9 načina da se rešite upornog viška na stomaku

Foto: Profimedia

Višak na stomaku estetski ne izgleda lepo, ali i kada se loša mast skladišti u vašem abdomenu ona može da izazove i ozbiljne zdravstvene probleme.

Pogledajte 9 načina sa kojima se možete stvarno osloboditi tog viška koji se taloži na vašem stomaku.

Ne prestajte da se krećete

Postoji jedna stvar kod kiflica oko struka – one uopšte ne vole aerobik. Trčanje, biciklizam, plivanje, praktično bilo šta što pokreće vaše srce, pobeđuje nataložene masti. Nedavna studija sa Djuk univerzitetu pokazala je da nedeljno džogiranje, koje je raspoređeno na 20 kilometara, sasvim dovoljno da se otarasite upornih naslaga.

Povećajte unos proteina

Znate da je protein od esencijalne važnosti za mršavljenje. Ali koji je tačno razlog tome? „Vaše telo proizvodi više insulina kako starite, pošto vaši mišići i masne ćelije prestaju da reguju na njega kako bi trebalo“, objasnila je Louis Aronne, M.D., direktorka klinike za gojaznost na Kornel Univerzitetu. Insulin pokreće taloženje masti, posebno na vašem struku, a ishrana bogata proteinima vas može zaštititi od insulinske rezistencije, rekla je dr. Aronne. U jednoj studiji, gojazne žene koje su pratile dijetu bogatu proteinima izgubile su više masnih naslaga u odnosu na grupu koja je unosila manju količinu proteina.

Konzumirajte polunezasićenih masti

Zasićene masti će uzrokovati mnogo više naslaga na sturku, nego polunezasićene - naćićete ih u orasima, semenkama i ribi.

Koristite sirće

Gojazne osobe koje konzumiraju kašiku ili dve sirćeta dnevno tokom osam nedelja su pokazale značajno smanjenje loših masnoća, pokazala je studija iz Japana iz 2009. „Jedna teorija je da sirćetna kiselina iz sirćeta proizvodi proteine koji sagorevaju masti“ objasnila je dr. Pamela Peeke, profesorka medicine sa Univerziteta u Merilendu i autorka knjige Fight Fat After 40.

Radite jogu

Žene posle menopauze koje su praktikovale jogu tokom 16 nedelja, značajno su redukovale masne naslage, pokazala je sudija iz 2012. godine. Ukoliko "obrnuti pas" nije vaša stvar, pokušajte bar sa vežbama relaksancije i dubokim disanjem, koje takođe može da pomogne. Poenta je u tome da smanjite nivo hormona stresa koji direktno utiče na gojaznost i nalage na stomaku. 

Spavajte kvalitetnije

Ukoliko vam je navika da spavate samo pet ili manje sati tokom noći, rizikujete da dobijete više naslaga oko struka. Kao što već znate, trudite se da spavate idealnih osam sati tokom noći.

Nemojte da prespavate vikend

Žene koje se bude i ležu u isto vreme svakog dana imaju niže procente masti u organizmu, pokazala je nedavna studija sa Brigam Jang Univerziteta. Haotične navike spavanja remete vaš prirodni sat organizma, što direktno utiče na rad hormona i tako organizam bespotrebno skladišti masti misleći da će mu biti potrebne.

Pijte čajeve

Osobe koje vežbaju, ukoliko konzumiraju antioksidante, iz zelenog čaja na primer, imaju veće šanse da izgube višak masnoća od onih koji ih ne konzumiraju.

Jedite više vlakana

Istraživanje sprovedeno 2011. pokazalo je da osobe koje su konzumirale 10 grama vlakana dnevno – dve manje jabuke, 160 grama graška, 170 grama žutog pasulja – brže redukovale masne naslage.


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin