Zbogom Yo Yo efektu: 5 načina da zaustavite vraćanje izgubljenih kilograma

1. Čaša vode 

Kad ste gladni, popijte čašu vode i pričekajte - simptomi gladi i žeđi su slični: niska energija, smanjene kognitivne funkcije i loše raspoloženje. Ukratko, lako ih je zameniti, pa često posegnemo za hranom i onda kad nam ona nije potrebna, samo zato što smo žedni, pogotovo ako su nam pri ruci grickalice. 

2. Jabuka 

Jabuka na dan čuva od doktora, više jabuka čuva vitkost - idealno bi bilo pojesti jabuku pola sata pre obroka jer potiče osećaj sitosti. Sličan efekt ima i tanjur supe pre glavnog jela. Osim toga, jabuka je puna vlakana i vode, pa je idealna za grickanje. 

3. Avokado i grašak 

Birajte namirnice koje zasićuju – npr. mahunarke (kao što su grašak - istraživanja pokazuju da daju i do 30 posto veći osećaj sitosti u odnosu na druge namirnice iste kalorijske vrednosti), žitarice (zob, ječam, smeđa riža) ili neke vrste voća (pojedete li pola avokada uz ručak, nakon tri sata imaćete 25 posto manju želju za grickalicama u odnosu na one koji pojedu kolač, pokazalo je istraživanje). 

4. Čili i đumbir 

Koristite čili i đumbir - kapsaicin iz ljutih papričica ubrzava metabolizam, a neke studije upućuju na to da pomaže i u kontroli apetita. Slično deluje i đumbir. Dodavanjem 1/4 kašičice čilija u prahu jelu povećava se osećaj sitosti, pa će ukupan unos kalorija tokom dana biti i do 25 posto manji, pokazuju istraživanja. 

5. Kakao 

Ne odričite se slatkog, samo pametno - studija objavljena u američkom časopisu za dijabetičare pokazala je da su ljudi koji su pre obroka pojeli dve do tri kockice crne čokolade tokom obroka pojeli i do 17 posto kalorija manje. Birajte čokolade koje sadrže više od 60 posto kakaoa.

Izvor: Superzena.b92.net

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/

‹ Prethodna 2 / 2 

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...