Kompanija Trussardi postoji više od sto godina, a i danas kreativnim i poslovnim delom upravljaju članovi porodice, brat i sestra Tomaso i Gaia Trussardi. Oni su odgovorni za ponovni uzlet i slavu te marke.

Sa Tomassom smo razgovarali posle revije koju je taj brend prvi put prikazao u Beogradu. Ovaj preduzimljiv mladić od svoje dvadeset i devete godine nalazi se na mestu izvršnog direktora, a mnogi u njemu prepoznaju pionirski duh njegovog oca Nicolae koji je ostavio velikog traga u razvoju kompanije i okrenuo je ka smeru razvijanja kompletne lifestyle ponude. Tomaso nastavlja njegovim stopama uvodeći inovacije kao što su linije Trussadi Jeans i Trussardi Casa, a odgovoran je i za okretanje kompanije ka online trendovima.

Kompanija Trussardi počela je sa radom 1911. godine i tada je njena osnovna delatnost bila proizvodnja luksuznih kožnih rukavica, danas je to veliki internacionalni brend; kojih vrednosti se još pridržavate?

Ključ uspeha leži u eklektičnom duhu koji nas određuje, u našoj sposobnosti da spojimo različite elemente i uhvatimo korak sa vremenom, a da istovremeno ostanemo verni našim korenima i slavnoj tradiciji. Naš DNK je kombinacija italijanskog ukusa, zanatskog umeća i bezvremenskog šika.

Šta predstavlja hrt koji se nalazi u centru Trussardi loga?

Trussardi nije isključivo modni, on je, pre pravi lifestyle brend. To je moj otac hteo da naglasi kada je 1973. godine uveo taj logo sa hrtom kako bi obeležio naše proizvode. On označava određen način života: elegantan i energičan. 

Koliko se vaš porodični biznis promenio od kada je vaša sestra Gaia Trussardi postala kreativni direktor kompanije?

Moja sestra zaista dosta doprinosi i vrlo je važna za našu kompaniju jer na najbolji način interpretira vrednosti i nasledstvo brenda, uvek uz neophodnu dozu ironije i sve to lako povezuje sa modernim načinom života. Veoma je kreativna i ne ograničava se na puko kreiranje odeće, već traži način da dizajnira uz uvažavanje društveno-kulturnih faktora. Gaia mi uvek govori da je moda zapravo sredstvo komunikacije, kako ne treba samo da zadovolji određenu estetiku i trendove, već da prenese pojedine kulturne i političke poruke. 

Da li druge linije i dalje imaju smisla? Koliko ste zadovoljni načinom na koji se razvija vaša linija Trussardi Jeans?

Apsolutno da! Od ponovnog lansiranja do danas, Trussardi Jeans nastavlja da pokazuje odlične rezultate na različitim tržištima, posebno u segmentu aksesoara. Izvršeno je važno strategijsko repoziciranje muške i ženske linije u smislu cena, kako bismo bili konkurentni na tržištu, ali nismo odustali od visokih kriterijuma kada je reč o kvalitetu koji nas odlikuje. 

Koje tržište se pokazalo kao najbolje za vaš brend?

Naše primarno tržište je, naravno, Italija, a turizam nam je tu veliki podsticaj. Takođe, vrlo važna tržišta za nas su Rusija, Kina i Daleki istok. Trussardi se može pronaći u većini zemalja na svetu, kroz monobrend prodavnice, kao i kroz pažljivo selektivnu mrežu partnera. 

Posedujete restoran i kafić u Milanu, da li vaši planovi uključuju širenje i tog segmenta?

Kao primarno lifestyle brend, Trussardi prenosi svoje vrednosti kroz čitavu mrežu projekata i proizvoda, a to je možda najočiglednije u industriji jela i pića. Ugostiteljski sektor nam je izuzetno bitan, milanski lokali Il Ristorante Trussardi alla Scala i Café Trussardi rade odlično. Naravno da zbog toga imamo ideju da takav format razvijamo dalje i da ga „preselimo“ i u druge države, želimo da širom sveta prenesemo Trussardi nenametljivu eleganciju. 

Kompanija je oduvek gajila bliske veze sa svetom umetnosti i dizajna... Na primer, na jednom projektu sarađivali ste sa dizajnerom Michaelom Youngom, možete li nam reći nešto više o tome?

Trussardi porodica oduvek je bila zainteresovana i veoma aktivna u svetu dizajna. U prošlosti smo ostvarili mnoštvo važnih saradnji, moj otac je bio vrlo strastven prema umetnosti i dizajnu i to je preneo na nas. Elegancija naših modnih kolekcija spontano se reflektovala na Trussardi Casa kolekciju koju smo lansirali na sajmu nameštaja u Milanu 2014. godine u saradnji sa Luxury Living Group kompanijom. Kolekcija je kreirana za sve one koji žele da imaju zanimljiv dom koji oslikava kosmopolitski stil. 

Kako vidite aktuelna kretanja u modi i njenu blisku vezu sa tehnologijom?

Veza između mode i tehnologije konstantno evoluira i sada su te dve oblasti u potpunosti isprepletane. Samo pomislite na činjenicu da najmanje pet odsto (i više) prometa modnih kompanija stiže sa interneta. Digitalne tehnologije postale su esencijalne za razvoj modne scene. Naša misija je da se približimo kupcima i posredstvom društvenih mreža bolje ih upoznamo. Danas je neophodno razumeti kako da budete privlačni influenserima. Zahvaljujući društvenim mrežama moguće videti reakcije kupaca u sadašnjem trenutku. Nastavljamo da pažljivo proučavamo svet tehnologije: postali smo partner kompanije Samsung kako bismo kreirali maske za telefone koje krasi naš prepoznatljiv hrt. Konstantno pronalazimo nove influensere sa kojima ćemo sarađivati, a oni ne moraju da budu samo iz sveta mode. 

Ko vam je dao najbolji savet kad je reč o karijeri? Šta biste poručili talentima koji tek počinju?

Moj otac je bio odličan primer i njemu dugujem zahvalnost što sam postao osoba kakva sam danas. Njegov pionirski duh oduvek je za mene predstavljao pozitivan primer. Promovisao je sjajne projekte i stvorio vezu između sveta mode, zabave, dizajna, pozorišta i umetnosti. Savet koji mogu da dam mladima koji ulaze u modni biznis jeste da budu motivisani i nikada ne izgube iz vida svoje ciljeve. Moraju biti radoznali, ali i skromni.

Šta je krajnji cilj vašeg brenda?

Naš cilj jeste da promovišemo italijanski kvalitet širom sveta. Trussardi je pravi primer za to budući da smo našu ekspertizu razvijali više od sto godina i umnogome unapredili tehnike izrade odeće i predmeta od kože. 

Tri reči koje vas najbolje opisuju?

Motivacija, radoznalost, ironija. 

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija