Abeceda zdravog života: Svi najbitniji wellbeing pojmovi od A do Z

foto: Shutterstock

Abeceda zdravog života može se ponavljati iz godine u godinu. A i trebalo bi, zdravo je.

Arnold press

Po gospodinu Schwarzeneggeru nazvana je izuzetno kvalitetna vežba koja aktivira celo rame, tj. sadrži kompletan obim pokreta.

(Nela Bunčić: 6 principa po kojima živi i trči fitness dama iza profila @yugoslovenka_)

Battle rope

Trebalo bi da se zovu - ubica kardio program. Tvrda užad debljine 4 -5 cm, vezana su za neku nepomičnu podlogu, dok su slobodni krajevi vežbaču u rukama.

Predlog:

- spustite se u poziciju čučnja, odskočite visoko od zemlje i prilikom doskoka jako lupite užadima o pod (power slam)

- iz stajaće pozicije prebacujte konopce sa leve na desnu stranu tela i obrnuto (hip toss) 

- imitirajući pozicije tela kao u skijaškom trčanju, skočite u raskorak i kada vam je desna noga napred levu ruku podignite visoko u vazduh, u narednom skoku promenite pozicije tako što je leva noga napred, a desna ruka je u vazduhu, držeći konopac (ski steps)

- blago se savijte u kolenima i naizmenično i brzo pomerajte ruke gore-dole da bi se što više talasa stvorilo po liniji užadi (alternating waves)

(Adriana Lima: Top 10 beauty i fitness saveta brazilske lepotice)

Connect 

Strava, Fitocracy,Nike Training Club, MyFitnessPal, 7-Minute Butt Workout, Yoga Wake Up, Studio Tone It Up i Gixo samo se neke od aplikacija koje će vaš vežbački život učiniti lakšim i zanimljivijim 

Čučanj

Iako je čučanj izuzetno korisna i široko upotrebljavana vežba sa mnogo benefita, takođe je mnogo načina na koji se osoba prilikom izvođenja može povrediti. Instagram nalog @squat_university na brz I operativan način upućuje u razrešenje potencijalnih problema.

Ćuretina

Konzumiranje proteina nakon vežbanja važno je jer utiče na obnavljanje mišića. Ćuretina se smatra zdravijom jer se njen uzgoj ne forsira toliko kao uzgoj piletine, te se pretpostavlja da u tom mesu ima manje veštačkih supstanci, ali kako činjenice govore, situacija je sledeća: u jednoj unci (28 g), pečenog belog mesa ima proteina: 

- pileće meso - 9 g 

- ćureće meso - 8 g

Disanje

Alison McConnell, stručnjakinja za disanje i autorka knjige Breathe Strong Perform Better, za disenje prilikom trčanja kaže: “Savetujem da dišete na usta tokom vežbanja, jer je oralni otvor, otvor sa manjom količinim otpora nego nazalni. Disanje kroz nos čini fizičku aktivnost nepotrebno težom.” 

Džak

Vežbe koje se izvode sa džakom/vrećom (eng sandbag) idealna su funkcionalna fizička aktivnost jer oponašaju pokrete iz svakodnevnog života, a istovremeno aktiviraju razne grupe mišića.

Đumbir

MVP svih začina ima podug spisak benefita - od pojačavanja imuniteta do usporavanja manifestacija starenja. U magazinu International Journal Of Preventive Medicine izašao je članak o antioksidativnim efektima ove biljke, a dokazano je i da smanjuje upalne procese u organizmu i potpomaže komunikaciju među ćelijama. 

E vitamin

Dodajte kašiku tokotrienola (forma vitamina E koja ima snažna antioksidativna dejstva) svojim smoothyjima.

Free Solo

Nedavno je prikazan dokumentarni film o sportskom penjanju koji pokazuje koliko su granice ljudskog tela i uma u stvari veštačke. Sky is the limit - bukvalno. Uvek ga treba pogledati u odsustvu motivacije za fizičkom aktivnošću. Ako Alex Honnold može sve ono, možemo i mi da uradimo 50 čučnjeva.  

Gvožđe

Po UNICEF-u više od četiri milijarde ljudi na planeti nema dovoljno gvožđa u krvi. Kada ste poslednji put testirali krvnu sliku i serumsko gvožđe?

He Show Wu

He ši vu ili Fallopia multiflora jeste biljka koja je uveliko priznata u tradicionalnoj kineskoj medicini. Ima antibakterijska i antiinflamatorna svojstva. To znači da uklanja toksine, štiti od bolesti i poboljšava izgled kože. Kinezi čak veruju da He ši vu ima moć da ponovo vrati pigment sedoj kosi. 

Istezanje

Istraživanje koje je objavljeno u Journal of Athletic Trainig dokazalo je da istezanje posle treninga smanjuje upalu mišića, kao i da je pokretljivost individue pod upalom veća od 2 do 100 mm u periodu od 72 sata posle vežbanja.

Jumping Jack

Vežba koju možete raditi svaki dan u toku jednog minuta ima sledeće benefite: poboljšava koordinaciju, topi masnoću, povećava tonus mišića, podiže nivo izdržljivosti, održava srce zdravim, povećava pokretnost, otklanja stres, aktivira celo telo, odlična je vežba zagrevanja, čini vas jačim.  

Ketoza

Trenutno širom sveta popularan vid ishrane keto-dijeta, koji isključuje ugljene hidrate, i obećava ubrzanu potrošnju masti polako se ruši sa trona. Naučnici su istraživali preko 15.000 ljudi u SAD i još 432.000 širom sveta i zaključili da bi bilo idealno za zdravlje čoveka da 50-55% dnevne energije dolazi baš od ugljenih-hidrata.

Limfa

Limfni sistem organizma obrađuje toksine i nosi bela krvna zrnca. Mnogi fitnes gurui smatraju da se može smanjiti nadutost organizma i povećati nivo energije suvim četkanjem tela. Treba početi od stopala i ići naviše ka srcu. Osim što se vrši piling, pomaže se cirkulacija, a pospešuje i limfotok koji će tako otrovne supstance brže izbaciti iz organizma.  

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...