo bile u trendu, odnosno sa željom da otvorimo koncept radnju koja će da bude samo još jedan novi concept store u Beogradu. Želeli smo da pored garderobe i lejzi begova i majica koje sam ja krenula da radim, na jednom mestu okupimo sve kreativce, ljude koji imaju sličan afinitet i estetiku koja je nama bliska.

Modni atelje se može pohvaliti i velikim brojem unikatnih komada garderobe, aksesoara, a od nedavno i nameštaja. Kako se vaša ponuda širila, i kako su ljudi reagovali na nju?

Što se tiče reakcija, moram da priznam da su one veoma pozitivne, i ljudi su zaista fantastično reagovali. Najzanimljivije mi je kada nedeljom šetam kroz Dorćol i kada svratim do radnje, vidim da ljudi stoje ispred izloga i komentarišu: “Moramo da dođemo”, “Vidi kako je super izlog” , “Fantastična radnja”. Naravno, ima i onih koji dođu da špijuniraju i kradu ideje. (smeh)

foto: Dženet Koko

Poznato je da si dama koja neguje svoj lični stil koji se oslanja na vintidž modu. Da li je to vidljivo i kroz stvari na kojima radiš?

Mogu da kažem da jeste, jer pored majica i haljina koje sam krenula da dizajniram,  u radnji postoji deo sa selekcijom firmiranog second handa koji se najviše oslanja na vintidž. Generalno volim šezdesete i uvek inspiraciju pronalazim u nekim ranijim vremenima. Kao i u muzici, kada uvek moras da gledaš muzičke korene ne bi li stvorio nešto sto je kvalitetno. tako i u modi moraš da pogledaš šta je neko rekao pre tebe da bi napravio svoj orginalni proizvod. Na to se oslanjam kada je dizajn haljina u pitanju, te će zasigurno one u nekoj meri odisati vintidž stilom. To će za mene biti veliki izazov i avantura, jer prvi put se okušavam u jednom takvom projektu. Ipak, neću sebi da stvaram veliki pritisak i očekivanja. 

Na majicama "Žena dete" koje ti dizajniraš pojavljuju se likovi velikih muzičkih imena, ali i posebne poruke koje deliš. Šta želiš time da nam poručiš?

Svaka od tih majica je obeležena imenima koji su napravili veliki uspeh u muzici, i oni su nesumnjivo pravi muzički autoriteti. Poruke su razne. Od majice sa likom Davida Bowieja na kojoj piše “Tu sam” što znači da i ako je  gore, na neki način je prisutan kroz muziku koja je i dalje živa, i sluša se. Zatim "Kidam" s likom Princea. To je možda lična poruka. I Boy George majica sa porukom “Volim dečake“ koja je namenjena ženama. 

foto: Dženet Koko

Na ovim majicama si uspela da na neki način povežeš muziku i dizajn. Da li postoji sličnost između te dve sfere?

Ima sličnosti zbog toga što je u okviru svakog muzičkog performansa jedna strana scene se oslanja na ono šro čuješ, a druga, podjednako važna je ono što vidiš. To je celovit utisak i neodvojiv je jedan od drugog. Svaka zvezda koja želi da se istakne mora da vodi računa o svom autentičnom imidžu, a pravi primeri kod nas su Josipa Lisac, Bebi Dol, Aleksandra Kovač… Vremenom, kroz život, iskustvo i samu spoznaju onoga šta ti najbolje stoji i u čemu se najbolje osećaš, prirodno se gradi i stvara karakterističan stil koji mnogo utiče na slušaoce, na način na koji te oni doživljavaju. Jednostavno, muzika treba da bude u korelaciji sa imidžom.

Šta najbolje izražava tvoj stil odevanja? 

Tokom dana obožavam da nosim kežual stvari, poput farmerica, starki, majica, a kada je reč o sceni tu uvek eksperimentišem. Dosta kupujem po second hendovima, bunarim, kopam, prepravljam... Kada su neki veliki koncerti, poput snimanja spotova onda zovem u pomoć stiliste, jer volim da se konsultujem. Volim modne izazove i ne plašim se da eksperimentišem u modi. 

foto: Dženet Koko

Mnogi su tvoj "transfer" u modne vode doživeli kao tvoje lično nezadovoljstvo muzičkom karijerom. Da li je to istina, odnosno da li to znači da te muzika nije u potpunosti ispunjavala?

Ne. Vrlo sam radoznala, i imam brojna interesovanja. Muzika je i ljubav i potreba, a modni dizajn je nešto što me intrigira celog života. Te dve stvari prirodno se dopunjuju. 

Koji su tvoji budući planovi po pitanju rada u Petlji, ali i muzici?

Osim haljina koje sam spomenula, želim da radimo istim tempom i da trajemo još mnogo godina. Planiramo da u Petlji organizujemo razne događaje, i da naš modni atelje postane mali centar raznih veština, predavanja, radionica.... Što se tiče muzike, za desetak dana objavljujemo album “Šta stvarno želiš.” 

Razgovarala: Kristina Milošev

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija

Pevačica benda Zemlja gruva Ana Radonjić, poznatija kao Zoe Kida, nedavno je sa drugaricom, inače dizajnerkom Tijanom Cvetković otvorila atelje "Petlja" na Dorćolu. Sa njom je naša novinarka Kristina Milošev pričala o tome šta je potrebno da skupite petlju i kako ju je njena "slojevitost" inspirisala da pokrene concept store....