10 loših navika koje negativno utiču na gubljenje kilograma

Foto: Profimedia

Obratite pažnju na ove zanimljive podatke, za koje su istraživači nedavno potvrdili da loše utiču na proces gubljenja telesne mase. Možda je baš to razlog zašto nikako ne možete da izgubite višak kilograma...

Da li vam je teško da se oslobodite suvišnih kilograma uprkos zdravoj ishrani i redovnom vežbanju?

(Jednostavno i zdravo do manje kilograma: Dr. Ozov dvonedeljni plan mršavljenja)

Mnoge muči taj problem, a možda ćete se iznenaditi činjenicom da vreme kada jedete, samo mesto i način konzumacije hrane mogu biti jednako važni kao i sam izbor namirnice.

U nastavku vam predstavljamo loše navike koje negativno utiču na proces mršavljenja:

Preskakanje doručka 

Ujutru, čim ustanete bi trebalo da imate doručak jer to prija metabolizmu i umanjuje kasniju potrebu za grickalicama i užinom. Osobe koje preskaču doručak imaju 4,5 puta više šanse da budu gojazni. Pri tome, moramo da napomenemo da je važno da izaberete pravi doručak. Mnoge "zdrave" žitarice na tržištu dolaze sa skrivenim šećerom, što negativno utiče na proces mršavljenja, ali i podiže želju za hranom u roku od jednog do dva sata nakon jela. Umesto toga, doručkujte hranu bogatom proteinima, poput jaja, kako biste imali dug osećaj sitosti.

Obrok serviran na velikim, belim tanjirima

Kada se služimo sami koristeći veliku kašiku, ručamo sa velikog tanjira, ili imamo užinu iz velike posude, mi konzumiramo do jedne trećine više hrane. Takođe, mi imamo tendenciju da jedemo više kada koristimo belo ili krem posuđe, pogotovo ako je naš obrok sličnih boja (npr. beli pirinač, pasta sa belim sosom ili sladoled od vanile). Stručnjaci veruju da manjak kontrasta, između hrane i boje posuđa mogu stvoriti optičku iluziju koja se odnosi na manji unos hrane. Zato savetujemo da smanjite upotrebu tanjira i činija u beloj boji, i zamenite ih plavim, ili još bolje da uvek servirate hranu na stolu. 

Konzumiranje hrane sa niskim procentom masnoće

Smanjenje konzumacije masnih namirnica ima tendenciju da zamenimo masti sa ugljenim hidratima, izazivajući pad šećera koji izaziva glad. Zdrave masti mogu da vam pomognu u gubitku težine, tako da je važno da ih ne izbacite iz ishrane. Nutricionisti savetuju da obavezno uvedete malu porciju zdravih masti (maslinovo ulje, avokado ili orase) u svaku užinu. 

Pročitajte na sledećoj strani ostale pogrešne navike...

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin