Dijeta i vežbe po vašoj meri

Foto: Shutterstock

Kako to da ste obe na istoj dijeti a samo vaša prijateljica gubi kilograme? Verovatno imate pogrešan pristup i potreban vam je plan za mršavljenje krojen prema vašoj građi!

Vežbate, hranite se zdravo, ali gde su rezultati? Oni najčešće nisu vidljivi ili pak nisu srazmerni trudu koji ulažete, ali što je najgore, osećate se bespomoćno jer ne možete ništa da uradite kako biste zaustavili gojenje u butinama i struku, što stvarno demorališe. Međutim, i za taj problem postoji rešenje. Mnoge žene drže se određene dijete i načina vežbanja koji nisu kompatibilni sa njihovom građom, a to je i srž problema.

Nova medicinska istraživanja pokazala su kako građa tela utiče na zdravlje i prema tom istraživanju veruje se da režim ishrane i vežbi koji je posebno prilagođen određenom obliku tela može dovesti do izuzetnih rezultata.

Većina žena može se svrstati u jedan od četiri tipa građe – kruška, celer, jabuka ili peščani sat – a za svaki od ovih oblika postoji efikasan i neefikasan plan mršavljenja. Vežbanje igra bitnu ulogu u balansiranju i postizanju savršenih proporcija.
S obzirom na to da je svako telo drugačije, veoma je bitno da način vežbanja bude primeren vašem tipu građe. Jedino tako možete postići dobre rezultate. Pored vežbanja izuzetno je važno promeniti ishranu i prilagoditi je svom organizmu. Ključ je u tome da odredite svoj tip građe i prestanete da gledate šta jede vaša najbolja prijateljica. Naše telo je četrdeset procenata oblikovano genetskim nasleđem, ali ono što mi činimo može da utiče i više. Timovi nutricionista i fitnes stručnjaka sastavili su režim ishrane i vežbanja za svaki tip građe pojedinačno, a vi samo treba da ga pratite. Budite istrajni i rezultati sigurno neće izostati!

Odredite svoj tip građe

1. Da li ste građe kao kruška?
Kilogrami vam se talože uglavnom na bokovima, zadnjici i butinama. Imate uzak struk, ravan stomak i ramena su vam uža od bokova.

Plan vežbanja
Žene su genetski predisponirane za masne naslage na bokovima i butinama. To je regija sa koje se kilogrami najteže skidaju i da biste to uspeli, morate biti potpuno posvećeni tome. Izbegavajte vožnju bicikla i spinning jer ćete na taj način razviti mišiće donjeg dela tela i povećati masu. Trčanje je najbolja vežba za vašu građu. Jednostavne pilates vežbe, kao što je lagano podizanje noge dok ležite na boku (savijte nogu na kojoj ležite a drugu lagano podižite do visine kuka, uz udisaj, i spuštajte je jedan centimetar od poda uz izdisaj), takođe su dobre za istezanje i oblikovanje mišića nogu. Žene sa građom kruške često imaju uska i spuštena ramena. Korigovanjem položaja i držanja tela i "otvaranjem" ramena joga vežbama postići ćete balans u proporciji tela, a bokovi će vam vizuelno delovati uže. Definišite ramena i nadlaktice sklekovima ili vežbama za bicepse koristeći najteže tegove sa kojima se možete "izboriti".

Takođe, vi morate vežbati napornije od žena koje pripadaju drugim tipovima građe pa je za vas najbolji trening u intervalima (tip treninga u kojem se period intenzivne aktivnosti smenjuje periodom aktivnog oporavka) – pravite kratke pauze između intenzivnih vežbi. Za početak pokušajte da naizmenično dva minuta trčite (oko 8 km/h), pa dva minuta hodate (laganim tempom) i tako ukupno 20 minuta. Ovo je najefikasniji način sagorevanja masnih naslaga i najbrži način da se primete rezultati.

Šta ne bi trebalo raditi?
Ne odustajte! Bilo koji režim vežbanja da pratite, u početku ćete gubiti masu i gornjeg dela tela. Treba da dostignete granicu posle koje će višak masnih naslaga početi da se skida sa pravih mesta, a to će se desiti kad-tad.

Plan ishrane
Kruška simbolizuje najčešći tip ženske građe. Zbog takve proporcije tela, svaki višak masnih naslaga pojaviće se tamo gde je najnepoželjniji. Idealna ishrana za ovako građene jeste hrana bogata omega masnim kiselinama – pre svega riba (losos, haringa i sve bele ribe), koja sadrži veoma bitne esencijalne masne kiseline (omega-3 i omega-6), koje se u telu ponašaju drugačije od zasićenih masti, kojima su bogati mlečni proizvodi i crveno meso. Umesto da se skladište u organizmu kao masti, masne kiseline efikasno koristi svaka ćelija u telu.

Ne morate u potpunosti promeniti ishranu, dovoljno je da unesete male pozitivne izmene. Recimo, umesto punomasnog krem sira koji ste ranije jeli, počnite da kupujete onaj sa 0% mlečne masti, a slaninu zamenite šunkom. Umesto da kupujete preliv za salatu, napravite ga sami od jabukovog sirćeta, limuna, bibera i hladno ceđenog maslinovog ulja. Nezdrave grickalice poput čipsa zamenite neslanim i nepečenim bademima i lešnicima.

Šta ne bi trebalo raditi?

Kofein je zabranjen! On se skladišti u masnom tkivu na bokovima i butinama i može da dovede do stvaranja celulita. Umesto kafe, pijte zeleni čaj, koji će vam ubrzati metabolizam. 

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 4 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin