Zanimljiva konferencija o luksuzu koju je organizovala medijska internacionalna kompanija Conde Nast International okupila je veliki broj poznatih lica. Naravno našu pažnju je najviše privukao moćan duo, Suzy Menkes i Karl Lagerfeld koji su više od sat vremena na jednom od zakazanih panel diskusija pričali o modi, luksuzu, stilu, dizajnu...  

Donosimo vam najzanimljivije detalje sa ove konferencije.

"Smatram da je krajnje zdravo po čoveka i njegove ideje da vodi jedan užurban, profesionalan život. Ideje i to one najveće vam dolaze kada radite a ne kada sedite i čekate da vas nešto nadahne, pokrene. U to ne verujem. Nikada nisam. Takođe ne verujem u prošlost. Niti žalim za nečim. Ja sam čovek koji veruje u drugu šansu, u buduću akciju."

Iako se proslavio najviše zahvaljujući eponomnoj modi koju je kreirao za Fendi i Chanel, Karl je stekao reputaciju "Velikog" velikim delom i zbog sarkazma u komentarima, gvozdenog stava i činjenice da je u svim intervjuima odgovarao bez dlake na jeziku. Eto skoro kada je njegova bliska saradnica Amanda Herlech otvorila u Bonu izložbu posvećenu njegovim kreacijama, Lagerfeld je odbio da dođe na izložbu.   

"Moj posao mi pomaže da zaboravim sebe. Želite da me prošlost inspiriše? Neka hvala!! Nije mi potrebno, niti želim da vodim neke beleške iz prošlosti. Šta je bilo, bilo je. Idemo dalje. Uvek dalje. Možda niste znali ali nikada nisam seo jedan dan da prgledam Chanelove i Fendi arhive. Ne zanima me šta je neko radio pre mene, niti šta sam ja radio prošle sezone za njih. To je bilo tad. Move ooon! Iako razumem zašto se ljudi neprestano zanimaju za tuđe živote, prošlost...," izjavio je Karl u razgovoru sa Suzy koja se neprestano smejala Karlovim besedama.   

(Jedan dan u životu Karla Lagerfelda)

Upravo na pomen budućnosti, Karl je otkrio da je baš to iniciralo ideju za pokretanjem njegovog eponomnog brenda. 

"Bilo mi je potrebno nešto moje, nešto što je oslobođeno bilo kakvih normi. Komadić slobode. Prostor koji mogu da napustim u bilo kom trenutku. Kada mi dođe žuta minuta, kada se osetim loše pa mi je potrebno da radim nešto drugo. U tim trencuima menadžment brenda Chloe me je prilično trošio, činio neraspoloženim, umornim. Ali nikada nisam pokrenuo sopstveni brend da bih glumio odgovornost ili okupirao sebe obavezama. To sam uradio jer sam želeo da budem SLOBODAN."  

Shvatili smo Karl. A šta je sa tvojom neraskidivom ljubavlju prema krznu?

"Ja sam modni oportunista. Nešto volim, nešto ne volim. Neki trend iskoristim, neki ne. Nekoj ljubavi se vratim, nekoj ne.

(Karl Lagerfeld: Ovo je haljina koju svaka žena mora da ima)

Na njegovo konstantno odbijanje da prihvati određene tech gadgete... 

"Pa pogledajte koliko sam digitalno pismen," izjavio je Karl pokazujući na svoj Apple Watch." Prvi sam ga dobio! Veoma sam ponosan na tu činjenicu što sam prvi dobio sat i što se za to specijalno pobrinuo gospodin Ive," iako je priznao da još uvek nije stigao da nauči kako se sat koristi. Tipično za Karla.

"Jao pa čekajte, tek ga imam nedelju dana!"

(Karlove muze: 5 omiljenih modela Karla Lagerfelda)

Najveću pažnju publike ipak je privukao njegov savet koji je dao modnim dizajnerima koji tek počinju... 

"Morate sami da krojite svoj put. Da pronađete neki način da uđete u sam vrh. Ja sam moramo sam da osmislim svoj put, jer ono što sam zamislio nije postojalo nigde drugde. I ne mislim da je sad ovaj moj savet od nekog velikog značaja. Samo radite. Rad, rad i rad. Žao mi je ali ne postoji drugi način. Morate da zasučete rukave. Niko od nas nije sedeo i stvarao svoje carstvo. Možda to vama iz vaše perspektive izgleda da se mi mnogo zabavljamo ali nije tako. Zato, radite. Do iscrpljenosti. 24h."   

Na pitanje kako se oseća kao poslednji Mohikanac u modnom svetu, Karl je odgovorio da se nikada nije upoređivao sa drugim ljudima pa ne zna šta da odgovori. 

"Ovde sam. Niko ne zna dokle još i presrećan sam što je tako jer mogu da radim velike stvari pod krajnje impresivnim uslovima. 

Karl, znaš da te volimo zar ne?