Dolazak na posao: u 9 ujutru

Odlazak sa posla: u 6 uveče

Imam posao iz snova! Imam brend sa svojim imenom i radim za Loewe. Većinu vremena ne osećam se kao da radim.

Imao sam dosta mentora, ali na mene je najveći uticaj izvršila Manuela Pavesi (saradnica u brendu Prada). Bila mi je velika inspiracija i pružila mi je podršku. Dala mi je moj prvi posao. Ako bih dobio samo delić onoga što je ona učinila sa svojim životom, bio bih srećan.

Najbolji savet koji sam ikada dobio jeste da ne pravim kompromise. Manuela me je tome naučila i od tada živim po tome. Pre dve godine imao sam period kada uopšte nisam čitao kritike. To nije dugo potrajalo, ali pomoglo mi je da shvatim da će, ukoliko ne pristajete na kompromise, sve biti u redu. Kad počnete da menjate stvari zbog tuđih komentara, izgubićete sebe. Sa druge strane, ako iskoristite kriticizam na pravi način, biće vam kao gorivo da nastavite dalje. 

Šta je trebalo da znam prvog dana na poslu? Da je Loewe toliko velik! A što se JW tiče, bilo bi lepo da mi je neko rekao kako će uslediti osam godina borbe, bez novca... To je bila najteža stvar. Morate da budete vođa tima, da nikad ne padnete! Voleo bih da sam bio bolji u menadžmentu na početku i da sam znao više o tome kako voditi biznis. Ali, čovek uči na sopstvenim greškama.

Prelomni trenutak moje karijere bila je sezona jesen/zima 2011/12. Moja ženska kolekcija sa kašmir šarom i tvidom... Prezentovali smo je u maloj prostoriji rano ujutru, ali odmah je zavela ljude svojim neočekivanim elementima. Još od tada ti ljudi su postali naša velika podrška. Ne mogu da ne spomenem i trenutak kada sam prodao svoju kompaniju i postao kreativni direktor u brendu Loewe. 

Nikad mi se nije desilo da me nešto znatno unazadi. Zato sam tu, da sam sebe zauzdam. Svaki put posle revije idem na dvodnevni maraton na društvenim mrežama. Čitam sve, šta ljudi govore, misle, seciram svaku reč. Na kraju, kad potpuno poludim, zaustavim se i pomislim: „Ako nisu razumeli, nisu. Hajmo dalje.“ Nema previše vremena za razmišljanje, to je jedan od razloga što volim svoj posao.

Obično mi najbolje ideje padnu na pamet usred noći. Listam nešto i samo pomislim: „O, bože! To bi trebalo da uradimo!“ Moda je kao barometar i zadatak dizajnera je da pronađu stvari koje su nekada postojale, a sad ne postoje. Svaka kolekcija je reakcija, morate ići kontra svaki put. Treba da naterate ljude da uvek budu u iščekivanju. 

Postoji jedan period u bekstejdžu kada vas emocije preplave, pokušavate da se rešite nečega...  To traje 25 minuta i stiže vrhunac. I samo minut pošto se revija završi: „Okej, sve je prošlo.“ Radi se o samo jednom trenutku euforije. 

Jedan od mojih strahova jeste da odredim finu liniju koja u modi čini razliku između toga šta je IN, a šta OUT. Nemate izbora. Sve je tako brzo. Na početku karijere mislio sam da neću morati toliko da sarađujem sa medijima. Ali, shvatio sam da oni koji žele da kupuju moje stvari, hoće da znaju i ko sam ja. Ne možete da se krijete.

Tačno znam šta želim i gde sam krenuo. Pred očima morate da imate kompletnu sliku šta se dešava na globalnom planu. Moda se bazira na slici, tako da jednostavno možete da procenite koliko je nešto uspešno u zavisnosti od toga koliko ga slikaju. Postoje fotografije koje se pojavljuju iznova i iznova, one su večne, tome teži svaki dizajner. Yves Saint Laurent rekao je da žali samo za jednom stvari – što nije izmislio farmerke. Voleo bih da sam ja osmislio belu košulju ili majicu. One bi tu bile zauvek.

Na mojoj poslovnoj listi? Moram da završim deset kolekcija godišnje! I ako su te kolekcije najbolje, ne u zemlji, već u toj sezoni, ostvario sam svoje ciljeve. Neću da se bavim poslom u kome nisam na prvom mestu, ne želim da budem drugoplasirani. 

Prevela: Manda Javorina

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija