Put do uspeha ovog 27-godišnjeg francuskog dizajnera jeste sve, samo ne uobičajen. On nije studirao na Parsonsu niti Saint Martinsu, nije stažirao u prestižnim modnim kućama niti je njegova majka nosila Chanel ili Dior. Odrastao je na farmi na jugu Francuske koju je napustio sa 18 godina kako bi se preselio u Pariz i postao modni dizajner uprkos tome što nije imao nikakvo obrazovanje.

Za magazin Purple jednom prilikom otkrio je kako ga je na taj potez ohrabrio Jean Paul Gaultier kojeg je kao dete gledao na televiziji. Čak je i njegov ujak koji je bio vodoinstalater mislio da je Gaultier beskrajno kul tip, a to je Jacquemusa navelo da shvati kako ne treba biti snob da bi ušao u svet mode. Kad mu je u njegovoj 18. godini iznenada preminula majka, spakovao je kofere i krenuo put Pariza odlučivši da se osloni na čari svemogućeg interneta.

Baš sve je radio suprotno ustaljenim pravilima.

Do kontakata je dolazio slanjem poruka važnim ljudima na Facebooku, pokrenuo je Tumblr profil za koji nije mogao ni da sanja kako će mu pomoći da postane slavan, i sa navršenih 19 godina pokrenuo brend u majčino ime pod nazivom Jacquemus.

Vrlo riskantno, ali Jacquemus je dobro znao što radi. Marljivo je radio, pojavljivao se na svim društvenim zbivanjima modne elite u Parizu na koje je mogao da uđe, a onda se 2015. prijavio na LVMH-ovo takmičenje i osvojio jednogodišnje mentorstvo i 150 hiljada evra za razvoj svog brenda.

To je bio prvi korak zbog kojeg njegov brend danas vredi pet miliona evra.

Poređenja radi, prisetimo se da je veliki Christian Dior svoj brend pokrenuo kad je imao 41 godinu. Zamislite onda šta sve možete da učinite sa svega 25 godina kad su vaši mentori ljudi iz LVMH grupe. Jacquemus je odlučio da maksimalno iskoristi ono što mu je pruženo i iz sezone u sezonu dobro promišlja kolekcije koje predstavlja na pisti prestižne Nedelje mode u Parizu. Te kolekcije uvek se vezuju za Provansu i jug Francuske odakle dolazi, baš kao što se Alexander McQueen neprestano oslanjao na Škotsku. No, McQueen je tako obeležio svoje traume, a Jacquemus lepa sećanja iz detinjstva. Jacquemousove devojke zato podsećaju na beračice lavande koje često možete da vidite na razglednicama iz Provanse. One nose slamnate šešire koji ih štite od sunca u ljubičastim poljima umirujućeg mirisa, ne skidaju odeću od prijatnog pamuka i lana, a udobnost im je na prvom mestu. 

Ipak, tako veliki uspeh za mladog dizajnera može biti i opasan.

I sama moda je nešto prolazno, nešto što već sutra zaboravljamo, a isto je i sa mladim dizajnerima koji gotovo preko noći postaju poznati. Svi vas obožavaju, hvale i nose vaše it komade sve do sledeće sezone dok se opet ne pojavi neko novo ime sa nekom novom, svežom idejom. Sećate se Thakoona za koga se sama Anna Wintour zalagala toliko snažno da ga je predstavila celom svetu kroz dokumentarac o svom radu iz 2009. September Issue. Za Thakoona više nitko ne pita, a njegov brend bori se za opstanak na zasićenom tržištu.

Ali Jacquemus od samog početka ne radi ništa prema pravilima, pa ni sada kada je postao poznat i cenjen, a upravo ga to čini drugačijim od drugih.

Njegov tim čini 25 ljudi, a svaki od njih mu je prijatelj ili član porodice. Njegova najbolja prijateljica Marine peče slani keks za klijente u pariskom showroomu, stara drugarica Marion stilizuje komade na lutkama u prostoru, a njegov životni partner, Fabien, vodi finansije.

„Mi našoj kući ne dodajemo zaposlene - dodajemo joj porodicu“, rekao je Jacquemus jednom prilikom za američki Elle i dodao: „Mi nismo kolektiv kao Vetements. Mi smo kolektiv u životu, a ne u dizajnu. Ja dizajniram za sebe i svoju istinu.“

Tekst: Nives Bošnjak

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/