Savršeni fitnes program za vaš tip ličnosti

4. ZA ONE POD STRESOM

Kao što vežba usmerena na podsticanje rada kardiovaskularnog sistema i izduživanje mišića utiče na oslobađanje od stresa, tako isto ritmička priroda plivanja – dokazano je – radi istu stvar. Ima nečega u potpunom isključivanju spoljnog sveta kad vam je lice zaronjeno u vodu, što smiruje i pročišćava misli. Ali morate da usavršite tehniku da biste zaista imali koristi od plivanja. Treniranje s plovcima od stiropora nije samo za školarce – i profesionalni plivači to rade. Preporučuje se preplivavanje dužina bazena s plovkom među nogama da biste ojačali ruke, a onda obrnuto – pustite da noge odrade posao. Mešanje brzina – jedna spora, pa jedna brza dužina odličan je naizmenični kardio-trening, a pauza na kraju svake dužine je za kukavice. Odmorite se dok se svom snagom odgurujete o ivice bazena, tako možete da sagorite i do 400 kalorija po satu. Ako ne volite da plivate, odaberite pilates, ali ga kombinujte s kardio-vežbama, čiji ćete intenzitet menjati tokom nedelje. Prvi trening u sedmici neka bude niskog intenziteta, s tim da traje 45 do 60 minuta, naredni treba da bude visokog intenziteta – fokus je na brzini, a ne na vežbama otpora i dovoljno je da traje 25 do 30 minuta, a poslednji neka bude kombinovani fitnes s vežbama niskog i visokog intenziteta. Ugljene hidrate jedite nakon treninga – u minutima i satima posle sportskih aktivnosti tkivo poput mišića i jetre mnogo bolje ih obrađuje, to jest koristi da nadoknadi energiju izgubljenu vežbanjem.

5. ZA DEPRESIVNE

Imajući na umu činjenicu da svaki osmi čovek pati od „zimskog bluza“, depresije uzrokovane godišnjim dobima ili njihovom smenom, kombinacijom vežbi hata joge kojom se telo oslobađa stresa i SAD terapije dobijaju se najbolji rezultati. SAD terapija – naučno je dokazano da daje rezultate u lečenju ove vrste depresije – svojevrsna je fototerapija tokom koje se namenski izlažemo zracima veštačkog svetla – sedimo, radimo, vežbamo pored uređaja koji se zove light therapy box. Ovaj uređaj ispušta zrake koji imitiraju prirodnu svetlost. Smatra se da ova terapija utiče na onu hemiju u mozgu odgovornu za naša raspoloženja; ako uz to radimo određene joga vežbe, rezultat je zagarantovan. Koristeći položaje i način disanja iz hata joge, uz fototerapiju regenerišemo ceo organizam, a telo ne kažnjavamo iscrpljujući ga napornim radom. Tokom vežbi može da se sagori do 400 kalorija, izdužuju se i oblikuju mišići i poboljšava se fleksibilnost tela. Ako patite od zimskih naslaga na stomaku, bokovima i kukovima, tome možete da dodate i pilates dva puta nedeljno. Eksperimentišite dok ne pronađete vežbu koja u vama budi nalet endorfina – prirodni priliv energije koji je rezultat pojačanog lučenja endorfina. Veruje se da endorfini pozitivno utiču na imunološki sistem, oslobađaju od bola, redukuju stres i usporavaju starenje – neki su i do 500 puta moćniji od analgetika.

6. ZA ONE BEZ INSPIRACIJE

Njujorški zaluđenici za fitnes u hordama posećuju studio Lit he Method, u kojem se praktikuju najefektivniji elementi različitih programa: pilatesa, joge i vežbi koje navijačice rade u srednjim školama – ovom kombinacijom dobijate najefektivniji trening, koji traje veoma kratko! Zamislite da visite s plafona za koji ste pričvršćeni gumenim trakama, udarate pesnicama u džak s tegovima zakačenim za zglobove plus izvodite koreografiju da biste postigli da srce ubrzano kuca. To je vežbanje koje sagoreva masne naslage, odlično oblikuje figuru, a pritom čuva prirodne obline tela. Možete da birate kurseve, zovu se Skinny Jeans ili A-list Abs, tako da vam nikada ne postane dosadno. Ovaj metod još nije zaživeo u Evropi, ali se nadamo da će, kao uostalom i većina toga, ubrzo doći preko okeana i do nas. U međuvremenu probajte kombinovan program uz pilates lopte i joga istezanje da biste dobili nešto između jakog strečinga i vežbi totalnog otpora tela. Ovo će pomoći telu da se izduži i sagorevaćete oko 500 kalorija na sat.

Tekst: Ivana Semerad

‹ Prethodna 2 / 2 

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin