Iz godine u godinu, izgled vaših profila na društvenim mrežama poslodavcima postaju važne stavke i budite sigurni da će baciti pogled na njih pre no što vas pozovu na intervju, tvrde veliki modni igrači u digitalnom svetu medija.

Ukoliko vaš posao ima veze sa kreativnošću i svetom mode, društvene mreže će biti važna stavka u procesu zapošljavanja. Niti možete sav svoj talenat i znanja prikazati u protofoliu, niti ukazati na sve svoje sposobnosti prilikom intervjua za posao. 

Međutim, na društvenim mrežama sve to dolazi do izražaja, naročito ukoliko ste bili voljni da izgraditite svoj "sopstveni brend" u virtuelnom svetu, što vam može dati značajnu prednost u odnosu na druge kandidate.

"Bila bih vrlo znatiželjna po pitanju nekoga ko u svojim 20-im i 30-im godinama nije aktivan na nekoj od društvenih mreža i ne bih znala šta da mislim o tome, jer to stavka koja će u budućnosti igrati sve veću ulogu i koju kompanije sve ozbiljnije uzimaju u obzir " , kaže Cindy Krupp direktorka Krupp grupe, jedna od značajnih PR kompanija u svetu mode.

To ne znači da je brojnost pratilaca na Instagramu, važnija od nečijeg iskustva i radne etike, makar se nadamo da nije tako.

Međutim, sigurno je da u određenim situacijama aktivnost na društvenim mrežama može značiti prednost. Sve popularniji modni brend Everlane, svoje zaposlene našao je putem Snapchata! Iako je to možda ekstreman primer, jasan je pokazatelj smera u kome se kreće spoj društvenih mreža i poslova. 

Tako više uopšte nije neuobičajeno da na oglas za posao naiđete na Instagramu ili Facebooku, iako je to pre samo par godina bilo nezamislivo.

Poslodavci će prostudirati vaš profil na društvenoj mreži iz brojnih razloga...

“To je prva stvar koju ću pogledi, otkriva Krupp i objašnjava dalje. Sjajan način da saznate nešto o osbobi koju ste uzeli u razmatranje, jer će ona ipak svakodnevno biti prisutna u vašoj firmi i timu ljudi koji već dobro poznajete. Moj fokus je na Facebooku i Instagramu, na kojima tražim moguće znakove za uzbunu. Ako ste postavili blesavu fotku sa letovanja na kojoj se polugoli, ja to smatram lošim rasuđivanjem. Dobra procena situacije i lični ukus, izuzetno su važni ukoliko planirate svoju budućnost u svetu PR-a.”

foto:Shutterstock

Christiene Barberich glavni urednik sajta Refinery29, kaže kako pregledom profila na društvenim mrežama dobija bolji uvid u nečija interesovanja, ali i pogled koji ta osoba ima na određene teme koje bi bile važne ili bi se mogle ticati samog posla zbog koga je i pozvana na intervju, gde će se o tom njenom stavom tokom intervjua neretko i diskutovati.

”Ukoliko me interesuju stajališta određene osobe povodom globalnih, svetskih vesti, političkih tema, ali i pop kulture, otići ću na Twitter i pogledati komentare te osobe, kao i koga prate i retvituju. Za sve što se tiče mode i lifestylea odlazim na Instagram. I na kraju da bih sve dobro premerila i ocenila bacim pogled i na Facebook, Snapchat i LinkedIn.”

PageBreak

Urednica i direktorka InStylea, Ariel Foxman, na društvene mreže odlazi samo ukoliko nije neophodno.

”Ako zaista ne mogu da se odlučim između dva kandidata, tada ću pogledati neki od njihovih profila na društvenim mrežama, ali iz prostog razloga jer nemam vremena za to, inače možda bih ovaj korak uvela i kao redovnu rutinu prilikom zapošljavanja.”

Nije neophodno da budete influencer, ali pokažite da posedujete veštinu

Poslodavci će na našin korišćenje vašeg profila na nekoj od društvenih mreža ponekad gledati i kao na jednu od vaših veština. Takođe, s obzirom da ste vi neko ko predstavlja klijenta, vaš profil bi trebao biti iskazivati vaš dobar ukus i ne prelaziti granicu neukusa.

”Društvene mreže danas imaju veliki udeo u svakodnevnim razgovorima osoba koje se bave PR-om i tražimo ljude koji se osećaju opušteno povodom ovakvih tema i jasna im je uloga ovog moćnog medija ” , dodaje Cindy Krupp.

“Meni nije toliko bitan broj pratilica koliko dobra interakcija na samom profilu, kao i samo angažovanje na istom” , otkriva uednica Refinery 29.

“Naravno da nečija prisutnost na mreži i njegova aktivnost, nikada ne bi smeli zaseniti način na koji ta osoba radi, niti njenu biografiju. Međutim, ako kandidat poseduje fantastičan spoj obe stvari, to je sjajno i velika je prednost, jer mi ukazuje na to da je svestan kako stvari fukcionišu” , nadovezuje se Leah Chernikoff, odgovorni urednik Elle editorijala.

Tyler McCall zamenica urednika na Fashionista.com dobila je posao zahvaljujući jednom od svojih komentara koji je pre par godina ostavila na sajtu. Slična priča je i sa Estelle Tang, urednicom kulture na Elle.com, koja je jednim tekstom ostavila snažan utisak na Chernikoff-u nakon čega ju je urednica Ella zapratila na Twitteru i ubzo nakon toga poslala poruku da dođe na razgovor za posao, ukoliko je zainteresovana.

Fokusirajte se na sve platforme 

“Još jedna od važnih internet platformi koja je pomalo zapostavljena, ali kod određenih poslodavca itekako bitna, jeste Pinterest. Ona pomaže da se uvidi angažovanje na samim tablama kao i temama kojima se bave, te da se stekne utisak ne samo o interesovanju kandidata, već i o tome koliko bi ta osoba razumela sam brend. S obzrim da kada je o brendingu reč, angažovanost na Pinterestu je prednost” , smatra Barberich.

I na kraju, kada se sve rezimira doalzi se do zaključka da ikao je aktivnost na društvenim mrežama važna, važno je i imati meru i biti angažovan na onoj koja vam najviše odgovara. 

“Kada stegnete uvid u to na kojoj se platformi i društvenoj mreži najbolje snalazite, te na kojoj najlakše iskazujte sebe i predstavljate sebe i svoj rad, držite se nje. Neka to bude vaš fokus. Uložite vreme i srce u nju. Gledajte na to kao izazov i pokušajte da mu dorastete” , zaključuje Christene Barberich.

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija