„Čudo je da sam uopšte ostala živa“, kaže FKA Twigs. Britanska pevačica koja je rođena pod imenom Tahliah Debrett Barnett provela je poslednjih sat vremena u bolnom sećanju na zlostavljanje koje je trajalo skoro godinu dana od strane njenog bivšeg dečka i glumca iz filma Honey Boy, Shia LaBeoufa. Sedi sa prekrštenim nogama na podu svoje kuće u Londonu gde je bila stacionirana tokom pandemije Covid-19 virusa. Nosi oversize duks na kome piše „Janet“ kao omaž albumu Janet Jackson iz 1993. pod istim imenom; njene nedavno izblajhane lokne padaju joj preko rumenih obraza. Iako razgovaramo preko Zooma, održava savršeno držanje. Objašnjava mi „proračunatu, sistematsku, podlu i poput lavirinta zamršenu taktiku“ koju je LaBeouf koristio nad njom - preispitivanje njene zaljubljenosti i zdravorazumskog razmišljanja, nametanje društvene izolacije i nedostatka sna. „Ako staviš žabu u ključalu vodu, žaba će iz nje iskočiti odmah“, objašnjava dok pokušava da dočara kako je njihov odnos izgledao. „A ako je staviš u hladnu i polako je zagrevaš, žaba će se opustiti i skuvaće se. Tako sam ja živela sa njim.“

Emocionalno, verbalno i fizičko nasilje koje je doživela tokom ove toksične veze prvi put se ispoljilo oko Dana zaljubljenih 2019. godine kada su odlučili da zajedno provedu vikend u spa centru. Detalji te kobne noći istaknuti su u tužbi koju je podnela protiv glumca prošlog decembra. Kao što je izložila u istoj, on ju je zgrabio za ruke u snu i čvrsto stezao. Hvatao ju je za vrat i na uvo šaputao: „Ako ne prestaneš, izgubićeš me“. Sledećeg jutra, kako ona tvrdi, maltretiranje se nastavilo kada ju je LaBeouf gurnuo na zemlju ispred hotela. Kada su se kolima vraćali za Los Anđeles, krenuo je da vozi mahnito zahtevajući da mu prizna da ga voli. Pravio je nagla skretanja pod neverovatnom brzinom preteći da će izazvati nesreću. Svi su trubili oko njih, čak se seća da su se zamalo i sudarili sa nekim. „Pomislila sam šta li će se dogoditi sa mojim telom kada se budemo slupali o zid pri brzini od 130 kilometara na sat? Tražila sam da vidim gde je airbag i nisam nigde uspela da pronađem znak. Prolazilo mi je kroz glavu, ako auto nema airbaga hoće li ovaj sudar biti moj kraj?“. Kako se polako priseća detalja, Twigs svaku svoju misao dočarava fizičkim pokretom. „Mislila sam ako ovako čučnem kada se kola budu spucala u zid, da li bi mi to slomilo vrat?“. Kroz njen um prolazila je gomila scenarija. U jednom trenutku razmišljala je čak i da iskoči iz auta. „Da li da skočim iz auta koji juri 130 km/h?“

Na kraju je LeBeouf stao na benzinskoj pumpi u okolini i kada je Twigs pokušala da pokupi svoje torbe i ode, glumac ju je zakucao za auto i počeo da je davi. Vikao je na nju i naterao je da se ponovo vrati u kola. Pitala sam pevačicu kako je uspela da preživi ovu nasilničku vezu. „Mislim da je reč o pukoj sreći“, odgovorila je sa uzdahom. „Iskreno sam želela da pronađem neku svetlu tačku i snagu. Volela bih da mogu da kažem da sam tada bila jaka ili da me je mama takvu odgojila. Ali, nije ništa od toga. Čista sreća što više nisam u tom odnosu“.

Za vreme ove veze FKA Twigs imala je veoma uspešnu karijeru, a njen dom kome se uvek vraćala nakon nastupa bio je pun sigurnosti i podrške. Ipak, to nije bilo dovoljno da bi se spasila. „Ljudi misle da se takve stvari ne mogu dogoditi ženama kao što sam ja. Najveći problem je to što svi kažu: „Ti si pametna, kako nisi uspela da se izvučeš? Zašto nisi otišla?“. Njen odgovor na to je: „Može se dogoditi apsolutno svima“. Kada je počeo karantin, shvatila je koliko žena je zapravo zatočeno u ovakvim domovima sa svojim zlostavljačima. Uhvatila ju je panika. „Tada sam shvatila da moram da podelim svoju priču.“

Dok je odrastala u Glouksterširu u Engleskoj, tridesettrogodišnja umetnica bila je poznata kao „Grančica“, ili „Twigs“, (to je nadimak još od detinjstva a opisivao je zvuk koje su njene kosti pravile na časovima plesa) i oduvek je bila usamljenik. Kao dete, pevačica jamajčanskog, španskog i engleskog porekla školovala se za opersko pevanje i ples. „Bila sam jedina crna devojčica u svom kraju. Borila sam se da dođem do Londona. Borila sam se da dođem do Njujorka.“ Miks talenta i upornosti odveo ju je iz njenog malog sela kada je imala 17 godina i tada se preselila u Južni London da bi se bavila plesom. Živela je od honorara koje je zarađivala igrajući za Kylie Minogue i Jessie J, i od toga je uspela da finansira svoj prvi demo album pod nazivom EP1 u decembru 2012. Godinu dana kasnije radila je sa poznatim producentom Arcom kada je na albumu EP2 konačno iskristalisala svoj sada prepoznatljiv zvuk. Njeni albumi karakteristični po mešanju vogueinga, wushu mačevanja i pole dancea sa eksperimentalnim R&B bitovima dobili su pohvale od mnoštva ljudi iz branše među kojima je i Björk. Kao umetnica, Twigs je zadržala svoj jedinstveni pristup muzici i danas. Na primer, album Magdalene iz 2019. posvećen raskidu sa zvezdom Twighlighta, Robertom Pattinsonom, govori o ustupcima koje mnoge umetnice moraju da prave kako bi se izborile za svoja dela. Twigs je tokom ovog kreativnog procesa u toj meri obraćala pažnju na detalje da je napravila parfem pod imenom House of Matriarch koji je inspirisan biblijskom heroinom po kojoj je nazvan njen album. Čak je išla da poseti crkvu Marije Magdalene u svom rodnom gradu. Umetnica je tokom svoje karijere uspela da prebrodi više prepreka, ali problematičnu vezu sa LeBeoufom i dalje ističe kao najveću. „Ono kroz šta sam prošla sa svojim zlostavljačem je u najmanju ruku najgora stvar koju sam iskusila u svom životu. Oporavak od svega toga bio je veoma težak.“

Twigs i LaBeouf upoznali su se 2018. dok je on snimao svoj najpoznatiji film Honey Boy, delimično autobiografsku priču inspirisanu istinitim događajima iz života bivše Disney zvezde i njegovog traumatičnog detinjstva. Glumac je zbog pijanstva i nasilničkog ponašanja bio osuđen na rehabilitaciju (u snimljenom videu pod dejstvom alkohola vređa policajca na rasnoj osnovi), a Honey Boy je tada počeo da biva sve popularniji, pogotovo zbog načina na koji predstavlja traumu koja je centralna tema filma. Da je sve išlo po planu ovaj film trebalo je da bude veliki comeback za glumca čije je nasilničko ponašanje i na setu i van njega upropastilo njegovu šansu da postane jedan od najvećih glumaca današnjice. Na hapšenje 2017. uticala je i njegova optužnica da je 2008. vozio pod uticajem alkohola nakon čega je prevrnuo svoje vozilo. Tada je odbio alkotest, a u nesreći je izgubio i prst. Godine 2014. bio je angažovan u Broadway da glumi u jednom kabareu međutim i tu se njegovo problematično ponašanje pokazalo kao problem. Ne smemo zaboraviti ni njegov odnos za zvezdom filma Ninfomanka: Vol 2, Miom Goth, oko kog su takođe postojale priče da ju je zlostavljao nakon svađe koju su imali u javnosti 2015. u Nemačkoj. Na snimku koji su snimili barmeni kluba u kom se sve to događalo čuje se kako LeBeouf govori: „Ne želim da udarim ženu, ali ona me tera na to“...

Ceo tekst pročitajte u aprilskom broju magazina ELLE koji je u prodaji.