Najnovija kolekcija Jeremy Scotta za Moschino bila je u njegovom već poznatom maniru obeležena eksplozijom boja! Ipak, to svakako nije bilo sve što je američki dizajner predstavio u kolekciji za jesen/zimu.

Sama ideja kolekcije bila je ta koja se istakla najviše na reviji: oda jednoj modernoj Jackie O, onoj koja živi u 21. veku, u sadašnjem vremenu. Ali i to je samo površinski sloj priče.

Scott je inspiraciju zapravo pronašao u jednoj od čuvenih legendi vezanih za odnos ljubavnog trougla: Jackie Kennedy, John F. Kennedy i Marilyn Monroe.

Naime, priča kaže kako je tadašnji američki predsednik rekao Marilyn da vanzemaljci zaista postoje, otkrivši joj određene poverljive informacije, koje je ona nameravala da otkrije medijima, zbog čega je nakon svega godinu dana i ubijena.

Međutim, kreativni direktor Moschina poznat po svojoj nesvakidašnjoj maštovitosti, ovu priču pretvorio je u "nešto drugačiju" teoriju zavere, a ona je sledeća: Da je Jackie Kennedy zapravo bila vanzemaljac (otuda i Johnova sigurnost u informacije koje je podelio sa čuvenom ljubavnicom) i da je upravo ona odgovorna za smrt njih dvoje.

To je razlog zbog koga su pojedini modeli (oni koji su nesumnjivo inspirsani izgledom legendarne prve dame Amerike) bili u potpunosti obojeni u nijanse zelene, plave, žute. Dakle, u najmanju ruku vrlo zanimljiva ideja kao pokretač inspiracje za ovu potpuno nosivu kolekciju! Što je izuzetak kada su u pitanju Scottovi modeli.

Ono što se pored jarkih boja crvene, ljubičaste, zelene i narandžaste najviše isticalo, jeste svakako prepoznatljiva estetika 50-ih i 60-ih u krojevima haljina, te kompleta u vidu blejzera i suknji, kao i kaputa. Dok je ton modernog vremena na ovim komadima naglašen naravno upadljivom bojom, ali i detaljima u vidu metalnih rajsfešlusa.

Ostatak kolekcije urađen je takođe u prepoznatljivom stilu kreativnog direktora kuće: modeli koji izgledaju poput onih iz stripova sa oštrim linijama, ali ženstvenom siluetom, neizostavnim Looney Tunes printovima, te naravno jarkim bojama.

Iako smo navikli da nas Jeremy Scott iznenadi svojim nesvakidašnjim modelima, ovaj put ta uloga je pripala Alessandru Michelu, kreativnom direktoru Gucci kuće.

Međutim, ono što odmah na samom na početku moramo podvući jeste to da nas Alessandro nije iznenadio samom kolekcijom i modelima u istoj, koliko propratnim efektima - ako ih možemo tako nazvati.

Revija je bila održana u prostoru dekorisanom poput velike opereacione sale.

Hladni tonovi zelene i plave na zidovima i podu, te beživotna krem boja stolica za publiku, kao i nenoska svetla na plafonu, dok je u centralnim delovima prostorije u vidu glavnog detalja dominirao operacijski sto na malom crvenom tepihu.

Enterijer i estetika koji su obećavali i od kojih smo očekivali neku vrstu učestvovanja u samoj priči.

Ipak, to se nije dogodilo.

Modeli su prošetali (i to njih čak 90!) s obzirom da je su muška i ženska kolekcija prikazane u isto vreme, u prepoznatljivim cvetnim printovima sa Gucci potpisom, te isto tako prepoznatljivim prigušenim i tamnim tonovima crvene, bež, sive, braon.

Etno vez, stil koji nesumnjivo podseća na eru 70-ih i naravno mix & match (kako dezena, tako i boja).

S obzirom da nismo videli ništa iznenađujuće novo, a izgledalo je da je kreator toga i sam bio svestan, skrenuo nam je pažnju na propratne aksesoare same revije - i to je (nažalost) bilo ono o čemu su svi modni mediji (i ne samo modni) izveštavali narednog dana.

Na ovaj način Alessandro je ipak ukazao na sopstvenu smelost i maštovitost, zbog koje i dalje važi za jednog od najcenjenijh dizajnera. Naime, modeli su kao detalje nosili zmajeve i ljudske glave (i to one koji izgledaju pput njih)!

"Enterijer, kao i detalji prikazani uz kolekciju, predstavljaju zaparvo koncept stvaranja jednog kreatora - čin sečenja, konstruisanja, seciranja", objasnio je Michele.

Tekst: Maja Bunčić

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/