Lako i zdravo: 4 najbolja saveta za efikasan gubitak kilograma

Foto: Profimedia

Donosimo vam savete koji će vam pomoći da izgubite 10 kilograma za kratko vreme....

Svaki dan 500 kalorija manje

Temelj kvalitetnog mršavljenja čini usvajanje uravnotežene dijete odnosno dijete koja je restriktivna samo s obzirom na unos energije, ali ne i hranjivih materija. Konkretno, to znači da unos masti i/ili ugljenih hidrata treba smanjiti do te mere da se ostvari energetski deficit od 500  do 1000 kcal u odnosu na procenjenu celodnevnu energetsku potrošnju i time ostvari gubitak od pola do jednog kilograma nedeljno, što se smatra optimumom u pravilnom mršavljenju.  

Vlakna i voda za osećaj sitosti

Odabir namirnica valja prilagoditi preferencijama i navikama pojedine osobe, ali svaki se plan ishrane treba temeljiti na hrani visoke nutritivne gustoće tj. onoj hrani koja obiluje vitaminima, mineralima, prehrambenim vlaknima i fitokemikalijama, a siromašna je energijom. Tu se, pre svega, misli na celovite žitarice, povrće i voće i mahunarke. Prehrambena vlakna kojima obiluju ove namirnice mogu biti važna pomoć u procesu mršavljenja jer sama po sebi nemaju kalorijsku vrednost, ali zbog sposobnosti da apsorbiraju vodu mogu pridoneti osećaju sitosti. Osim toga, hrana bogata vlaknima zahteva više žvakanja, pa osoba nije u mogućnosti da unese velike količine hrane, a time i energije u kratkom vremenu. Dodatno, prema nekim saznanjima vlakna ometaju apsorpciju masti.

Zaboravite maslac, majonez i mesne prerađevine

Tokom redukcijske dijete valja konzumirati hranu u manje masnim varijantama što uz već spomenutu hranu visoke nutritivne gustoće uključuje perad (bez kožice), ribu i niskomasne mlečne proizvode. Naime, masti su koncentrisani izvor energije pa je prirodno ograničiti unos namirnica koje ih sadrže u visokom udelu (ulja, maslac, margarin, majonez, mesne prerađevine, masno meso itd.) kao i načine pripreme hrane kod kojih je udeo masnoća visok (pržena hrana). Hrana primerena redukcijskoj dijeti priprema se kuvanjem, kuvanjem na pari, pečenjem na roštilju, odnosno u posudama koje osiguravaju minimalno dodavanje masnoće.

Pravilan izbor napitaka

Važan deo dijete čini i adekvatan unos tečnosti. Odrasle osobe treba da unose 1,5 l tečnosti dnevno, ako su fizički aktivne, tada i više. U izbor ulaze: obična voda, mineralna negazirana voda, gazirana voda, čajevi bez dodanih šećera, sveže isceđeni voćni sokovi razređeni vodom. Treba izbaciti zaslađena gazirana pića koja sadrže visok udeo dodanih šećera i fosforne kiseline.

I na kraju, ali ne najmanje važno, kvalitetan multivitaminsko-mineralni dodatak ishrani sastavni je deo pravilno izbalansirane dijete za mršavljenje i trebalo bi se rutinski primenjivati u razdobljima smanjenog unosa hrane.

Izvor: stvarukusa.rs


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin