Zbogom Yo Yo efektu: 5 načina da zaustavite vraćanje izgubljenih kilograma

foto: Instagram/chelseykorus

U pomoć pri rešavanju ovog vrlo čestog problema sada su priskočili nutricionisti i stručnjaci.

Žene koje više puta tokom života skinu kilograme, pa se ubrzo vrate na staru težinu, a neretko i dobiju još više na težini, imaju i do 66 posto veći rizik od smrti od srčanih bolesti, utvrdili su stručnjaci.

Pritom se ne tvrdi da je jo-jo efekt glavni krivac za to nego samo da postoji povezanost između jo-jo efekta i više stope smrtnosti od srčanih bolesti, među ženama koje su često na dijeti i kod kojih težina često varira, u odnosu na opštu žensku populaciju. 

Takođe, studija predstavljena nedavno na godišnjoj konferenciji američkih psihologa pokazala je da žene koje pribegavaju brzim dijetama mogu da pate od anksioznosti i opsesije, ali od privremenog nedostatka vitamina i minerala. Postoje i istraživanja koja su pokazala da česte dijete nakon kojih se ubrzo vratimo na staro mogu biti uzrok porasta krvnog pritiska i holesterola, kao i da mogu loše delovati na žuč. 

Zbog toga skidanju kilograma treba pristupiti ozbiljno, da mršavljenje bude rezultat promene nezdravih navika i rutine: Treba početi organizovano planirati obroke, ne preskakati ih, kuvati kod kuće i slično. 

Potrebna je i pojačana telesna aktivnost, a nije loše ni uvesti u svakodnevicu kratke vežbe dubokog disanja i opuštanja, da smanjite nervozu zbog koje često posežemo za hranom i kad nismo gladni. Počnite sa uvođenjem zdravog doručka, a na posao ponesite voće ili orašaste plodove za međuobrok, kao I laganu salatu od povrća ili sendvič od tune za ručak. 

Penta je u tome da imate više manjih obroka tokom dana kako se ne bi dogodio nagli pad šećera u krvi i da vas glad ne bi naterala da opet posegnete za pecivom. Držite se toga tri-četiri nedelje, dok ne uđete u naviku, a u međuvremenu postupno uvodite zdrave namirnice za večernji obrok te zdravije deserte poput voćne salate i kompota zaslađene stevijom ili medom.

Naučite i da jedete sporije, posvetite se žvakanju jer će mozak pre dobiti “poruku” da vam hrana više nije potrebna.

Pogledajte na sledećoj stranici 5 saveta kojih bi bilo dobro pridržavati se:

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...