Iako je seks uvek prodavao modu, složićete se da je vrlo tanka linija između pojma seksi i prilično ponižavajućeg razgolićavnja. Pa da li je sada Saint Laurent prešao tu granicu? Mnogi Parižani misle da jeste i da je njihova najnovija kampanja krajnje seksistička i degradirajuća za lepši pol.

Prolećna kampanja je snimljena za svrhu promocije debi kolekcije Anthony Vaccarella za Saint Laurent. U fokusu kampanje su mršave manekenke koje su pozirale u mrežastim čarapama, vrlo oskudno odevene u prilično provokativnim pozama koje su mnogi okarakterisali kao vrlo potčinjene.

Reklamni panoi kampanje preplavili su Pariz, a reakcija nije izostala i u roku od 24 časa, ARPP je primio više od 70 pritužbi i primedbi da ukloni degutante i degradirajuće slike koje su osvanule na bilbordima, aubosukim stanicama i izlozima francuske prestonice.  

Poseban bunt je izazvala fotografija na kojoj brineta sedi naslonjena leđima na zid, sa raširenim nogama u pravcu kamere, dok joj lice blago izviruje iznad butina, odevena u krzneni kaput, mrežaste čarape i rošule.

Ni ostali nisu naišli na nešto manje burnu reakciju jer na drugom kadru devojka je presavijena preko stolice, sa zadnjicom u vazduhu a glavom na stolici. Ona je odevena u hulahopke sa tačkicama i matchy rošule. Deo njenoj torza je ‘obrisan’ , što šalje vrlo jasnu poruku. 

Mnogobrojni novinari raznih portala i magazina, kao i velika publika ljubitelja mode izrazili su svoja negativna mišjenje na račun istoimene kampanje uz hashtag #YSLRetireTaPubDegraante - u prevodu:  “YSL, sklonite svoje degradirajuće reklame”.

Sada nema ko se ne zalaže za uklanjanje ovih promo fotografija.

Kakvo je vaše mišljenje?

Tekst: Nemanja Lalatović