Kontroverzna prolećna kampanja Yves Saint Laurenta uklonjena je sa svih bilborda i panoa širom Francuske nakon zvanične zabrane Nacionalnog veća za regulaciju oglasa (Advertising Watchdog).

Pomenuta kampanja na kojoj prilično mršave, androgene manekenke poziraju u po mnogima "degradirajućim" pozama za žene je u startu naišla na oštre i žustre reakcije Francuza koji su u roku od nekoliko sati nakon što su reklamni panoi i bilbordi osvanuli na ulicama francuskih gradova, podneli preko 200 primedbi zgroženi fotografima koje su okarakterisane kao seksičke i ponižavajuće za lepši pol...

Poseban bunt je izazvala fotografija na kojoj brineta sedi naslonjena leđima na zid, sa raširenim nogama u pravcu kamere, dok joj lice blago izviruje iznad butina, odevena u krzneni kaput, mrežaste čarape i rošule.

Francuski nacionalno veće za regulaciju oglasa (ARPP) je odmah reagovalo i od Keringa zatražilo da zaustavi sa distribucijom i objavom prolećne kampanje koja je osmišljena za potrebe promocije debi kolekcije Anthony Vaccarella za Saint Laurent. Keringu i YSL je naglašeno da samo modifikovana, promenjena kampanja sa drugim vizualima može da se promoviše. 

Čak 250 bilborda postavljenih širom Francuske - najviše u Parizu, je uklonjeno sinoć. Tome je prethodio i intervju Laurence Rossignol, ministarke ljudskih prava u Vladi koja je u razgovoru za radio stanicu France 2 otkrila da je i ona jedan od glasnih kritičara kampanje. Generalni menadžer ARPP-a, Stephane Martin je za WWD takođe izjavio kako su se među primedbama građana našli komentari "degutantna", "vrlo ponižavajuća", "poziva na silovanje" i "promoviše anoreksiju".  

“Odmah smo reagovali jer nikada nismo imali ovoliko pritužbi na račun neke kampanje. Kering koji je član ARPP je upozoren i obavešten da su postojeće slike krajnje neprihvatljive, ponižavajuće i van svih kodeksa koje mi promovišemo i za koje se zalažemo. Poštujemo pravo da svaki brend ima slobodu da osmišljava svoje kampanje, ali moramo da poštujemo pre svega svoju javnost koja je postojeću kampanju osudila najžustrije. Brend mora da se zapita koju poruku želi da pošalje kupcima, ljudima a posebno mladim ljudima."

Ovo nije prvi put da je brend naišao na kritike zbog načina na koji predstavlja žene u svojim kampanjama. Britansko veće za regulaciju oglasa je zabranilo njegovu prolećnu kampanju iz 2015. godine kada je Hedi Slimane bio na čelu kreativnog tima. Tada su na meti bile premršave manekenke koje su izgledale nezdravo, krajnje bolesno i beživotno.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/