Najnoviji ELLE broj od 22. aprila je u prodaji, s fokusom na ljude, prolećnu sezonu i velikana baletske scene, Sergeja Polunjina.

U nastavku vam donosimo 8 glavnih tema aprilskog broja: 

Fragmentni večnosti - naslovna i cover story

Ličnosti koje su promenile tok ovdašnje istorije u kulturi i stvaralaštva, ekskluzivno za Elle suočile su se sa novim umetničkim snagama, da bi zajedno dale odgovor na pitanje da li je komfor zaista pojedo ideju, ili je današnji svet toliko fluidan da ga je nemoguće menjati.  

Među njima su Jelena Mladenović + Jelena Tešić, Ognjenka Lakićević + Kristina Milosavljević, Dragoljub Raša Teodosijević + Tadija Janičić, Vladimir Tatarević + Andrea Stanišić, Maja Lalić + Mirjana Utvić.

foto: Braca Nadeždić 

Break the Black Tie

Kad smo poslednji put prisustvovali događaju gde su vladala stroga pravila oblačenja? Ukoliko stavimo svadbe i diplomiranja po stranu, kada je od nas traženo da ispoštujemo black tie zahtev?

Uprkos čestim izlascima i proslavama, zvaničan uslov za „koktel haljine“ i „elegantna odela“ skoro pa ne postoji. Šta to govori o evoluciji formalne garderobe?

Stvari su se mnogo promenile od doba Marie Antoinette kada su korseti i balske haljine bili preduslov za večeru u dvoru. Dress code koji je jednom bio čitko napisan na zvaničnom pozivu za događaj, danas je neizrečen. Pravila oblačenja postala su „tečna“ i sklona promenama, me računajući povremene odlaske na balet ili u pozorište kao priliku da se „malo doteramo“. Dok ste jednom morali da se pojavite u couture haljini skinutoj pravo sa piste, danas nije isključeno da ponesete farmerke i belu majicu i na formalnu večeru.

Moć sicilijanske udovice

Izgleda da je tradicija postala ružna reč. Religija je još ružnija. Ako dodate i nacionalizam i rodoljublje uz sve to, onda ste prilično osuđeni na izgnanstvo. Ove teme i njihovi zagovornici u određenim krugovima smatraju se nazadnim i zaostalim, pa se čak proglašavaju negativnim.

Umesto poštovanja tradicije u umetnosti, i u modi, trenutno se naglašava dominacija ulične (ili uličarske) kulture ponašanja i odevanja. Pre samo nekoliko godina ta (malo)građanska potreba zaludnih tinejdžera i nervoznih penzionera za medijskom vidljivošću ispunjavala se jedino na Twitteru i na Instagramu. Ali se u jednom trenutku američke postizborne dokolice prenela i na ulice, i dalje snažno podržavana društvenim mrežama. Odatle se raširila po celom svetu, negde obuhvatajući već ranije započete proteste, a negde započinjući nove.

Girls on film

Kako ženske uloge postaju kompleksnije i autentičnije, a manje primer rodnog tokenizma, tako i kostimografi imaju više prostora da eksperimentišu.

U nezaboravnoj sceni kad ide kod psihologa, Villainelle nosi bubblegum roze haljinu Molly Goddard uz crne džombaste Balenciaga čizme - subverzivni outfit žene koja se oblači sa ciljem, koristeći modu i ženstvenost kao oružje (ili štit) protiv sveta.

Sergei Polunin

Kad je kao tinejdžer otišao u London da studira na Kraljevskom baletu, smatrali su ga hirovitim adolescentom, budućim osobenjakom čiji će se krhki snovi o slavi verovatno raspršiti u sudaru sa surovim životom. Ipak, niko mu nije osporavao neverovatan talenat. I da jeste, morao bi da zaćuti kad je Polunjin sa 19 godina postao najtraženiji solista britanske baletske scene. Ubrzo, onaj ko je želeo da vidi temperamentnog i moćnog Sergeja na sceni, morao je da kupi karte dve godine unapred.

Grad - Tel Aviv

Ležerno moderan grad u zemlji dragocene istorije već godinama je omiljena destinacija ljubitelja kulturne ostavštine, dugačkih plaža, zanimljivih ukusa i uzbudljivog noćnog života. Ako vam deluje da je potrebno makar nedelju dana kako biste upoznali sve čari Tel Aviva u pravu ste, ali mi otkrivamo kako i jedan dan u gradu slobode može da bude fantastičan.

Prava cena oslobođenja žena

Pre četvrt veka filozofkinja i teoretičarka roda Judith Butler bila je izuzetno popularna na Oksfordu. Kroz njene radove provlačila se takozvana performativnost roda, tj. mišljenje da se pol, seksualnost i muškarac i žena kao biološki entiteti utvrđuju na osnovu svojih performansi. Odnosno da se polovi određuju na konto ponavljanja unapred određenih, stilizovanih, činova. U svojoj knjizi Gender Trouble: Feminism and The Subversion of Identity stoji da je društvena kategorija „rod“ „zacementirana“ kao i pol. Tj. ako je osoba rođena kao žensko, društvo podrazumeva da će voleti da nosi suknje, da se igra lutkama, da ima polnu sklonost prema muškarcima, da želi da ima dete, da se šminka. Biće prepoznata kao „ona“ jedino kako ispuni sve norme koje su joj nametnute, odnosno sve ono što se od nje očekuje.

Intervju - Simone Rocha

Ima samo 32 godine, ali već ima jasno izgrađene ideje. Kineskog porekla, rođena je i odrasla u Dablinu, dok danas živi u Londonu zajedno sa svojim mužem, fotografom Eoinom McLoughlinom i njihovom trogodišnjom ćerkom Valentine Ming. Samo osam godina nakon što je osnovala svoj brend, modna industrija smatra je jednom od najtalentovanijih dizajnerki u svetu, vole je zvezde, a kritičari je poštuju. Kada ne dizajnera i ne putuje svetom povodom posla, izoluje se u svojoj staklenoj bašti i posvećuje se baštovanstvu. Našli smo se sa Simone Rocha da razgovaramo o njenoj novoj kolekciji i o poreklu.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/