Kad se bolje pogleda, fascinacija modom i dizajnom nikako nije mogla da zaobiđe Magdu Butrym.

Oboje njenih roditelja bili su ljudi od stila i posvećivali su mnogo pažnje odevanju i izgledu. Magdu su od malih nogu učili kako treba da se oblači za koju priliku i zbog čega je sofisticirana estetika toliko važna. Stoga nije čudno što je Magda među vršnjacima, a i njihovim roditeljima, važila za gotovo nedopustivo stylish dete.

Praktično od malih nogu, modu je doživljavala kao način da iskaže svoju individualnost bez reči. Već u srednjoj školi bila je potpuno sigurna da će postati dizajner i polako je, korak po korak, počela da se otiskuje na taj put. Kao srednjoškolki, san joj je bio da napravi svoj sopstveni brend, ali je znala da su joj za to potrebni znanje, iskustvo, poznanstva i nesalomiva radna disciplina.

Nakon završenog fakulteta u Varšavi stažirala je kao stilista na televiziji sve dok nije dobila priliku da kreira za minimalistički brend Portofinom, koristeći svoje veze stečene u prethodnom poslu kako bi ga promovisala. Ali, život nije bajka pa se brend, nažalost, nakon nekoliko sezona ugasio.

Odmah potom, ukazala joj se nova, još bolja prilika: Joanna Przetakiewicz, supruga poznatog poljskog biznismena, osnovala je svoj brend La Mania, gde je zaposlila Magdu. Tokom rada na tom projektu, Magda je stekla veliki broj vrlo upotrebljivih kontakata koji će joj kasnije i te kako pomoći da se probije. Jedan od njih bio je i sam Karl Lagerfeld. 

Stekavši dovoljno znanja i hrabrosti, Magda je odlučila da napusti La Maniu i lagano počne da ostvaruje svoj san. Lansirala je brend pod sopstvenim imenom koji je, reklo bi se, bio predodređen na uspeh: vrtoglavi uspon vrednosti njenih komada na modnom tržištu nije bio trenutna pomama, već i dalje traje.

Ready-to-wear moda od samog početka bila je njen izbor, a iz brojne konkurencije izdvojila se stvaranjem hand-made odeće, napravljene isključivo u Poljskoj, kako bi mogla da se osloni na visok kvalitet proizvoda. Izgradila je stil na kombinaciji romantičnog i edgy, sa snažnim uticajem osamdesetih, a kao neizostavni elementi u njenim kreacijama pojavljuju se karneri, džins, koža i svila.

Namenjeni su damama od stila koje žele da eksperimentišu, a veliku pažnju posvećuju kvalitetu i funkcionalnosti odeće koju nose. Kao uočljiva trivija u njenom radu izdvaja se to što je, pre nego što se proslavila, imala averziju prema džinsu koji je sada među glavnim obeležjima njenog dizajna. Smetalo joj je to što u najvećem broju slučajeva moderan džins u sebi sadrži likru, zbog čega se posle kratkog vremena deformiše, pa ne izgleda lepo kao onaj čvršći i deblji, za koji se ona odlučila. 

Prema mnogim savremenim stručnjacima, Magda predstavlja pravo osveženje u moru dizajnera, pre svega zbog doslednosti i posvećenosti svojoj viziji, ali i zbog akcenta koji stavlja na kvalitet. Daje odličan primer mladima, pokazujući da treba imati cilj, ali ne treba biti brzoplet.

I sama za svoj brend kaže da ne bi bio ni upola uspešan koliko jeste da se ona sama pre toga nije posvetila učenju i usavršavanju radeći za druge brendove. Drugim rečima: Slow and steady wins the race.

Tekst: Danijela Mitrović

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/ellesrbija/