5 grešaka koja usporavaju mršavljenje

foto: Profimedia

Ako ne spavate dovoljno ili jedete odmah nakon treninga, sigurno niste na pravom putu da izgubite kilograme, tvrde stručnjaci.

Mnogi treneri i fitnes eksperti smatraju da se pravi napredak događa upravo kada izađemo iz teretane. 

Ako postoji razlog zbog kog smatrate da ne mršavite dovoljno ili ne primećujete promene na telu nakon višemesečnog vežbanja, možda pravite 5 najčešćih grešaka posle vežbanja koje usporavaju skidanje kilograma.

1. Zaboravite da se istežete  

Nakon vežbanja mišići su napeti uključujući i srce, pa istezanje ne smemo da preskačemo. Istezanjem će popustiti napetost u mišićima i povećaće se fleksibilnost tela. Istraživanja pokazuju da istezanje nakon vežbanja redukuje bol u mišićima koja bi mogla da se pojavi i idući dan. 

2. Ne dajete vremena organizmu da se ohladi 

Vežbanjem naše telo tera srce da brže radi i potrebno je više kiseonika kako za srce tako i za protok krvi, jer je cirkulacija pojačana. Zato nije preporučljivo odmah nakon vežbanja da legnemo i odmaramo. Umesto da se odjednom "ugasimo", potrebno je da smirimo tempo vežbanja npr. možemo da lagano hodamo na traci kako bi se smirili otkucaji srca. Ukoliko pak naglo prestanemo s vežbanjem, dok su otkucaji srca najbrži, a telo je potrebno kiseonika i cirkulacija je na najjačoj brzini, može da vam se zavrti u glavi. 

3. Jedete odmah nakon vežbanja 

Hrana bogata proteinima pomoći će mišićima da se oporave i formiraju na pravi način. Zato hrana koju jedemo nakon treninga treba da sadrži proteine u kombinaciji s ugljenim hidratima poput proteinskih šejkova i jogurta pomešanog s orašastim plodovima ili bobičastim voćem. Ali sa s prvim obrokom trebalo bi sačekati 15 do 30 minuta nakon vežbanja.

4. Zaboravljate dovoljno da hidrirate organizam

Kako biste nadoknadili tečnost izgubljenu vežbanjem potrebno je da unosite dovoljno tečnosti. To je važno i zbog toga, jer će dovoljno vode smanjiti mišićnu osetljivost, povećaće fleksibilnost i dati snagu. 

5. Ne spavate dovoljno 

Još jedna bitna stavka koju često zanemarimo nakon što nas ponese adrenalin je san. Telu je potrebna energija kako bi izgradilo mišiće, a ako ne spavamo dovoljno izgleda kao da kažnjavamo sami svoje telo.

Izvor: Zadovoljna

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...