Kako unos probiotika utiče na naše telo: 6 razloga da počnete s konzumacijom već danas

Foto: Shutterstock

Da li bi trebalo da počnete da jedete hranu bogatu probioticima i zašto?

Kratak odgovor je da, apsolutno ih treba dodati u svoju ishranu! Zapravo, bili biste zapanjeni onim što redovna konzumacija probiotika može promeniti.

Mnogi ljudi greše ako veruju da su svi mikroorganizmi loši, ali to je daleko od istine. Postoje i dobri i loši mikroorganizmu, a probiotici su definitivno od onih dobrih.

(Od Kate Hudson do Meghan Markle: Najbizarnije prehrambrene navike slavnih)

Mnogo se govori o probioticima, koji su tipovi živih mikroorganizama prisutnih u određenim namirnicama. Poznato je da oni pružaju sve vrste koristi za zdravlje, ali šta tačno mogu da učine za vas?

Probiotici su prirodna sredstva puna dobrih bakterija koja blagotvorno deluju na našu crevnu floru i po mišljenju naučnika podstiču razvoj dobrih bakterija u crevima. U crevima loše bakterije mogu da prevladaju dobre bakterije koje mogu da se smanje usled upotrebe antibiotika, lekova, trovanja, bolesti ili nezdrave ishrane.

Zato je najbolja hrana za nas ona koja je puna dobrih bakterija, a to je mahom prirodno fermentisana hrana.

Evo nekih stvari koje se dešavaju vašem telu ako unosite probiotike svaki dan:

Zdravije srce

Zdravlje srca je presudno za dug život i za sprečavanje brojnih bolesti. Konzumiranje probiotika svakodnevno poboljšava zdravlje srca na nekoliko načina, a glavni su:

Krvni pritisak

Istraživanja su pokazala da probiotici mogu pozitivno da utiču na krvni pritisak, mada je efekat donekle skroman i zahteva značajno doziranje. Trebalo bi da konzumirate probiotike više od dva meseca.

Holesterol

Probiotici pomažu da se smanje nivoi LDL-a, koji su u suštini "loši" oblici holesterola u telu. To se postiže zahvaljujući nekim bakterijama unutar probiotika koje proizvode mlečnu kiselinu. Ova mlečna kiselina zatim prelazi u stomak, gde pomaže da se razbije žuč. Žuč, koja se prirodno proizvodi u telu, pomaže probavi, ali se takođe sastoji uglavnom od holesterola. Kada žuč putuje, ona može da dospe u krvotok, i tako reapsorbuje kao holesterol. Probiotici pomažu da se to spriječi. Studije su pokazale da konzumiranje probiotičkog jogurta između pola meseca i dva meseca može pomoći da se smanje nivoi LDL za oko 5%. Druge studije ukazuju da probiotici umesto toga podstiču dobre nivoe holesterola, naime HDL.

Jačanje imuniteta 

Negativne bakterije su prvenstveno odgovorne za slab imuni sistem. Probiotici pomažu u uništavanju svih tih loših bakterija, i omogućuju vam da budete zaštićeniji od infekcija i bolesti.

Bolje zdravlje probave 

Najefikasnije stvari koje se dešavaju vašem telu kada jedete probiotike su svakodnevne probavne koristi. Postoji mnogo toga što probiotici mogu da urade za vaš stomak, a evo i nekih od njih: balansiraju nivo bakterija u probavi, olakšavaju simptome digestivnih poremećaja, prevencija dijareje i tretiranje iste, itd.

Vaša deca imaju manje šanse da dobiju alergije

Odojčad i deca koja konzumiraju određene vrste probiotika imaju tendenciju da imaju manje ozbiljne simptome ekcema i alergije. Slično tome, trudnice koje konzumiraju probiotike tokom trudnoće imaju tendenciju da imaju decu sa 83% manjim šansama da imaju ekcem u prvih nekoliko godina života. Neke studije takođe donekle sugerišu da probiotici mogu ublažiti tipične inflamatorne reakcije koje doživljavaju oni alergični na mleko i mlečne proizvode. Međutim, i u ovom slučaju, i u slučaju ekcema kod dece, potrebno je više istraživanja da bi se dobio čvrsti zaključak.

Bolje mentalno zdravlje

Probiotici ne mogu dospeti u vaš mozak, ali mogu pomoći vašem zdravlju,  i mnoge studije zapravo povezuju probavno zdravlje sa stanjem mentalnog zdravlja. Istraživanja su pokazala da redovna probiotička konzumacija ima veliki uticaj na mentalno zdravlje, raspoloženje i pozitivno razmišljanje.

Gubljenje težine

Redovna probiotička potrošnja, zajedno sa razumnim navikama u ishrani, može pomoći u napredovanju gubitka kilograma na siguran i pozitivan način. Međutim, imajte na umu da vam ne pomažu sve vrste probiotika da izgubite težinu. Na primer, Lactobacillus acidophilus može da uradi suprotno i dovede do povećanja težine. Od sada je potrebno dodatno istraživanje pre nego što možemo napraviti čvrste zaključke o probioticima i gubitku težine.

Spisak namirnica koje sadrže probiotike saznajte na sledećoj strani: 

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin