U čast otvaranja najvećeg butika Diora u Japanu, u ogromnom tržnom centru Ginza Six, Dior je priredio spektakularnu reviju na kojoj je prikazao couture i mušku kolekciju.

Maria Grazia Chiuri, kreativna direktorka brenda je prikazala svoju prvu couture kolekciju za Diora koja je premijerno predstavljena u Parizu na PFW, još u januaru. Za ovu priliku osmišljeno je ipak 8 novih modela koji su bili inspirisani japanskom kulturom koja je i pre više od šezdeset godina inspirisala velikog Diora.    

“Mislim da je vrlo bitno prikazati couture u Japanu, jer sama izrada visoke mode je usko povezana za ručnim radom koji je svojstven japanskim dizajnerima. Uostalom, na kraju dana Dior je prevashodno couture brend. Visoka moda je u njegovom dnk genu. S druge strane, imam osećaj da je ovde publika koja vrednuje taj ručni rad, unikatne kreacije jer su oni odlika snažne tradicije koja se i te kako neguje u Japanu. Zato mi je posebno drago što smo imali priliku da jednu ovakvu reviju predstavimo ovde."   

Chiuri je u nastavku otkrila da je bila inspirisana Diorovom opsesijom Japanom, njegovim radovima koje je pronašla u arhivi kuće a posebno printom japanske trešnje koji datira iz 1953. godine i jaknom koja je dizajnirana u to vreme za nadogradnju kimona. 

“Zavirila sam u arhivu kuće otkrivši duboku povezanost Diora i Japana. Sam Christian je bio prilično fasciniran japanskom kulturom, njihovim printom, simbolikom njihovog vrta i japanskim tradicionalnim haljinama. Posebno u periodu oko 1953. godine kada je osmislio nekoliko haljina koje su izgledale kao tradicionalna kimona. Pronašli smo i skice na kojima je skicirao kapute inspirisane kimonima. Mislim da je takođe bio fasciniran tom gracioznošću koju poseduju Japanke."

Diorova ljubav prema baštama, poslužila je kao inspiracija za bezbroj prolećnih kolekcija, a sada je savršeno poslužila za Japan kao ključnu temu revije na kojoj smo videli prekrasne haljine ukrašene unikatnim, svetlucavim vezom koji je ručno prišiven na skupocenu svilu i perje. Posebnu pažnju su privukle šifon haljine kao i fantastičan zlatkasti kaput-haljina sa teksturom, resama i cvetnim prišivenim vezom.

Za potrebe ove revije, Dior je tranasformisao krovnu terasu Ginze Six u baštu koja je podsetila mnoge na onu iz Pariza. Mali raj prepun cvetnih aranžmana po kom su šetale nimfe odevene u bajkovite kreacije. Nakon revije visoke mode, gosti su se preselili u drugi prostor u Tokijskom zalivu gde je Kris Van Assche ispred muških kolekcija predstavio Dior Homme pre-fall kolekciju.

Kris je osmislio 8 "soba" u kojima su modeli pozirali odeveni u pink odela, slim jeans i jakne sa rajsfešlusom inspirisani New Wave muzičkom scenom iz osamdesetih.

“New Wave pokret je već neko vreme prisutan u mojim kolekcijama, a ovoga puta sam odlučio da miksujem same reči new wave sa printom i to na sportskim modelima stvarajući kontrast između malo elegantnijih modela i casual komada." 

“Kroj je uvek bio najbitnija, startna baza svih Dior kolekcija. On je genu brenda. Ali danas smo fokusirani na reinterpretaciju crnog odela, klasičnih pantalona, kreirajući nove detalje, nove štepove. Ne bi li stvorili što moderniji kroj, atraktivan za mlađe generacije. Ovo je jedan mračan, romantičan New Wave koji ima ulične street detalje, miks sportskog i elegantnog. Ništa previše vintage." 

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/