Četiri najčešće predrasude o jogi

foto: Profimedia

Razotkrivamo 4 najčešća mita o jogi...

1. Joga je sekta

Vežbanje joge nema nikakve veze sa poštovanjem neke religije ili sekte. Vežbanje joge takođe ne kosi se sa nekom verom. Joga nije religija. Joga je nauka, odnosno disciplina koja proučava čovekovo fizičko i mentalno zdravlje te duhovni razvoj. Joga je kombinacija fizičkih vežbi, psihologije, fizioterapije i spiritualnosti u jednom. Što duže praktikujemo jogu postajemo snažniji, i fizički ali i mentalno. Različite vrste joge imaju različite pristupe, ali generalno možemo reći da se sat joge sastoji od fizičkih vežbi povezanih s pravilnim disanjem, vežbi za povećanje koncentracije i vežbi za opuštanje.

2. Joga nije samo nežno istezanje

Od svih predrasuda o jogi, s ovom se najčešće susrećem: Da, čuo/čula sam za yogu, ali ja želim nešto intenzivnije“– ne prođe ni nedelju dana, a da mi to neko kaže.

Nije retkost da se ljudi nakon probnog sata iznenade intenzitetom vežbanja, jer su očekivali u stvari da će mahom sedeti, malo disati, malo se istegnuti i da će sat tako proći. Da, postoje pasivne vrste joge (poput Yin yoge), u kojima je fokus na nežnim, mekanim pokretima. Ali, postoje i neverovatno fizički zahtevne vrste (poput Ashtanga yoge i Vinyasa yoge) na kojima ćete se i te kako oznojiti i raditi na povećanju svoje snage i izdržljivosti!

3. Joga je samo za žene

Vežbanje joge jednako je korisno kako za žene tako i za muškarce.

Dok drugi načini vežbanja najčešće koriste samo određene delove tela, vežbanjem joge koristi se baš celo telo – svaki mišić, zglob i deo tela, što znači da se radi s mišićnim, kardiovaskularnim, endokrinim i koštanim sistemom. Srećom ova predrasuda se polako menja zahvaljujući vrhunskim sportistima, čiji je deo treninga vežbanje joge (Novak Đoković, NBA igrači, NHL), tako da i na jogu dolazi sve više muškaraca.

4. Ne mogu da vežbam jogu jer...

Joga je previše spora, lagana. Joga je preteška. Ne mogu da vežbam jer imam kruto, nerastegljivo telo. Nemam jake ruke. Nisam dovoljno snažan/snažna za jogu. Imam previše godina za jogu. Imam previše kilograma za jogu. Imam prevelike mišiće za jogu.

U stvari, jedino što trebate znati i moći za svoj prvi sat joge je – udahnuti. I izdahnuti. Ostalo sve dolazi s vremenom. Ne trebate biti niti mladi, niti zdravi, niti vitki, niti fleksibilni, niti snažni za vežbanje joge. Treba vam samo malo volje i znatiželje.

To što ne možete dotaći prste na nogama znači samo da su vam se zadnji mišići na nogama skratili od previše sedenja, no to ne mora biti tako. Bez obzira na godine, fleksibilnost tela može se povećati. S obzirom na to da je u većini joga studija probni sat besplatan, nemate što da izgubite. Dajte šansu jogi – možda otkrijete da vam odgovara ovakav način vežbanja i stvorite jednu zdravu naviku za ceo život.

Preuzeto sa portala: Journal.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...