Gastro dizajn: Šta poznate restorane čini tako neodoljivim osim hrane

Foto: Pixabay

Staro je pravilo da boje utiču na raspoloženje, pa tako i na apetit.

Dizajn je neodvojivi deo gastro ugođaja. Od toga kako hrana izgleda, kako se servira, preko dizajna menija i brendinga, pa sve do dizajna samog restorana, ukus hrane je snažno praćen vizuelnim.

Uobičajeno je ceniti restorane po ukusima koje spremaju, ali zapravo je jednako važan faktor odabira i kako sve izgleda, odnosno kakve osećaje budi prostor.

Restorani se izdvajaju u odnosu na svoju kulinarsku ponudu i tako vrednuju. S druge strane, o izgledu restorana, odnosno o enterijeru, iznova se piše, priča, raspravlja, postavljaju trendovi i prelaze granice, jer je ugođaj boravka na nekom, bilo otvorenom ili zatvorenom prostoru, neodojiv od vizuelnog. 

Od odabira boja, preko stila u kome je restoran uređen, sve do prisustva ili neprisustva zelenila, polaganja pažnje na dizajn, ali i rasporeda stolova, barijera i organizacije prostora, dizajn je i u kulinarskoj sferi i veoma cenjena stavka. To je naročito prisutno u današnje vreme u kome dominiraju slike i brz prenos informacija.

Staro je pravilo da boje utiču na raspoloženje, pa tako i na apetit. Crvena je u tome najagresivnija, pa pored toga što podstiče apetit, ubrzava i rad srca i tera goste na pokret, zbog čega je čest izbor za mesta brze hrane.

Narandžasta sledi odmah iza nje, zajedno s određenim nijansama žute, za koje se smatra da ujedno podstiču i raspoloženje – te su guilty pleasures brze hrane OK. 

Ne čudi što ih automatski povezujemo s određenim lancima brze hrane koji su baš ove boje odabrali kao vodeće u brendiranju svog stila. Zelena je umirujuća, i u vezi je s restoranima koji u svojoj ponudi teže zdravoj ishrani, dok je braon povezana s kafeterijama, ali i sve češće s mestima umirujućih uživanja. Plava je no no kad je hrana u pitanju, osim, naravno, one na obali mora.

Iako je ova uobičajena jednostavna podela boja široko primenjivana, naročito pri dizajniranju brenda, restoranski enterijeri se sve više ipak vode nešto kompleksnijim čitanjima prostora. 

Na sledećoj strani pročitajte kako boje utiču na komzumaciju hrane. 

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...