Janka Budimir: Sedam pravila jedne od najpopularnijih fitnes instruktorki na ovim prostorima

foto: Luka Šarac

Fizioterapeuta, trenera i nutricionistu Janku Budimir prati više od 50 hiljada pratilaca na društvenoj mreži Instagram.

Janka je od hobija napravila profesiju kojom se bavi već 10 godina. Vlasnica je fitnes klubova Sparta u Banjaluci i JB Fitness&Gym u Beogradu. Osim toga što radi grupne i personalne treninge, napravila je svoj koncept - Progressive system. Specifičan je po tome što ima individualan pristup vežbaču i postoji progresija za izvođenje skoro svih vežbi.

Mogu da ga rade početnici i napredni vežbači. Sa sestrom, Milicom Budimir, radila je na projektima treninga u prirodi: Cross training i Banjaluka trenira koji su održavani u centru grada četiri godine zaredom i bili veoma posećeni.

Njena pravila:

1. Treneri - motivišite ljude! Nije svima lako da se aktiviraju. Štaviše, veoma je teško i ljudi fizičke aktivnosti odlažu mesecima. Putem društvenih mreža možemo zajedno da utičemo na svest mladih ljudi i objasnimo koliko je važno da budu aktivni.

2. Ne postoje vežbe za mršavljenje. Prvenstveno je pravilna ishrana ta koja utiče na gubitak potkožnog masnog tkiva. Važan je dobar izvor namirnica, makronutritijenata, kao i redovni obroci (ne manje od 3 obroka u danu). Tek onda dolazi trening.

3. Nije vam potrebna teretana, ni fancy traka za trčanje. Ni orbitek ni steper. Važno je prvo savladati težinu sopstvenog tela, uz pravilno izvođenje osnovnih vežbi kao što su čučnjevi, sklekovi i potisci. Tek posle dodaju se tegovi.

4. Dobre patike za trening su bitne. Stopala drže celo telo i zato treba razlikovati obuću za šetanje, trčanje i trening. Za trening su potrebne izdržljive patike namenjene baš za tu svrhu. Za one koji vole nešto mekše, mogu odabrati neke koje su fleksibilne, oponašaju prirodno kretanje stopala, a opet drže nogu čvrsto.

5. Početnici, svaki put vežbajte celo telo. Za vas ne važi: ponedeljak noge, utorak ruke.... Ne! Radite četiri do šest vežbi za svaki deo tela u jednom treningu i to ne manje od tri pura nedeljno i trajanju od 40 do 60 minuta. Tako se aktivira što više mišića koji „jedu“ masne naslage.

A post shared by Janka Budimir (@jankabudimir) on May 24, 2018 at 6:43am PDT

6. Potrebno je tri meseca da bi se videli rezultati. Zagrevanje + trening + kardio program + istezanje + pravilna ishrana jeste formula koja se ponavlja učestalo i od koje se ne odustaje. Napredak dolazi sporo i teško, ali sigurno i kvalitetno.

7. Fizička aktivnost odlična je psihoterapija. Ako ste nezadovoljni poslom, mestom stanovanja, partnerom, hranom, fizičkim izgledom ili kišom, najbolje je da promenite nešto kod sebe. Ako vi budete bolji i bolje, sve ostalo doći će na svoje mesto

#ELLE PREPORUKA

Njen rad je prepoznatljiv po dobrim telesnim transformacijama klijenata jer je radila prvenstveno sa gojaznim osobama. U stanju je da za tri meseca napravi veliku promenu. Poznata je po tome što ume da motiviše klijenta. Izrazito voli da radi sa ženama. Dosta saveta iz njene struke možete pronaći na @jankabudimir i youtube.com/user/jankabudimirfitness

Tekst: Branislava Kostić


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...