Putnici, posebno mladi, kao i oni dobro potkovani opštim znanjem ne kriju da tragaju za personalizovanim iskustvom koje odiše lokalnom atmosferom. Ono što najviše razlikuje hotele koje biraju, to jest boutique hotele, od velikih hotelskih lanaca jeste činjenica da je za prve najvažnija duša sopstvenog brenda: priča, ubeđenja, vrednosti i lične veze koje ostvaruju sa svojim gostima. Složićete se da ovakav marketing uveliko ostvaruje primetne rezultate.

Minimalizam vs. kućna udobnost

Početak ovog trenda vezuje se za sredinu osamdesetih godina prošlog veka kada su vlasnici čuvenog Studija 54 otvorili prvi boutique hotel, Morgans, koji je postao poznat po malobrojnim ukrasima i nepostojanju spoljašnjih reklama koje ukazuju na to da je unutra hotel. Međutim, danas se ipak malo drugačije jer su upravo ukrasi i dekor to što ovim hotelima daruje lepotu i popularnost. Brojni dizajneri kažu da istorijski izgled kojim odiše enterijer daje toplinu mnogo više nego bilo koji veliki, savremeni hotel. A problem velikih hotela leži u momentu minimalizma koji vremenom dosadi. Svaki gost, pogotovo onaj koji puno putuje, u jednom trenutku shvati kako želi da boravi tamo gde će se osećati kao kod kuće. Osim ako ne može da se zasiti takozvanog full-servicea koji je u velikim hotelima svakako bez premca.

Sa druge strane, još jedna od većih prednosti boutique hotela u odnosu na one iz velikog lanca jeste to što na mnogo intimnijim lokacijama nude jednako luksuzan smeštaj uz obavezan vajb noćnog kluba. Ovakav model dokazao je galopirajući uspeh po svim gradovima koji se smatraju kosmopolitskim. Gosti se tu osećaju posebno, u centru pažnje, za razliku od uslovne ljubaznosti koju srećemo u onim ogromnim zdanjima.

Šta gosti zaista žele

Upravo zbog prethodno spomenutih razloga, vodeći ljudi velikih hotelskih lanaca, proučavajući tržište, rešili su da krenu putem otvaranja malih boutique hotela. Ovo svakako ne znači da je došao kraj onim velikim. Njihova praktičnost zauvek će ostati vanvremenska, međutim tron „bivanja u trendu“ zaista su zauzeli manji, udobniji, komforniji hoteli. Ali, ukoliko vam više odgovara neposredni odnos zaposlenih ili volite klasičnu uslugu, onda su u toj kategoriji veliki hoteli i dalje na samom vrhu.

Još jedan veliki plus koji beležimo u tabelu u kojoj se nalaze boutique hoteli jeste činjenica da po svetskim hotelskim standardima oni ne smeju da imaju više od 200 soba i moraju da budu manji od 2.000 kvadratnih metara. Tako da su, kada je reč o posvećivanju pažnje enterijeru svake sobe, ove brojke svakako prednost u odnosu na one veće. Na taj način, ukoliko želite da provedete svoj odmor u personalizovanom hotelu potpuno prilagođenom vašim potrebama, izaberite neki od boutique hotela. Ušuškanost kao kod kuće ili savremeni minimalizam − izbor je ogroman, a vi samo treba da odaberete ono što vam najviše prija...  

Starwood Hotels prvi je veliki hotelski lanac koji je prepoznao popularnost dizajnerskih hotela i svojim uspešnim boutique hotelima W Hotels, postavio je primer koji su ubrzo počeli da slede i mnogi drugi. Hyatt je lansirao Andaz, Hilton ima Canopy, a Marriott je investirao veliki iznos u Autograph Collection, Moxy, Edition i AC hotele. 

Nova perspektiva

Ovaj trend nije se ograničio samo na Ameriku, slične primere možete naći skoro na svakom kontinentu. Faktori ovakvog delovanja možda najviše leže u savremenom digitalnom svetu koji je otklonio strah od nepoznatog. Istovremeno, digitalni sadržaj i socijalni mediji razvili su instinkt za promociju autentičnog proizvoda, svega što je hiperlokalno i destinacijski specifično, pružajući tako mogućnost korisnicima da zaista iskuse nešto jedinstveno.

Još jedna od stvari koju veliki lanci hotela žele da pruže svojim gostima jeste drugačije iskustvo. Boutique hoteli nude šarm i drugačiju arhitekturu kakvu nemaju oni masivni, izgrađeni u poslednjih pedesetak godina. Na ovaj način veliki hoteli adaptiraju se potrebama novih generacija i trude se da i dalje ostanu „vodeći igrači“.

Možda ste se, kao zaključak, zapitali šta je sa full serviceom koji nude samo veliki hoteli: spa centrima, buticima, restoranima, salama za bankete i sastanke... Hoće li oni jednostavno nestati? Razmislite o tome na ovaj način: šta ako smo baš mi svedoci trenutka u kom se ovi elementi odvajaju od hotelijerstva. A vrlo je verovatno i da pripadamo novoj vrsti putnika, onoj koja umesto savršene posteljine ipak traži nešto drugačije.

Tekst: Jasmina Avramov