4 vežbe koje po Harvardovoj studiji treba da ponavljate svaki dan

Foto: Unsplash

Vežbe koje će usporiti proces starenja i poboljšati opšte zdravlje.

Ponekad je teško snaći se u moru fitness programa i trendova, te proceniti koje vežbe su zaista bitne, a bez kojih definitivno možemo da preživimo. Nedavna studija napravljena na prestižnom univerzitetu Harvard, u tome bi nam mogla pomoći.

Naime, naučnici su uspeli da definišu bazične vežbe koje bismo trebali da ponavljamo svaki dan, bez obzira na godine, kondiciju, formu i ostale faktore, a s ciljem unapređenja opšteg zdravlja i usporavanja procesa starenja. Vežbe su podeljene u četiri različite grupe: aerobik, vežbe snage, istezanje i vežbe za ravnotežu.

Ako spadate u one koji već na stepenicama prvog sprata hvataju dah, aerobik je nešto što pod hitno treba da uvedete u  svoju dnevnu rutinu. Osim što će napraviti čudo za vašu fleksibilnost, koordinaciju i orijentaciju, aerobik će ojačati vaše srce i pluća jer će poboljšati izdržljivost i bolje opskrbljivati vaše mišiće krvlju. Prema pomenutoj studiji, preporučena nedeljna doza aerobika je 150 minuta.

Za najbrže rezultate: Neprocenjivi saveti trenera poznatih

Vežbe poput trbušnjaka i sklekova važne su za otpor mišića koji prirodno gubimo s godinama. Uz to, pomažu nam da kontrolišemo težinu, stimulišu rast kostiju, unapređuju držanje i ravnotežu, te smanjuju bolove u leđima i zglobovima. Za vidljive rezultate, dva do tri puta nedeljno uvrstite vežbe snage u svoj režim treninga.

Foto: Unsplash

Vežbe istezanja trebalo bi da se nađu na vašem dnevnom rasporedu čak dva do tri puta, i to kako biste razvili fleksibilnost mišića i tetiva koji s godinama gube svoju elastičnost. Za svakih dva sata provedenih sedeći ispred kompjutera, trebalo bi odraditi 30-minutno istezanje. Znamo da zvuči puno, ali verujte Harvardovim stručnjacima kad vam kažu da ako uvrstite istezanje u svoju rutinu, primetićete ogromnu razliku i osećati se puno bolje.

Vežbe poput tai chija ili joge pomažu nam da budemo fokusirani, otporniji na stres i da imamo bolju ravnotežu. Osim toga, poradiće na fleksibilnosti vaših zglobova i mišića nogu. Ne morate odmah početi da dubite na glavi, ali pronađite malo vremena za igranje s vlastitom ravnotežom svakog dana.

Izvor: elle.hr


KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin