Nordijska dijeta: Poseban stil života osvaja svet ishrane

foto:Shutterstock

Nordijska dijeta stekla je veliku popularnost u zemljama širom sveta i izvan granica Skandinavije.

Kada govorimo o dijetama često se spominju odricanja i restrikcije koje možda dovode do vidljivih rezultata, ali dugoročno nisu dobre za zdravlje.

Skandinavci su poznati po tome da nemaju problema s viškom kilograma, a nordijska dijeta dokaz je da se bez odricanja možete osećati i izgledati odlično.

(Kako da ne preterate sa hranom tokom uskršnjih i majskih praznika)

Način ishrane praktikuju narodi Danske, Finske, Islanda, Norveške i Švedske, a ustvari je poprilično slična onoj mediteranskoj koja je u našim krajevima izrazito popularna i hvaljena.

Na kojim principima se temelji i kako je uklopiti u svoj životni stil, saznajte u nastavku.

Nordijska dijeta-način života

Često ćete čuti da nordijska dijeta nije "klasična dijeta" već način života koji je osmišljen prema baltičkoj prehrambenoj piramidi. Ako volite ribu ovakav tip ishrane naglasak stavlja na onu masniju poput skuše, lososa i haringe jer one sadrže one korisne i dobre masti, telu potrebne za normalan razvoj. Uz njih je idealno konzumirati mahunarke, sve vrste povrća i celih žitarica. Bobičasto voće i citrusi najzastupljenije su voće u ishrani. Mogućnost kombinovanja i smišljanja recepata zaista je beskrajna, a važno je prednost davati lokalnim i svežim namirnicama.

Uživanje u hrani bez odricanja

Nordijska dijeta međutim, ističe kako bi se konzumacija mesa trebala smanjiti na vrlo male količine i to tek povremeno. Osim što je redukcija dobra za zdravlje, mnogi su benefiti smanjenja konzumacije mesa. Za razliku od mediteranske koja popularizuje maslinovo ulje, nordijska dijeta naglasak stavlja na ulje uljane repice. Ono treba biti hladno prešano jer podiže dobar holesterol, a spušta onaj loš.

Kvalitet ispred kvantiteta

Važno je da hranu dobro žvaćete kako biste rasteretili probavni trakt, ne preterujte s količinama, ali jedite dok se ne osećate sito. Skandinavci će prednost dati kvalitetu, a ne kvantitetu. Stoga obratite pažnju da jedete više hrane iz divljeg uzgoja i ulova koja je bogatijeg okusa, ali i sadrži više nutrijenata. Mlečni proizvodi i sirevi važna su namirnica u nordijskom doručku. Kombinuju ih sa žitaricama i voćem, birajte one fermentirane bez aroma i zaslađivača. Šećer i rafinirane proizvode izbegavajte koliko god je to moguće. Ne plašite se zamijeniti ih grickalicama i namirnicama bogatim mastima- i to onim dobrima poput avokada…

Preuzeto sa portala Journal.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...