7 navika koje nas čine starijim nego što jesmo

Foto: Shutterstock

Mladolikost nećete sačuvati skupim preparatima za negu kože. Na prvom mestu su neke mnogo važnije stavke, a teg onda dolazi nega spolja.

Često tokom dana nemamo vremena da pomno biramo što ćemo jesti i nažalost koliko ćemo vremena odvojiti za zdrav san, što nas zna dovesti do nekih loših odluka koje se kasnije odražavaju na našoj koži.

Užurbani tempo ostavlja malo vremena za stvaranje novih navika, te vam donosimo savete koje postepeno možete uvesti u svoju rutinu i time značajno pomladiti izgled.

Nezdrava ishrana

Pre samog vežbanja definitivno na scenu stupa ishrana.

Nezdrava ishrana jedan je od glavnih uzroka zašto nam se tokom dana čini da nemamo energije. Izbegavanje doručka vodi samo do sve veće gladi koja nas potom dovodi do prejedanja. 

Nedostatkom minerala i vitamina naša koža stari i ubrzo deluje kao da imamo više godina, no što je to zapravo istina. Kako bi se izbegao osjećaj gladi tokom dana treba rasporediti oko 4-5 manjih obroka koji će nas držati sitima kako ne bi pregladnili i završili u devet uveče sa pljeskavicom i gaziranim pićem ispred tv-a.

Umanjenje sadržaja hormona rasta

S godinama, hormon rasta - somatotropin, skoro da prestaje da se proizvodi u telu, a on zapravo pomaže telu da ostane mlado, lepo i vitko. Hormon pomaže u smanjenju taloženja potkožnog masnog tkiva, povećanju izgaranja masnoća i povećanju omera mišića i masti. Stručnjaci preporučuju uvođenje somatotropina u vašu dnevnu ishranu za osobe starije od 25 godina, naravno pod okom lekara.

(Što se dogodi u telu ukoliko hodate dnevno samo 800 metara više?)

Svakodnevi unos alkohola

Uprkos uveravanjima francuskih i italijanskih nutricionista, svakodnevni unos alkohola postariće vas brže od bilo kog stresa. Uz oštećenje jetre, alkohol dehidrira telo i uzrokuje akne i crvenilo kože.

Nedostatak sna

Stručnjaci preporučuju spavanje najmanje 7-9 sati dnevno, po mogućnosti u provetrenoj sobi. Dok se najboljim položajem za spavanje smatra pozicija na leđima ili stomaku, a ono na strani doprinosi produbljivanju nazolabijalnih bora.

Postojani stres

Istraživanja pokazuju da ništa ne uzrokuje starenje tela brže od konstantnog izlaganja stresa. Osim toga, stres utiče na razmišljanje, san i krvni pritisak. Ako ne možete ništa promeniti u trenutnoj radnoj situaciji, vrlo je važno pronaći ravnotežu. Stručnjaci preporučuju zdravu ishranu sa smanjenim unosom kafe, šećera i alkohola, kao i redovne vežbe opuštanja - jogu ili meditaciju.

(Tri odlična napitka za bolji san i brže sagorevanje masti u telu)

Sunčanje

Pod uticajem sunca koža postaje suva, što izaziva pojavu i produbljivanje bora. Osim toga, na koži se mogu pojaviti pege koje se zatim pretvaraju u smeđe mrlje. Stručnjaci ne preporučuju izlaganje suncu duže od 15 minuta i korišćenje zaštite za kožu ne manju od 20 SPF.

Pušenje

Činjenica je da posledice loših navika kao što je pušenje, postaju vidljive te nakon 8-10 godina. Koža dobija specifičnu sivo-žutu nijansu i pojavljuju se bore. Osim toga, površina kože postaje neravnomerna i na njoj se pojavljuju vidljive nepravilnosti.

Izvor: Elle Croatia

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>  https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...