4 namirnice koje će vas vratiti u skinny jeans posle praznika

foto: Profimedia

Na putu do stare kilaže, preporučuje se unos pametnih namirnica koje će telu pružiti potrebne vitamine i minerale, ali i koje će obuzdati divovski apetit.

Praznično obilje na stolu ostavilo je trag na telu koje smo poslednjih dana bombardovali sa velikom količinom hrane (a ne planiramo da stanemo bar još koji dan). Nekontrolisani unos slasnih zalogaja, pokazala su istraživanja, uzrokuju širenje našeg želudca čiji obim može i da se udvostruči. Posledica, čak i kada želimo da smanjimo obroke je divovski apetit. 

Odlazak na rigoroznu dijetu kako bi uklonili nakupljene praznične kilograme, brojni nutricionisti nikako ne preporučuju, jer telo na gladovanje neće uzvratiti pozitivno. Ono će najčešće uzvratiti oslabljenim imunitetom, malaksalošću i time postati podložno gripu, prehladi i virusima.

Kako biste zavarali neoubuzdan osećaj gladi, i telu priuštili čišćenje i to bez dijeta, pomaže pametan odabir zalogaja.

Čišćenje tela definitivno je neophodo i uz više kretanja je najbolji izbor nakon praznika. 

Žitarice

Cela zrna žitarica su najbolje prijateljice probave, ali i sitosti zahvaljujući obilju dijetalnih vlakana koji smanjuju osećaj gladi. Biljna vlakna u zobi i ječmu povoljno utiču na smanjenje holesterola, dok sve žitarice sadrže pentoze tj. sluz koja ima laksativno delovanje i reguliše šećer u krvi.

Zeleni čaj

Verni saveznik za kojim valja da posegnete najmanje tri puta dnevno, jer glavni sastojak zelenih listića je katehin. On naime ubrzava izgaranje kalorija, time i masnoća do čak 40 odsto.

Cimet

Omiljeni zimski začin poželjno je što duže zadržati u ishrani. Prstohvat cimeta svakodnevno posut po voću ili u mleku reguliše najveći okidač gladi u telu – insulin. Cimet smanjuje i holestreol u telu.

Mahunarke

Izaberite vašu omiljenu mahunarku i konzumirajte je za glavni obrok nakon kojeg će vas osećaj sitosti pratiti najmanje četiri sata. Naime mahunarke nose nadimak “mesa za siromašne” jer sadrže bogat proteinski sastav, nizak glikemijski indeks, od minerala i vitamina tu su gvožđe, kalcijum i magnezijum u visokim količinama. Ubrzavaju metabolizam i rešavaju vas osećaja gladi.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...