Usred smo meseca mode, i ove sezone je skretanje sa uobičajenog poslovnog pravca sveprisutno.

Skoro da više uopšte nije vest kada neki kreator odstupi od industrijske tradicije, bilo prešavši na "vidiš - kupiš" filozofiju poslovanja ili jednostavno odustajući od ludila učešća na Nedeljama mode. Puno se inovacija vrednih pomena trenutno dešava u svetu mode. A ti kreatori, koji menjaju status quo, ne čine to igrajući prema ustaljenim pravilima.

Većina ovih inovatora rade stvari drugačije daleko van Nedelje mode.

U nastavku ćete upoznati osam kreatora koji isprobavaju nove načine za uspeh u svetu mode pritom kršeći pravila, bilo na polju inkluzivnosti različitih veličina i polova, tradicionalnih načina proizvodnje, ili tome čemu je mesto na pisti, od trenerki do političkih izjava.

Pravilo 1. - Teme koje ne priliče kulturnim razgovorima uz večeru (recimo, o politici ili rasi) nemaju mesta ni u modnim kolekcijama.

Kerby Jean-Raymond, dizajner Pyer Mossa, već dugo koristi svoj rad kao način da se pozabavi teškim temama. Jedan od najaktivnijih kreatora u svetu mode, čija karijera počinje još u srednjoškolsko doba, izlagao je i na Njujorškoj Nedelji Mode. Njegove kolekcije se otvoreno bave temama koje ostatak modne industrije zaobilazi, bilo da je u pitanju njegova jesenja kolekcija iz 2016. s osvrtom na pokret Black Lives Matter i mentalne bolesti, ili za proleće 2017. koja sadrži kritiku kapitalizma i pohlepe (i apsurdnost ovogodišnjih predsedničkih izbora u SAD).

foto: Instagram/kerbito

Pravilo 2. - Modelima plus veličine nije mesto na istoj pisti, niti u istoj kampanji sa regularnim modelima.

Model Ashley Graham započela je svoju karijeru pre petnaestak godina, ali je modna industrija tek u proteklih nekoliko prihvatila njenu lepotu. ,Nakon pojavljivanja na naslovnici Sports Illustrated časopisa, što ju je učinilo poznatom širom sveta, svoju naglo rastuću slavu iskoristila je u svrhu propagiranja "body positivity" stava.

foto: Instagram/theashleygraham

Pravilo 3. - Nema potrebe da se posebno dizajnira odeća za osobe koje se rodno identifikuju van polno binarnog spektra 

Njujorška kreatorka Gogo Graham stvaralac je prve "istinite trans-modne linije", i osnivač "underground imperije" utemeljene na njenim jedinstvenim kreacijama dizajniranim isključivo za trans osobe. Samim tim, Graham je skrenula pažnju na bazu kupaca koje modna industrija uglavnom potpuno ignoriše.

foto: Instagram/gogograham

Pravilo 4. - Odeći za vežbanje nije mesto na pisti.

Sportska odeća nije strana kategorija belgijskom dizajneru Tim Coppensu, diplomcu Antverpenske Akademije Lepih Umetnosti (takođe poznatom po velikana dizajna poput Ann Demeulemeester, Driesa Van Notena i Martina Margiele). Coppens je napravio svoj brend, istoimenom markom muške odeće. Ali sada je izašao sa celokupnom linijom odeće za aktivnosti, a ne samo sportskim delićem jedne kolekcije.

foto: Instagram/uas

Pravilo 5. - Ne može se zaista napraviti odeća koja je priuštiva a uz to ekološki prihvatljiva.

Iako se dopstupne cene i ekološki održiva proizvodnja ne isključuju međusobno, uglavnom ne idu zajedno. Brend YSTR, osnovan pre dva i po meseca, predstavlja jedan od tih retkih izuzetaka.

foto: Instagram/ystrclothing

Pravilo 6. - Svet modela jeste i nastaviće da bude podeljen po veličini modela.

Rebecca Thorpe provela je deceniju i po kao plus size model, a odnedavno ima još jedno zanimanje u svetu mode - agent u Muse Model Managementu. Per pet godina, Thorpe je osnovala "Curve" odeljenje u toj agenciji: veoma je optimistična u vezi onoga što bi modna industrija sa više različitosti mogla i trebalo da bude.

foto: Instagram/musemodelsnyc

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija