Nakon punih 15 godina gasi se jedan od najpoznatijih i najprodavanijih modnih magazina na svetu.

Britansko izdanje magazina InStyle, Biblije svih stilista i trendsetera svoje će poslednje print izdanje ugledati 3. novembra ove godine. Plan je da se kompletan sadržaj okrene ka novoj generaciji "millennialsa" koji dane provode na svojim pametnim telefonima, a ne na kioscima kupujući i listajući štampana izdanja.

Ako u obzir uzmemo podatak da je InStyle jedan od najprodavanijih modnih magazina na svetu, koji na godišnjim izveštajima prodaje iza sebe ostavlja Vogue, i sva ostala glossy izdanja, ovaj potez s pravom opet u prvi plan gura pitanje o opstanku ostalih magazina.

Naime, prema službenim podacima koji su objavljeni na stranici Peawresearch.org prodaja štampanih izdanja je u prošloj godini pala za dodatnih 3%, a naznake boljih vremena ne postoje.

Nije tajna da se štampana izdanja suočavaju s najvećom krizom otkako je novinarstva.

I giganti poput Conde Nasta posrću u prodaji brendiranih magazina, pogotovo Conde Nast Travellera i Voguea, koji tokom godine beleži loše prodajne rezultate (ako u obzir uzmemo veličinu tržišta na kojem se distribuiraju) izuzevši septembarsko izdanje koje ruši rekorde po broju prodanih oglasa.

Kako magazin vrhunske produkcije i s redakcijom koja broji preko 50 ljudi, ne možeda živi od jednog dobrog izdanja, tako se i Conde Nast u posčednje četiri godine susreo s reorganizacijom posla te su mnogi urednici štampanih izdanja dobili otkaze, a novac se ulagao u stručnjake digitalnih medija i nove online projekte poput Vogue Runway koji je zamenio Style.com

"Millennialsi" nemaju odanost brendu, odani su sadržaju, iskustvu i svemu onome što im privuče i zadrži pažnju te ih natera na učestvovanje. Radi li se o Vogueu, Bazaaru ili nekom drugom mediju - nije važno. Mnogi se možda neće složiti sa mnom, ali mišljenja sam da Vogue danas ne znači niti izbliza kao pre deset godina. Naravno, čast je da mladi dizajner dobije priliku da se pojavi u magazinu s dugom tradicijom, ali mu danas, uz sve online alate i društvene mreže na kojima možete tako brzo dospeti do korisnika, to nije od presudne važnosti kao što je bilo pre deset godina, kada je jedina šansa za veći auditorijum bila objava u magazinu.

InStyle UK stoga mora povući radikalan potez koji su najavili.

Publika koju žele privući i zadržati nema vremena da lista stranice i traži tu famoznu Gianvito Rossi cipelu. Oni je žele u dva poteza povući preko ekrana i kupiti, bez previše muke, u hodu, na putu do posla. I "surfovaće" po stranici koja će im to omogućiti, zvala se ona InStyle ili Elle.rs.  

U odluci o ukidanju print izdanja poveli su se primerom američkog InStylea sajta koji je u prošloj godini ostvario rast posećenosti od neverovatnih 96% te su 2015. godine zabeležili 10.5 miliona jedinstvenih posetilaca.

Urednički tim vodiće Charlotte Moore koja je za BOF izjavila da se svet mode dramatično menja, te da će ovim potezom nastojati odgovoriti na sve izazove tržišta.

A izazova itekako ima.

Internet je postao prava borilačka arena u kojoj nema odmora.

Bitka za svakog jedinstvenog korisnika je iscrpljujuća i nemilosrdna. Zahteva izuzetnu kreativnost, snalažljivost, energiju i potpunu predanost. Što je najvažnije, trendove više ne diktiraju tri velike svetske izdavačke kuće.

Izvor: buro247.hr

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija